تاریخ : 10:22 - 1397/05/06
کد خبر : 70383
سرویس خبری : سیاسی
 

 افشاگری نماینده مجلس از بده بستانهای عجیب  برای جلوگیری از یک استیضاح

افشاگری نماینده مجلس از بده بستانهای عجیب برای جلوگیری از یک استیضاح

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به فضای سنگین رایزنیها، انتصابهای مشکوک و بده و بستانهای عجیب برای جلوگیری از استیضاح وزیر اقتصاد گفت: هرچه جلوتر میرویم به درستی استیضاح وزیر اقتصاد بیش تر پی می‌بریم.

به گزارش کارگرانلاین، حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با  تسنیم، با بیان اینکه، بدنبال طرح استیضاح وزیر اقتصاد تحرکات و فعالیتهای ایشان افزایش یافت،گفت: از سوی دیگر دیپلماسی فعالی در مجلس راه افتاده و رایزنی گسترده با نمایندگانی که طرح را امضا کرده و حتی آنهایی که استیضاح را امضا نکرده‌اند نیز ایجاد شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به فضای سنگین رایزنیها، انتصابهای مشکوک و بده و بستانهای عجیب برای جلوگیری از استیضاح وزیر اقتصاد گفت: هرچه جلوتر میرویم به درستی استیضاح مذکور بیش تر پی می‌بریم.

وی افزود، متاسفانه برخی نمایندگان مجلس که اسمشان را نمی‌آورم به دنبال دریافت  امتیاز در این شرایط هستند. در روزهای نخستِ مطرح شدن استیضاح یکی از نمایندگان مجلس در روز 4 شنبه بعد از ظهر به دفتری  میرود و در آنجا قول داده بود تلاش کند که استیضاح رای نیاورد.

دلیگانی تاکید کرد، در این بین در برخی شرکتها و مجموعه‌هایی که احکام مدیرانش توسط وزیر امضا می‌شود، بایستی انتصاباتی صورت گیرد.

وی گفت: از سوی دیگر مدیرکل یکی از گمرکات  غرب کشور اخیرا منصوب شده که حواشی جدی پشت سر این انتصاب وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: از این اخبار و مصادیق به موقع استفاده خواهیم کرد و از همین جا از تمام افرادی که اطلاعاتی در این خصوص دارند تقاضا می‌کنیم این اطلاعات و مصادیق را به نمایندگان مجلس گزارش کنند. اخیرا نیز موارد دیگری به بنده ارائه شده و مشغول بررسی و تایید صحت و سقم آنها هستم و در وقت لازم این موارد را نیز با مردم در میان میگذارم.

حاجی دلیگانی گفت: اشکالات در 4 سالی که ایشان در گمرک بوده و یک سالی که در وزارت اقتصاد بوده اند همچنان وجود دارد و محورهای اصلی استیضاح بر مبنای برنامه خود آقای وزیر است و در روز استیضاح خواهید دید که روند سوالات ما به چه شکل است.

وی  با بیان اینکه یک ماه قبل گزارش طرح استیضاح به کمیسیون اقتصادی رفته و یک هفته بعد باید جواب بررسی این کمیسیون اعلام می‌شد که هنوز این اتفاق نیافتاده است، گفت: تاخیر ایجاد شده به دلیل درخواست دو تن از اعضای کمیسیون بود و من به موضوع  ورود کرده و همان موقع اعلام کردم که این روند منجر به تخلف می‌شود و این تخلف امروز وارد سومین هفته شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: بنده در دستور کار کمیسیون قرار گرفتن طرح استیضاح را به طور جدی پیگیری کردم اما در این بین با نکته جالبی از سوی رئیس کمیسیون رو به رو شدم که واقعا جای سوال دارد و باید صحت و سقم آن بررسی شود.

وی از قول رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: ایشان ورود رئیس مجلس برای بررسی وجایگزینی طرح سوال از رئیس جمهور با طرح استیضاح را  دلیل تاخیر و عدم بررسی استیضاح در هفته گذشته عنوان کرد. به هر حال این قضیه بین رئیس مجلس و رئیس کمیسیون است و موضوع به هر صورت باید شفاف شود. تا این لحظه 22 روز تخلف و تاخیر صورت گرفته و خلاف آیین نامه مجلس رفتار شده است اما هفته آینده ظاهرا طرح در دستور کار کمیسیون قرار دارد.