تاریخ : 19:45 - 1397/05/14
کد خبر : 70456
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

ثبت نام 6 هزار نفر در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر / 10 کارآفرین برتر ملی معرفی می شوند

معاون وزیر کار خبر داد

ثبت نام 6 هزار نفر در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر / 10 کارآفرین برتر ملی معرفی می شوند

دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر روز 29 مرداد سالجاری در استان یزد برگزار می‌شود؛ در این جشنواره 6 هزار و 158 نفر ثبت‌نام کرد‌ه‌اند که ۱۰ نفر از آنها به عنوان کارآفرینان این دوره معرفی خواهند شد.

به گزارش کارگرآنلاین، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  گفت : با توجه به اهمیت کارآفرینی، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در زمینه توسعه و ترویج آن از الزامات برنامه‌های مختلف توسعه اقتصادی کشور بوده و ماهیت فرا دستگاهی و فرابخشی مقوله کارآفرینی توجه به آن را توسط تمامی دستگاهها ضروری می‌سازد.

 وی افزود : بر همین اساس  یکی از برنامه های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به رسالت و وظایف آن ، "انجام فعالیتهای بنیادی در خصوص توسعه و ترویج کارآفرینی" است. بدین منظور هرساله این وزارتخانه با هدف شناسایی کارآفرینان در سراسر کشور و انتخاب برترین کارآفرینان و معرفی آنان به عنوان الگوهای برتر به آحاد جامعه خصوصا جوانان، اقدام به برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر می نماید.
 
وی افزود :  یقینا " برگزاری این جشنواره می تواند زمینه‌های حضور کارآفرینان در جامعه و افزایش سرعت توسعه فرهنگ کارآفرینی را فراهم کند.علاوه بر این جشنواره مذکور میعادگاهی برای گرد هم آوردن کارآفرینان است که تجارب موفق خود را با جامعه درمیان بگذارند و تببین گر راهی برای نسل جوان و نوپا باشند.
 
دکتر منصوری افزود : از سال 1385 تاکنون12 جشنواره توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و کارآفرینان برتر در سطوح ملی و استانی شناسایی و معرفی        شده اند .
 وی گفت: در طی برگزاری این جشنواره‌ها که بر اساس شاخصهای طراحی شده شناسایی کارآفرینان صورت پذیرفته و بالغ بر 3000 نفر از کارآفرینان برتر در استانها و  130 کارآفرین برتر ملی در بخشهای مختلف اقتصادی (صنعت، کشاورزی و خدمات) انتخاب و معرفی شده‌اند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال به اهداف برگزاری جشنواره  نیز اشاره کرد و گفت :  ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری،  شناسایی کارآفرینان در سراسر کشور و انتخاب برترین آنها و معرفی به عنوان الگو به آحاد جامعه خصوصا جوانان  ،ایجاد فضای تعامل و همکاری میان فعالان عرصه های مختلف اقتصادی در بخش صنعت،کشاورزی و خدمات، ایجاد نشاط و رقابت در فضاهای کسب و کار، هم افزایی و مشارکت کارآفرینان در توسعه اقتصادی کشور و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی از جمله مهمترین اهداف این جشنواره است.
وی تصریح کرد : تشویق حامیان کارآفرینی به مشارکت و سرمایه‌گذاری در اجرای برنامه های کارآفرینی و به خصوص تعامل جدی ، با کارآفرینان و نوآوران حاضر در جشنواره ، حمایت معنوی از کارآفرینان برای ایجاد کسب و کار جدید، رشد اعتماد به نفس و روحیه خودباوری در جوانان ،  تقویت نقش کارآفرینان در نظام تصمیم سازی کشور از دیگر اهداف برگزاری جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر است .
منصوری به فرآیندهای اجرای جشنواره  هم پرداخت و گفت :  تشکیل شورای سیاستگذاری ملی به منظور تعیین چارچوب ها و تعیین و تصویب خط مشی ها و رویه های کاری (نظامنامه) و برنامه زمان بندی جشنواره ،  تشکیل کارگروه علمی (ملی) به منظور تعیین و تائید محتوای پرسشنامه انتخاب کارآفرینان برتر و تعیین ویژگی ها و شرایط داوران جشنواره ،  تشکیل شورای سیاستگذاری جشنواره استانی به ریاست استاندار و یا یکی از معاونین ایشان و با حضور اساتید، متخصصان و کارشناسان حوزه کارآفرینی ،  تشکیل کارگروه های اجرایی و اطلاع¬رسانی استانی و  فراخوان جشنواره توسط دبیرخانه های استانی از مهمترین فرآیندهای اجرای این دوره از  جشنواره است .
 
وی افزود : ثبت نام کارآفرینان از شهریور ماه 1396 در سامانه کارآفرینان برتر( WWW.karafarinanebartar.ir) آغاز و تا نیمه مهر ماه 96  ادامه داشت . تعداد کل ثبت نام شدگان در 31 استان 6 هزار و 158  نفر است که از این تعداد 4 هزار و 954  نفر مرد و 1 هزار و 204 نفر زن بوده اند.
 
 وی گفت : از این تعداد استان اردبیل با 711  نفر بیشترین و استان کهگیلویه و بویراحمد با 21 نفر کمترین میزان ثبت نام را داشته است.
 منصوری افزود : از تعداد 6 هزار و 158  نفر ثبت نام شده در سامانه جشنواره 1 هزار و 203  نفر در بخش کشاورزی 2 هزار و 545  نفر در بخش صنعت و 2 هزار و 410  نفر در بخش خدمات بوده اند.
 وی گفت :  همچنین از مجموع ثبت نام کنندگان در جشنواره دوازدهم 1 هزار و 278   نفر زیردیپلم، 1 هزار و 314   نفر دیپلم، 530 نفر فوق دیپلم، 2 هزار و 79   نفر لیسانس، 709 نفر فوق لیسانس و  248  نفر دکتری بوده‌اند.
وی در ادامه  گفت :  میزان اشتغال ایجاد شده توسط ثبت نام گنندگان در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر که به مرحله داوری راه یافته اند نیز 57 هزار و 864 نفر  بود که شامل 49 هزار و 695  مرد و 8 هزار و 169  زن بوده است.
منصوری افزود : بعد از بازدید میدانی از طرح های کارآفرینان منتخب توسط داوران ملی، و جمع بندی نتایج داوریها در شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره،  تعداد 10 کارآفرین  بعنوان کارآفرین  برتر ملی سال 1396 معرفی  می شوند، که شامل 5 طرح در بخش صنعت 3 طرح در بخش کشاورزی و 1 طرح در بخش خدمات و یک بانوی کارآفرین است.
گفتنی است دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر روز 29 مرداد سالجاری در استان یزد برگزار خواهد شد