تاریخ : 11:05 - 1397/08/08
کد خبر : 70917
سرویس خبری : فرهنگی
 

" ثواب پیاده‌روی برای زیارت امام حسین( سلام الله علیه ) "

" ثواب پیاده‌روی برای زیارت امام حسین( سلام الله علیه ) "

گزیده ای از بیانات حضرت آیت الله #سیدمحمّد مهدی میرباقری

 
کارگر آنلاین : «زیارت سیدالشهدا(علیه السلام) در روایات با حج مقایسه شده است. حج، خودش عمل فوق‌العاده‌ا‌ی است و ثواب‌ها‌ی بی‌شماری برایش ذکر شده و یک عمل معمولی نیست. فردی به حضرت(علیه السلام) عرض کرد من امسال نتوانستم به حج بروم، چه قدر پول بدهم؟ گویا از ثروتمندان مکه بوده. حضرت به او فرمودند اگر به اندازه کوه هم طلا بدهی جای حج را نمی‌گیرد. 
از آن طرف هم روایت امام صادق(سلام الله علیه) است که فرمودند ثواب زیارت امام حسین(سلام الله علیه) به اندازه یک حج عمره است، تا هفتاد هزار حج. هر قدمی که برمی‌دارید ثواب یک حج عمره دارد. معصوم وعده بی‌جا که به ما نمی‌دهند.
 
 
مرحوم مجلسی بزرگ یعنی پدرِ علامه مجلسی، شخصیت فوق العاده‌ای بودند و آثار علمی ارزنده‌ای هم از ایشان به جا مانده و غیر از مقامات معنوی‌شان از فقهای بزرگ و محدثین بزرگ شیعه بوده‌اند؛ ایشان نقل می‌کنند و ذیل این روایت می‌گویند که  فرات که از حله می‌گذرد تا کربلا، شصت‌هزار قدم است؛ اگر کسی از اینجا غسل کند و با پای پیاده برود، ثوابش شصت‌هزار حج عمره است. می‌گویند به شکلی زیارت کنید که ثواب شصت‌هزار حج بدهند و در هر قدمتان به اندازه یک حج عمره ثواب برای شما حاصل می‌شود... . گاهی ما به خاطر بخل و کوچکی خودمان نمی‌توانیم با خدا معامله کنیم و [این ثواب‌ها] باورمان نمی‌آید. 
امام صادق(سلام الله علیه ) به سدیر فرمودند آیا هر هفته به زیارت جدم می‌روی؟ گفت راه من خیلی دور است، چگونه هر هفته به کربلا بروم؟ حضرت فرمودند به بالای بلندی برو و نگاهی به چپ و راستت کرده و رو کن به سیدالشهداء(علیه السلام) و بگو
 
 «السلام علیک یا ابا عبدالله السلام علیک و رحمه الله و برکاته»، 
 
این، ثواب یک حج و یک عمره دارد. 
آیا باورمان می‌آید؟ اگر باورمان می‌آمد که ترک نمی‌کردیم! سدیر می‌گفت گاهی من در ماه بیست بار امام حسین(علیه السلام ) را بدین شکل زیارت می‌کنم. 
 
 
هر بار می‌رود بالای پشت بام و سلام می‌دهد و می‌آید. خیلی وعده بزرگی است.»