تاریخ : 22:52 - 1397/09/06
کد خبر : 71362
سرویس خبری :
 

آیا طلاگرام و هاتگرام نسخه ی تلگرام هستند؟+ تعداد نصب در بین ایرانیان

پیام‌رسان‌های بومی نتوانسته‌اند اقبال مردمی را جلب کنند/ هاتگرام و طلاگرام ۳۵ میلیون کاربر دارند:

آیا طلاگرام و هاتگرام نسخه ی تلگرام هستند؟+ تعداد نصب در بین ایرانیان

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شرکت‌های داخلی توانستند با بومی‌سازی تلگرام و ساخت اپلیکیشن‌های هاتگرام و طلاگرام به عدد ۳۵ میلیون نصب، دست پیدا کنند.

کارگر آنلاین : حمید فتاحی در نشست خبری رویداد نوآورانه پیام‌آورد، گفت: متاسفانه پیام‌رسان‌های داخلی نتوانستند آن‌طور که باید با استقبال مردم روبرو شوند و این سناریو اتفاقی نیست و به‌علت عملیات رسانه‌ای و البته بدعمل کردن مجری قانون است و این ذهنیت در جامعه ایجاد شده که پیام‌رسان‌های داخلی از امنیت لازم برخوردار نیستند.

وی افزود: امروز در داخل کشور ابزارهای شبکه اجتماعی حدود ۴۰ میلیون کاربر دارند و پلتفورم‌ کافه‌بازار با بیش‌از ۳۰ میلیون کاربر از اعتماد مردم به این ابزارهای بومی خبر می‌دهد اما این اعتمادسازی در حوزه پیام‌رسان‌ها ایجاد نشده است.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به لزوم برگزاری رویداد پیام‌آورد گفت: در این رویداد از پتانسیل دانشگاهیان و نخبگان استفاده می‌شود و امیدواریم بتوانیم در بخش ایجاد اعتمادسازی پیام‌رسان‌های داخلی به نتایج خوبی برسیم.

وی افزود: یکی از مهمترین دلایل موفقیت تلگرام اجرایی کردن ایده‌های خلاقانه از قبیل ایجاد کانال است و ما نیز با برگزاری این رویداد دنبال حمایت از ایده‌ها هستیم.

فتاحی با انتقاد از اینکه حمایت از پیام‌رسان‌ها در کشور به موضوع سیاسی تبدیل شده، گفت: جناح‌های سیاسی گاهی با موضوع عدم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، دولت را مورد حمله قرار می‌دهند و این در حالی است که وزارت ارتباطات از نظر فنی و زیرساختی بستر مورد نیاز برای فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی ایجاد کرده است.

در ادامه این مراسم رسول جلیلی دبیر رویداد پیام‌آورد گفت: با توجه به اهمیت پیام‌رسان‌ها در دنیای امروز شاهد استقبال مردم از این برنامه‌ها بوده‌ایم.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور درگیر خدمات پیام‌رسان‌ها است و این موضوع اهمیت این حوزه را نشان می‌دهد.

به گفته عضو شورای‌عالی فضای مجازی رقابت سختی میان پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی شکل گرفته اما متاسفانه پیام‌رسان‌های بومی تابه‌حال نتوانسته‌اند اقبال مردم را به سوی خود جلب کنند.

وی افزود: از ابتدای امسال به‌طور جدی روی خلاهای پیام‌رسان‌های داخلی کار شده و ما تصمیم گرفتیم با استفاده از نخبگان و سرمایه‌گذاران دانش‌بنیان، به سمت توسعه استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی برویم.

جلیلی اظهار کرد : در این رویداد تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده کنیم.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند با ثبت‌نام در پایگاه اینترنتی پیام‌آورد تا آخر آذرماه اقدام کنند.

جوایز این رویداد نیز شامل ۶ میلیون تومان برای نفر اول، ۲ میلیون تومان برای نفر دوم و یک میلیون تومان برای نفر سوم است.

شایان ذکر است، این رقابت در دو مرحله اینترنتی و حضوری برگزار خواهد شد. مرحله اینترنتی در دی‌ماه و نتایج اینترنتی نیز در بهمن‌ماه اعلام خواهد شد و ۱۸ اسفندماه نیز شاهد مراسم اختتامیه و اهدای جوایز خواهیم بود.