تاریخ : 15:36 - 1397/09/03
کد خبر : 71308
سرویس خبری :
 

عراقچی محاکمه خواهد شد/ محاکمه علنی برگزار می شود

کیفرخواست پرونده احمد عراقچی صادر شده

عراقچی محاکمه خواهد شد/ محاکمه علنی برگزار می شود

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران از ارسال پرونده های معاون سابق بانک مرکزی و یکی از دلالان ارز و سکه به دادگاه های ویژه مفاسد اقتصادی خبرداد.واردات غیر قانونی خودرو، تلفن همراه، سکه و ارز، عناوین چهار پرونده بزرگ اقتصادی است که چند ماهی می شود قوای سه گانه و چندین نهاد پیگیر آن بوده اند.

به گزارش کارگرآنلاین، رئیس کل دادگستری استان تهران از ارسال پرونده های معاون سابق بانک مرکزی و یکی از دلالان ارز و سکه به دادگاه های ویژه مفاسد اقتصادی خبرداد.
 
غلامحسین اسماعیلی، در خصوص آخرین وضعیت پرونده های معاون ارزی سابق بانک مرکزی و سالار آقاخان از دلالان ارز و سکه ،گفت: کیفرخواست این پرونده ها اخیرا صادر شده است.
 
کیفرخواست پرونده احمد عراقچی صادر شده / محاکمه او علنی خواهد بود
 
وی در گفت و گو با مهر افزود: اکنون این پرونده ها به دادگاه ارسال شده و در نوبت رسیدگی قرار دارد و همچون سایر پرونده های فساد اقتصادی اخیر، دادگاه این افراد هم به صورت علنی برگزار خواهد شد.
 
رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری جلسه ای پیرامون پرونده های فساد اقتصادی اخیر گفت: صبح امروز جلسه ای در همین رابطه برگزار شد. برخی پرونده های فساد اقتصادی اخیر همچنان مفتوح است.
 
«بعد از دستگیری سالار آقاخان از وی تحقیقات می‌شود و سپس به احمد عراقچی می‌رسند و این فرد مطالبی را می‌گوید که در نتیجه آن از آقای سیف تحقیق می‌کنند» این جملات یکی از کلیدی ترین جملات سخنگوی قوه قضائیه در یک ماه اخیر است. احمد عراقچی با تامین قرار وثیقه آزاد شد و سیف هم ممنوع الخروج شد .