تاریخ : 15:48 - 1397/08/27
کد خبر : 71199
سرویس خبری : ورزشی
 

مصاحبه تند برانکو علیه سازمان لیگ، دستیار کی‌روش و جاسوس باشگاه!

مصاحبه تند برانکو علیه سازمان لیگ، دستیار کی‌روش و جاسوس باشگاه!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری خود پیش از بازی با پیکان به شدت علیه سازمان لیگ و دستیار کارلوس کی‌روش انتقاد کرد و گفت: با پیکان بازی می‌کنیم که فکر نکنند بزدل هستیم.

به گزارش کارگرآنلاین،  برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از بازی فردا دوشنبه پرسپولیس و پیکان تهران، با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس سازمان لیگ فوتبال گفت: انگار بازی فردا به خاطر تعداد کم بازیکنانمان دوستانه است. یکبار دیگر به بازیکنانم خسته نباشید می گویم. بازیکنانم با افتخار فینال را بازی کردند. بازیکنانم قهرمانان و ستاره های ما و لایق هر گونه تمجید هستند. 
 
وی افزود: بر خلاف اینکه فردا «فیفا دی» است، ما بازی برگزار می کنیم. این خلاف مقررات است و ظاهرا ما مقصر هستیم که ظاهرا به مرحله نیمه نهایی و فینال آسیا رسیدیم. فقط دوست دارم به من کمک کنید کسی به خاطر دارد در فیفا دی بازی رسمی انجام شده باشد؟  مدیرعامل باشگاه هم گفت اگر مایل نیستید بازی نکنیم. اما گفتم بازی می کنیم که فکر نکنند بزدل و ترسو هستیم. هدفمان این است که فردا بازی را ببریم.
 
سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: احترام زیادی برای پیکان قائلم. آنها سال گذشته ما را شکست دادند ولی ما دنبال قهرمانی مجدد در لیگ هستیم. هرچند خیلی ها مخالف این هستند. 
 
برانکو درباره انتخاب بیرانوند به عنوان یکی از سه نامزد بهترین بازیکن سال آسیا، خاطرنشان کرد: او استحقاق اینکه بهترین بازیکن بشود را دارد و شکی در این نیست. او بهترین بازیکن آسیا خواهد شد چون ارزش بازیکن اروپایی را دارد و کیفیتش را در تیم ملی هم نشان داد.
 
وی سپس به طعنه گفت: بخصوص اینکه بیرانوند مربی دروازه بان بسیار خوبی در تیم ملی دارد! (اشاره به شادی لوپز بعد از قهرمان شدن کاشیما در آسیا)
 
وی درباره برنامه ریزی سازمان لیگ و اظهارات سعید فتاحی در این خصوص یادآور شد: ما تسهیلات و اولویت خاصی نخواستیم. مقابل نساجی بدون ملی پوشان بازی کردیم چون خودم تصمیم گرفتم. مقابل نود ارومیه هم همینطور. پنج روز قبل از بازی با کاشیما هم با سایپا بازی کردیم و نخواستیم برنامه به هم بخورد. به یُمن داور آن بازی مساوی شد. دنبال اولویت خاصی نبودیم. اگر کسی با لیگ همکاری کرده است، ما بوده ایم. هیچکس به ما اعتقاد و اعتماد نداشت، بماند. یکی به من توضیح بدهد آیا این نرمال است بدون ۴ ملی پوش بازی کنیم؟ وضعیت را می بینیم. آنچه که فتاحی گفته است واقعیت ندارد. 
 
سرمربی پرسپولیس ادامه داد: شاید انتظار نداشتند ما به فینال برسیم. بعضی ها هم از اینکه قهرمان نشدیم، خوشحال شدند 
 
خبرنگاری درباره صحبتهای کارلوس کی روش مبنی بر دلایل عدم حضورش در ورزشگاه ها برای تماشای بازی های لیگ و نداشتن امنیت به خاطر اقدامات لیدرهای یک باشگاه سئوال پرسید.
 
پندار خمارلو مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپویلس در این خصوص گفت: آقای کی روش اسم آن باشگاه را بیاورد. کادر فنی پرسپولیس پشت تیم ملی بوده است. باوجود اهانت های وی به برانکو، همیشه با تیم ملی همکاری کرده ایم. این بی انصافی است. شفاف بگوید چرا فینال لیگ قهرمانان آسیا به ورزشگاه آزادی نیامد. تماشاگرانی که در ورزشگاه بودند، بزرگترین قوت قلب برای باشگاه بودند. اگر لیدری تهدید کرده است، بگوید ما با آنها برخورد می کنیم.
 
برانکو هم گفت: پرسپولیس همیشه از تیم ملی حمایت کرده و همیشه هم حمایت خواهد کرد.  هرکسی می خواهد سرمربی تیم ملی باشد، ما از این تیم حمایت می کنیم. ما به تیم ملی حمایت می دهیم نه به فرد. تا به حال چه زمانی از من و یا بازیکنان علیه تیم ملی جمله ای شنیده اید؟
 
وی سپس به واکنش لوپز مربی دروازه بان های تیم ملی بعد از قهرمان نشدن پرسپولیس پرداخت و گفت: اما واکنش مربی دروازه بان های تیم ملی را دیدید و دیدید چه موضعی نسبت به پرسپولیس داشتند. هیچکس چنین تهدیدی نداشته است. رفتار ایشان توهین به هواداران پرسپولیس و تمام دست اندرکاران فوتبال است.
 
