تاریخ : 16:16 - 1397/06/12
کد خبر : 70564
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

استیضاح وزیر راه ۴۵ امضا دارد

استیضاح وزیر راه ۴۵ امضا دارد

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه طرح استیضاخ وزیر راه و شهرسازی ۴۵ امضا دارد، گفت: روحانی برای تغییر تیم اقتصادی دولت هیچ کاری نکرده است.

به گزارش کارگرآنلاین، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت تغییر تیم اقتصادی دولت توسط آقای رئیس‌جمهور، اظهار داشت: با توجه به اینکه نمایندگان مجلس ارتباط بسیار نزدیکی با مردم داشته و در حوزه‌های انتخابیه حضور دارند، شرایط اقتصادی مردم را مشاهده می‌کنند و متوجه هستند که این شرایط مردم با دیدگاه‌های دولت در زمینه تورم و اقتصاد متفاوت است و مردم واقعاً با مشکلات جدی مواجه هستند.

وی افزود: پیش از این حدود ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای به آقای رئیس‌جمهور، خواستار تغییر تیم اقتصادی دولت شدند، نمایندگان انتظار داشتند دولت به این درخواست مجلس عمل می‌کرد و متوجه می‌شد که این درخواست نمایندگان مجلس برای تغییر تیم اقتصادی دولت مقطعی و سیاسی نیست، بلکه نگاه اساسی مجلس برای برون‌رفت از این شرایط نابسامان اقتصادی است، آقای رئیس‌جمهور که می‌گوید ما با مجلس تعامل داریم، باید درخواست مجلس برای تغییر تیم اقتصادی دولت را مورد توجه جدی قرار می‌داد، اما متأسفانه گزارش‌های غیرواقعی به آقای روحانی می‌دهند.

نماینده رشت در مجلس تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور در مصاحبه‌ای گفت که تیم اقتصادی دولت را تغییر می‌دهم و رئیس‌دفتر او هم اعلام کرد که در تیم اقتصادی دولت تغییراتی ایجاد خواهد شد، اما اقدامی انجام نداده بودند بعضی از اعضای تیم اقتصادی دولت تهدید کردند که اگر اقدامی انجام دهید از تمام سمت‌های دولتی‌مان استعفا می‌دهیم، این تهدید روی آقای روحانی تأثیر گذاشت و این نقد به آقای روحانی وارد است که او به عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرده در هر شرایطی منافع ملی را مد نظر قرار دهد.

کوچکی‌نژاد یادآور شد: این موضوع نشانه آن است که مشکل در جای دیگری است و برخی باند‌های قدرت بیرون از دولت هستند که نمی‌گذارند دولت اقدام اساسی در جهت منافع عمومی مردم انجام دهد.

وی اضافه کرد: به همین دلیل مجلس از روحانی سؤال کرد و در نهایت هم نمایندگان از پاسخ‌های رئیس‌جمهور به ۴ سؤال قانع نشدند و به او اخطار دادند، متأسفانه آقای رئیس‌جمهور به توصیه‌ها گوش نمی‌دهد، اگر مجلس می‌توانست و قانون اساسی به مجلس اجازه می‌داد بسیاری از معاونان دولت را هم برکنار می‌کرد، چون معاونان دولت همچنان در کُند کردن اصلاحات اقتصادی دولت نقش اساسی دارند.

نماینده رشت در مجلس ادامه داد: هم‌اکنون اگر دولت عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی را تغییر ندهد، او در معرض استیضاح مجلس است و طرح استیضاح وی دارای ۴۵ امضاست.

کوچکی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد آقای روحانی قدرت لازم را برای برکناری برخی وزرا را ندارد، چرا که خودش اعلام کرد به زودی اصلاحاتی در تیم اقتصادی دولت انجام می‌شود، اما اقدامی انجام نشد؛ رئیس بانک مرکزی هم با فشار نمایندگان و افکار عمومی و اینکه خود آن آقا هم مانده بود و نمی‌توانست به کارش ادامه دهد، از این سمت برکنار شد.
منبع: فارس