تاریخ : 19:01 - 1397/08/02
کد خبر : 70859
سرویس خبری : سیاسی
 

ادعای انبوه‌سازان درباره تخلفات گسترده در بیمه‌ کارگران ساختمانی

تخلفات گسترده‌ در بیمه کارگران ساختمانی :

ادعای انبوه‌سازان درباره تخلفات گسترده در بیمه‌ کارگران ساختمانی

کانون سراسری انبوه‌سازان در نامه‌ای به معاونت حقوقی رئیس جمهور با اعلام بلاتکلیفی بیمه کارگران ساختمانی، مدعی شد در این حوزه تخلفات گسترده‌ای انجام شده است.

کارگر آنلاین : در نامه جمشید برزگر رئیس کانون سراسری انبو‌ه‌سازان به جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهوری آمده است؛

«همانگونه که مستحضرید مطابق مصوبه کمیته ماده 12 قانون احکام دائمی توسعه کشور در خصوص ماده 5 قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی مقرر گردید که سازمان تامین اجتماعی به همراه سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌ها نسبت به تنظیم تفاهمنامه مشترک که متضمن موارد مورد تاکید آن معاونت محترم و رفع مشکلات و نگرانی‌های بخش خصوصی باشد،‌ اقدام نمایند.

لیکن تا لحظه تنظیم این نامه هنوز اقدام خاصی در این مورد صورت نگرفته و وضعیت بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و پرداختی‌های سازندگان  از این بابت کاملا بلاتکلیف می‌باشد.

لذا خواهشمند است با امعان نظر به موضوع مذکور امر به مساعدت فرموده تا پیگیری‌های لازم از سازمان تامین اجتماعی صورت پذیرد و در عین حال همانگونه که مستحضر می‌باشید با توجه به تخلفات گسترده انجام یافته در این  حوزه، بخش خصوصی فعال در صنعت مسکن و ساختمان این حق را خواهد داشت که از طریق مراجع ذیصلاح نظیر دیوان محاسبات، کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و... نسبت به احقاق حقوق تضییع شده اقدام نماید.»