تاریخ : 00:37 - 1397/09/17
کد خبر : 71467
سرویس خبری : سیاسی
 

انتقاد امام جمعه تهران از ارزان نشدن کالاها

انتقاد امام جمعه تهران از ارزان نشدن کالاها

آیت‌الله موحدی‌کرمانی، خطیب نماز جمعه تهران، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به تقدیم بودجه سال ۹۸ توسط دولت به مجلس گفت: خواهش من این است که با همدلی و هماهنگی توطئه دشمن را خنثی کنید.

کارگر آنلاین : معنای این حرف این است که همه تلاش ما به حفظ و افزایش اشتغال، رونق کسب‌و‌کار و تولید و همچنین افزایش صادرات معطوف شود. این موضوعات رویکرد اصلی بودجه سال ۹۸ باشد. امام جمعه تهران افزود: سه قوه و مسوولان نسبت به کاهش هزینه‌های جاری اقدام کنند. ریخت و پاش‌ها، اجلاس‌ها، پذیرایی‌ها که در شرایط کنونی کشور هیچ ضرورتی ندارد را جلوگیری کنند. این روند رو به افزایش هزینه‌های جاری باید متوقف شود. وی تصریح کرد: تقاضای من این است که افزایش حقوق‌ها با عدل و انصاف صورت گیرد. پیشنهاد می‌کنم دولت یک مبلغ مشخص را به همه اضافه کند. من به این امر اصرار دارم و حاضرم با آقایان هرجا بخواهند بنشینم بحث کنم و ثابت کنم عدالت این است نه آن افزایش ۲۰ درصدی. خوشبختانه دولت، دولت تدبیر است. در این افزایش اقشار کم درآمد در اولویت باشند. او در ادامه گفت: در زمینه افزایش حقوق‌ها، باید حقوق کارمندان، کارگران و قشر ضعیف جامعه در اولویت قرار بگیرد. از پایین شروع کنید نه از بالا؛ از بالا شروع نکنید که بعد هم بگویید تمام شد و به پایینی‌ها و بدبخت‌ها نرسید.
 
خطیب نماز جمعه تهران خطاب به نمایندگان مجلس گفت: پروژه‌های جدید را تصویب نکنید، اگر بودجه‌ای هست را به طرح‌های نیمه تمام اختصاص دهید که در رونق اقتصاد و اشتغال موثرتر است. در تصویب بودجه هم منافع عمومی، رضایت و رفاه عامه مردم را در نظر بگیرند. وی افزود: مدتی است بانک مرکزی به تصویب ارز پرداخته و جای تقدیر است. اما ازسوی دیگر مدتی است قیمت‌هایی که با افزایش قیمت دلار افزایش یافت، با کاهش قیمت دلار ارزان نشد. حالا که دلار ارزان شده، چرا کالاها را ارزان نمی‌کنید؟ طبقه مستضعف برای اداره زندگی‌شان ناتوان هستند. دولت محترم همان طور که بازار ارز را کنترل کرد قیمت‌ها را هم باید کنترل کنند. اصناف هم دولت را باید یاری کنند. همچنین به گزارش «ایرنا» خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در غیاب امام زمان (عج) به عنوان نایب ایشان است و باید سران سه قوه مطیع ولی فقیه بوده و برنامه‌های خود را زیر نظر رهبری اجرا کنند. وی افزود: سیاست کلی نظام را نایب امام زمان (عج) تعیین می‌کند. سیاست‌های کلی را ایشان بعد  از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین می‌کند.منبع :ایسنا