تاریخ : 14:23 - 1397/09/10
کد خبر : 71390
سرویس خبری :
 

شارژ ارزان، صیغه‌یابی، دوست‌یابی و ماهواره جیبی شگرد جدید کلاهبرداران/ آغاز طرح جدید فتا

مصاحبه:

شارژ ارزان، صیغه‌یابی، دوست‌یابی و ماهواره جیبی شگرد جدید کلاهبرداران/ آغاز طرح جدید فتا

رییس پلیس فتا تهران بزرگ نسبت به افزایش کلاهبرداری‌ از طریق کانال‌ها و سایت‌‌های صیغه‌یابی هشدار داد.

کارگر آنلاین : سرهنگ تورج کاظمی (رییس پلیس فتا تهران بزرگ) درباره استفاده از عکس‌های اشخاص برای تبلیغات در فضای مجازی یا استفاده از آنها برای پروفایل آی‌دی‌های غیرحقیقی، گفت: با توجه به این که این موارد جزء حریم خصوصی است، بر این اساس در صورتی که شاکی خصوصی اعلام شکایت کند، پلیس با مجوز مرجع قضایی می‌تواند در این قضیه وارد شود.

وی با بیان اینکه این موارد در شبکه‌های مجازی مانند تلگرام و اینستاگرام مشاهده شده است،‌ ادامه داد: مواردی از این دست داشتیم، اما گسترده نیست و تعداد اندکی در این زمینه به ما مراجعه‌ کرده‌اند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ درباره پخش تصاویری از آرایشگاه‌های زنانه در فضای مجازی برای تبلیغات خاطرنشان کرد: اگر این موارد گستردگی داشته و موارد غیراخلاقی و مبتذل را اشاعه کند، پلیس قطعا اقدامات لازم را در خصوص برخورد با آنها انجام خواهد داد.

سرهنگ کاظمی همچنین درباره فروش داروهای تقلبی در فضای مجازی تصریح کرد: تبلیغات فروش داروهای تلقبی و غیرمجاز بیشتر در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام گسترش دارد و پلیس به صورت مداوم این شبکه‌های فروش و تبلیغات داروهای تقلبی را رصد می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین سالیانه طرح ویژه‌ای در سراسر کشور برای برخورد با این موارد برگزار می‌شود و ما نیز در آن طرح که موسوم به طرح پانچی‌آ است، شرکت می‌کنیم و به صورت گسترده با این شبکه‌های تبلیغات و فروش داروهای تفلبی برخورد صورت می‌گیرد. این طرح در شهریور و مهرماه امسال در تهران نیز برگزار شد و حدود ۱۰۰ نفر در همین رابطه دستگیر شدند.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ درباره تبلیغات فروش شارژ ارزان و کلاهبرداری‌هایی که از این طریق صورت می‌گیرد، گفت: متاسفانه این نوع کلاهبرداری‌ها با روش‌های مختلفی از جمله خرید شارژ ارزان، صیغه‌یابی، دوست‌یابی و ماهواره جیبی انجام می‌شود. این نوع صفحات جهت سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی اشخاص اقدام می‌کنند متاسفانه به شدت کلاهبرداری از طریق این نوع صفحات در حال گسترش است و ما هر چه برخورد می‌کنیم باز هم ادامه دارد.

سرهنگ کاظمی خاطرنشان کرد: دستگیری‌های متعددی در این زمینه در ماه‌های اخیر داشتیم. همچنین با بانک‌ها مکاتباتی را داشتیم تا ان‌شاءالله بتوانیم این حوزه را تحت کنترل قرار دهیم.منبع :ایلنا