تاریخ : 16:28 - 1397/09/05
کد خبر : 71344
سرویس خبری : سیاسی
 

صادرات هواپیمای ساخت ایران در آینده‌ای نزدیک

مدیرعامل سازمان هوایی وزارت دفاع خبر داد

صادرات هواپیمای ساخت ایران در آینده‌ای نزدیک

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح از صادرات هواپیماهای صددرصد ایرانی به خارج از کشور در دهمین نمایشگاه صنعت هوایی در کیش خبر داد.برای صادرات آن دسته از تجهیزات و محصولاتی که مجوز صادرات آن را داریم به کشورهای طرف قرارداد، اقدام کرده ایم.

به گزارش کارگرآنلاین، مدیر عامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح از صادرات هواپیماهای صددرصد ایرانی به خارج از کشور در دهمین نمایشگاه صنعت هوایی در کیش خبر داد.

 امیر سرتیپ ستاد عبدالکریم بنی طرفی معاون وزیر دفاع و مدیر عامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در آستانه برگزاری نهمین نمایشگاه هوایی کیش که از ۵ تا ۸ آذر برگزار خواهد شد، ضمن اعلام این خبر گفت: برای صادرات آن دسته از تجهیزات و محصولاتی که مجوز صادرات آن را داریم به کشورهای طرف قرارداد، اقدام کرده ایم.

وی افزود: در نمایشگاه هوایی کیش خدمات و تجهیزات ارائه شده به ایرلاین های داخلی نیز معرفی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح، هدف از برگزاری نمایشگاه را ارائه دستاوردها و ایجاد امکان همکاری بین کشورهای خارجی با شرکت های داخل کشور عنوان کرد.

بنی طرفی با اشاره به حضور طرف های خارجی در نمایشگاه صنایع هوایی کشور گفت: شرکتهایی از کشور چین، روسیه، اندونزی، پاکستان و آذربایجان در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد و برنامه های مشترک پروازی را به نمایش خواهند گذاشت.

معاون وزیر دفاع با اشاره به ثبت قراردادهایی با سه کشور چین، روسیه و اندونزی درخصوص صادرات تجهیزات صنایع هوایی گفت: ان‌شاءالله در نمایشگاه دهم ما اولین سفارشات برای هواپیمای آموزشی مان را از کشورهای خارجی خواهیم گرفت.
منبع: انتخاب