برانکو در ادامه بدون نام بردن از کی روش اظهار داشت: اگر به بازی پرسپولیس نیامدند، می توانستند بازی استقلال را تماشا کنند. 
 
وی در خصوص اینکه لوپز اعلام کرده بود می خواسته است با زیکو دست بدهد و به وی تبریک بگوید، گفت:حتما پنج متر دست داشته است که می خواسته با زیکو از پشت شیشه جایگاه دست بدهد! شاید دستش مثل تلسکوپ بلند شده است! آنها چهره واقعی خودشان را افشا کردند.
 
سرمربی پرسپولیس درباره اعتراض استقلالی ها مبنی بر احتمال مرخص شدن بازیکنان پرسپولیس از اردوی تیم ملی برای حضور در پرسپولیس، یادآور شد: این کاملا عادی است. اگر بازیکن پرسپولیس را آزاد کنند، بازیکنان استقلال، تراکتورسازی و پیکان را هم باید مرخص کنند.آن موقع کرانچار باید بدون بازی تدارکاتی در مسابقات شرکت می کرد. این بحث تیم ملی نیست بلکه بحث سرمربی است. بحث برنامه ریزی بازی ها است که همه چیز مرتب باشد. شما می دانید بازی بعدی ما با چه تیمی است؟ 
 
برانکو درباره اینکه از صبوری او سوء استفاده می شود و این مسئله به ضرر پرسپولیس تمام می شود، گفت: بله حق با شما است. برای همین به کی روش حق می دهم.
 
وی ادامه داد: وقتی بحث بازی با پیکان و بازی عقب افتاده با نود ارومیه بود، پرسیدند کدام بازی را می خواهید اول برگزار شود که گفتیم ارومیه. می توانستیم با پیکان بازی کنیم ولی پنج روز قبل از فینال با سایپا بازی داشتیم. همه تعجب کردند که چرا بازی را به تعویق نینداختیم. خودتان می دانید السد چند بازی خود را عقب انداخت. حتی سرمربی تیم ملی قطر پنج ملی پوش را به السد برگرداند.
 
برانکو که امروز به شدت از این اتفاقات عصبانی بود،  گفت: اصلا دنبال تخفیف نیستیم و هر سه روز یکبار بازی می کنیم. وظیفه من برنامه ریزی نیست.
 
سرمربی پرسپولیس درباره انتشار بعضی نقل قول های دروغ از سوی وی و اینکه وی با کرانچار تماس گرفته تا ملی پوشان امید را به پرسپولیس ندهند و وی برای تعویق بازی بهانه داشته باشد، گفت: چه کسی گفته با کرانچار صحبت کردم؟
 
خبرنگاران اعلام کردند یکی از مسئولان سازمان لیگ.
 
برانکو در این هنگام عصبانی تر شد و گفت: واقعا باید کسی که این حرف را زده است خجالت بکشد. هم آقای کرانچار را تحقیر و هم سازمان مدیریتی تیم ملی را خراب می کنند. عملا ارزشی برایشان ندارد که این حرفها را می زنند. اگر به کرانچار زنگ می زدم، آن موقع ۵ بازیکن ما می رفت تیم ملی نه فقط طاهرخانی. اگر فکر می کنند واقعا احمق و ابله هستیم، بگویند. اصلا نمی شود در فیفا دی بازی کرد.
 
وی ادامه داد: قانون و مقررات در همین فدراسیون فوتبال ایران می گوید اگر سه بازیکن در تیم ملی باشد، عملا بازی باشگاه به تعویق می افتد. حالا نمی خواهم بگویم اگر به فیفا شکایت کنیم، فدراسیون جریمه خواهد شد. ما فردا بازی می کنیم و پیروز خواهیم شد تا فکر نکنند برنده نمی شویم.
 
برانکو یادآور شد: ما می توانستیم بنویسیم مقابل پیکان با جوانانمان بازی می کنیم. بحث این است که چرا قانون را رعایت نمی کنند.
 
وی درباره اینکه سعید فتاحی گفته که کرانچار تلفنش را گم کرده است، گفت: نمی دانم. خبر ندارم. وقتی کرانچار به ایران امد، من به کرواسی رفتم. کرانچار ۴۵ سال دوست من است و همچنان دوست خواهیم ماند. او در کار خودش خیلی موفق بوده است. واقعا کسی که وظیفه سرمربی تیم ملی را دست کم گرفته و استقلالش را زیر سئوال برده است، خجالت بکشد.
 
وی درباره اینکه آیا درباره خریدهای نیم فصل برنامه ای دارد؟ گفت: امروز با آقای گرشاسبی بودم. طبیعی است که بازیکن خواهیم گرفت. با بعضی ها هم توافق کرده ایم ولی قبل از نیم فصل نمی توانیم.
 
خبرنگاری از برانکو درباره مسائل مالی سئوال کرد و گفت که ظاهرا ۶۰۰ هزار دلار به شما پرداخت شده است. برانکو که انتظار شنیدن این حرف را نداشت، گفت: در انظار عمومی درباره مسائل مالی صحبت نمی کنم. نمی دانم چه کسی این خبر را داده و درباره حقوق مربیان صحبت کرده است. اگر کسی این حرف را (از درون باشگاه) زده باشد، اصرار دارم اخراج شود. باشگاه وظایفی نسبت به من دارد.
 
منبع: جام نیوز