تاریخ : 16:21 - 1397/09/23
کد خبر : 71625
سرویس خبری : سیاسی
 

ناگفته‌هایی از عملیات شناسایی ارتش درباره داعش

تمامی قطعات هوانیروز در داخل تولید می‌شود

ناگفته‌هایی از عملیات شناسایی ارتش درباره داعش

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی بابیان اینکه در سال 93 که داعش تا «خانقین» آمد، 17 مورد عملیات شناسایی بالای سر داعش انجام دادیم اما جرئت نکردند حتی یک گلوله به سمت ما شلیک کنند.

به گزارش کارگرآنلاین، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی در نوزدهمین یادواره امیران، سرداران و 150 شهید شهرستان سیمرغ با محوریت امیر سرلشکر خلبان شهید احمد کشوری و اولین سالگرد دو شهید خوش‌نام این شهرستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا، اظهار کرد: به فرمایش حضرت آقا یاد و خاطر شهدا کمتر از شهادت نیست که به‌عنوان هم‌رزم شهید کشوری از شما تشکر می‌کنم.
 
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه امروز هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران قدرتمندترین یگان هوایی خاورمیانه و پشتیبان ولایت و مردم عزیز است، تصریح کرد: افتخار می‌کنیم که به‌عنوان ادامه‌دهنده راه شهدا مثل شهید کشوری هستیم.
 
وی ادامه داد: امروز هوانیروز با توجه به تحریم‌هایی که دشمن انجام داده به دانش بومی‌سازی قطعات دست‌یافته و تمامی قطعات در داخل کشور به دست جوانان این سرزمین تولید می‌شود و بالگردها آماده و بروز می‌شود.
 
قربانی بابیان اینکه در سال 93 که داعش تا «خانقین» آمد، 17 مورد عملیات شناسایی بالای سر داعش انجام دادیم که جرئت نکردند حتی یک گلوله به سمت ما شلیک کنند، اظهار کرد: هوانیروز در دفاع مقدس و امروز کارهای بزرگی را انجام داده و در حال انجام است که به‌عنوان سرباز ولایت و سرباز شما مردم در خدمت هستیم.
 
این مسؤول گفت: ما دیدیم وقتی آن شهدا رفتند و الگو شدند برای جوانان، امروز شهید حججی‌ها سر می‌دهند، این یعنی راه ادامه دارد.
 
وی افزود: خداوند در آیه 23 سوره احزاب می‌فرماید: « مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن ینتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» که این آیه اصل ولایتمداری شهدا را نشان می‌دهد.
 
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه شهدا اصل ولایت‌پذیری و ذوب در ولایت بودند، تصریح کرد: زمانی جنگ شروع شد که سپاه به آن صورت شکل نگرفته بود، ارتش دچار تغییر و تحولاتی شده بود همچنین قبل از دفاع مقدس هم قائله‌های غرب، جنوب و گنبد را داشتیم که شهید کشوری و سایر شهدای هوانیروز نقش بسزایی در آن داشتند.
 
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در خصوص شهید کشوری فرمودند: « شهید کشوری از مؤمنین بالله و رجال صادق این انقلاب بود».
 
قربانی بابیان اینکه شهید چمران شهید کشوری را ناجی پاوه می‌دانست، اظهار کرد: اولین پرواز شب عملیاتی که در منطقه کردستان انجام شد توسط شهید کشوری صورت گرفت که حتی قبل از انقلاب هم کسی چنینی پرواز شبی را انجام نداده بود.
 
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: شهید شیرودی در مورد شهید کشوری می‌گوید: «احمد استاد من بود».
 
وی با اشاره به اینکه شهید کشوری و سایر شهدا ازنظر قرآن، مسائل اعتقادی و اصل ولایتمداری واقعاً الگو و اسوه یک انسان مسلمان و یک انسان وارسته هستند، تصریح کرد: شهدای ما متأثر به اصل ولایتمداری بودند.
 
قربانی ادامه داد: شهدای ما معامله بسیار ارزشمندی با خداوند انجام دادند و حیات ابدی را برای خود به ثبت رسانند.
 
قربانی به اجرای عملیات اچ 3 توسط نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این عملیات امروز در دنیا تدریس می‌شود.
 
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه شهدای ما روح بلندی دارند و شهید کشوری کسی بود که در زمان جنگ دست همسر و فرزندان خود را می‌گیرد و به ایلام در کنار خود می‌برد، تصریح کرد: شهید کشوری کسی بود که جان و مال خود را درراه خدا برای رضای خداوند داد.
 
 وی افزود: شهید کشوری طی دو روز چهل تانک دشمن را زمین‌گیر می‌کند، در سر پل ذهاب چنان بلایی بر سر رژیم عراق آورد که کمر عراق را شکست.
 
قربانی بابیان اینکه شهید کشوری می‌گوید: « رژیم بعث عراق فکر همه‌جا را کرده بود جز هوانیروز»، اظهارداشت: شهید شیرودی در سرپل ذهاب، شهید کشوری در ایلام، شهید وطن‌پور در جنوب بلایی بر سر گردان‌های زرهی دشمن  آوردند که دشمن را زمین‌گیر کردند.
 
وی ادامه داد: این شهدا و شهدای زیادی رفتند و مقابل دشمن بعثی ایستادند.
 
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس هیچ عملیاتی وجود نداشت که هوانیروز شرکت نکرده باشد، تصریح کرد: 500 هزار ساعت پرواز عملیاتی در طی دوران دفاع مقدس انجام شد که در دنیا بی‌سابقه است.
 
وی افزود: در دوران دفاع مقدس 276 نفر از بهترین خلبانان هوانیروز و مهندسین پرواز را تقدیم این نظام کردیم.
 
قربانی با بیان اینکه شهید کشوری باید الگوی همه جوانان ما باشد، اظهار کرد: دشمن تمام همت خود را گذاشته تا یک خواننده یا فوتبالیست را به الگوی جوانان تبدیل کند چراکه ما کوتاهی کردیم در حالی که باید برای شهدای خود سنگ تمام بگذاریم.
 
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه خانواده شهدا عزیزان خود را تقدیم کردند و امروز هم مثل کوه پشت ولایت ایستاده‌اند و پشتیبانی می‌کنند از انقلاب و اسلام، تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا باعث ضربه زدن به دشمن و پادزهری در برابر اقدامات دشمن است.
 
این مسؤول در ادامه ضمن ابلاغ سلام امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرماندهی محترم ارتش جمهوری اسلامی، گفت: امروز هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر مأموریت‌هایی که در چهارگوش کشور در پشتیبانی از قرارگاه‌های ارتش، سپاه، هنگ مرزی و نیروی انتظامی حضور دارد هوانیروز در بحث مردم یاری و در کنار مردم حضور دارد.
 
قربانی با اشاره به اینکه در حال حاضر پوشش اورژانس هوایی 17 استان کشور بر عهده هوانیروز است که در خدمت مردم عزیز هستیم، اظهار کرد: هرکجا که مشکلی به وجود آید هوانیروز اولین یگانی است که خود را به صحنه می‌رساند.
 
وی افزود: در کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه هوانیروز در نصف روز حدود 600 سورتی پرواز انجام داد که در دنیا بی‌سابقه بود و 1100 مصدوم در نصف روز جابه‌جا شد.
 
منبع: فارس