تاریخ : 22:30 - 1397/08/06
کد خبر : 70898
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

کارگران عسلویه نگران آینده هستند/ هنوز ابلاغیه‌ی «روزکاری» صادر نشده است

کارگران عسلویه نگران آینده هستند/ هنوز ابلاغیه‌ی «روزکاری» صادر نشده است

کارگرآنلاین : کارگران شاغل در منطقه ویژه اقتصادی پارس نگران ممنوعیت کار اقماری هستند؛ پیش از این قرار بود از ابتدای آبان ماه، کار اقماری در عسلویه ممنوع شود ولی نیروهای حراست می‌گویند «فعلاً» قراردادمان یک ماه تمدید شده؛ امیدواریم بعد از یک ماه نیز دوباره بتوانیم با همان قرارداد اقماری کار کنیم.

کارکنان منطقه ویژه اقتصادی پارس می‌گویند: قراردادهای واحد اجراییات و خدمات اداری سازمان، بر پایه روزکاری برای مناقصه گذاشته شده ولی هنوز مناقصه اجرا نشده؛ به طور رسمی هم هیچ ابلاغیه‌ای از سوی سازمان منطقه ویژه مبنی بر انجام روزکاری صادر نشده و پرسنل همچنان به صورت اقماری تردد می‌کنند.

تعیین مدیرعامل جدید سازمان منطقه ویژه، برای این کارکنان یک اتفاق مثبت است، آنها می‌گویند امیدواریم مدیرعامل جدید با کار اقماری مخالف نباشد.

کارکنان منطقه ویژه اقتصادی پارس تا کنون به صورت اقماری مشغول به کار بوده‌اند. پس از ابلاغیه وزارت نفت مبنی بر لغو کار اقماری در همه شرکت‌های تابعه، منطقه ویژه اقتصادی پارس نیز به کارکنان خود اعلام کرد که بخشنامه‌ی وزارت نفت، لازم‌الاجراست؛ ممنوعیت طرح اقماری، کارکنان را مجبور می‌سازد که به همراه خانواده هایشان در عسلویه سکونت کنند و دیگر نمی‌توانند براساس قانون 14 روز کار و 14 روز تعطیلات، تردد داشته باشند؛ کارکنان عسلویه می‌گویند منطقه ویژه اقتصادی پارس، قابلیت‌های محیطی و زیستی برای اسکان 2000 کارگر را ندارد.