تاریخ : 09:28 - 1397/10/04
کد خبر : 71793
سرویس خبری : سیاسی
 

 مطرح کنندگان "سازش با آمریکا" کاسبان بزرگ تحریم هستند/ وعده گرانی رئیس جمهور به مردم در صورت تصویت نشدن FATF تأسف آور است

مطرح کنندگان "سازش با آمریکا" کاسبان بزرگ تحریم هستند/ وعده گرانی رئیس جمهور به مردم در صورت تصویت نشدن FATF تأسف آور است

یک کارشناس سیاسی گفت: قطعا به نفع جریان داخلی بزک کننده غرب نیست که انقلاب اسلامی بر سیاست های خصمانه آنها غلبه کند چون در آن شرایط دیگر نمی توانند کیسه های خود را پر کنند

به گزارش خبرنگار سیاسی کارگر آنلاین ، محمد رضا احمدی کارشناس برتر سیاسی  در پاسخ به سوالی مبنی بر در شرایطی که دور جدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شده، برخی از جریان های سیاسی گرچه تاکید بر ظالمانه بودن تحریم ها تاکید دارند اما تصریح می کنند که با مقاومتی چند ماهه و رسیدن به نقطه قوت باید مذاکره با آمریکا را کلید زد. نظر شما در این خصوص دیدگاه های مطرح شده از سوی این جریان چیست؟ گفت: سردمدار فعلی دولت ایالات متحده آمریکا یک تاجر است،ماهیت تفکر سرمایه داری و نظام سرمایه داری را خیلی فاش آشکار می کند،اینها هرکاری را که توانستند در این چهل سال علیه انقلاب اسلامی انجام دادند و هیچ نتیجه ای هم نگرفتند و اگر جمهوری اسلامی بتواند بر تحریم های اقتصادی غلبه کند که به یاری خدا این موضوع نزدیک است در این صورت شکست مطلق نظام سرمایه داری در برابر تفکر انقلاب اسلامی خواهیم داشت.
 
وی افزود: از منظر تحلیل های استراتژیکی تحریم آخرین تیر ترکشی نطام سرمایه داری به پیکره انقلاب اسلامی است و اگر این تیر هم به سنگ بخورد شکست اینها قطعی خواهد بود.
 
این کارشناس برتر سیاسی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به نظر شما در حالی که امام خامنه ای از افول آمریکا سخن به میان آورده و تصریح دارند هر کس که از قطار انقلاب پیاد شود، باخته است به نظر شما طرح مذاکره با آمریکا با اتکاء به بیانات معظم له از چه موضوعی از سوی برخی جریان های سیاسی حکایت دارد؟ تأکید کرد: دشمنان ملت تا زمانی که از داخل پاسخ های متعدد دریافت می کنند که نمونه آن مصاحبه آقای ظریف در مورد پولشویی،مصاحبه اخیر دکتر صالحی،مصاحبه آقای نوبخت،رفتار خودرو سازان، دیدگاه وزیر جدید صنعت در رابطه با خودرو سازی و... از نمونه پالس های به غرب است.
 
وی افزود: تا زمانی که این پالس ها از داخل به بیرون داده می شود دشمنان ملت فشارها را حفظ خواهند کرد و مسئولین ارشد دولتی در برابر تکیه به ظرفیت های درونی برنامه قوی ای برای عبور از شرایط فعلی نداشته باشند متأسفانه توفیقی در امر جنگ اقتصادی دشمن نخواهیم داشت.
 
احمدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر آیا طرح سازش با تعابیری همچون «تعامل» به نوعی عدم توجه به ظرفیت های درونی و سیاست های درونزا به ویژه اقتصاد مقاومتی نیست؟ گفت: اما اگر تفکر واقعی مقاومت در کشور حاکم شود و دشمنان ملت این موضوع را ببینند و یک صدایی متحدانه را متوجه بشوند قطعا سیاست های آنها در برابر ملت ایران شکست خواهد خورد.
 
وی افزود: متأسفانه سخنان رئیس جمهور در مورد قرارداد استعماری fatf که یا از روی نا آگاهی است و یا از روی آگاهی به دشمنان ملت نوعی پالس دادن است و از این مهمتر وعده گرانی زندگی مردم در صورت تصویب نشدن این قرارداد تأسف آور است و تا زمانی که این رفتارها از سمت مسئولین ارشد تکرار می شود نمی توانیم موفقیت هایی در این شرایط کسب کنیم.
 
این کارشناس سیاسی توضیح داد: اینکه عده زیادی از ملت ایران می خواهند یک زندگی مادی و معنوی عالی داشته باشند را همه می دانیم و مدیران هم باید به این واقعیت اعتقاد داشته باشند ولی متأسفانه رفتار غلط برخی از مدیران نالایق و سیاسی بازی آنها باعث بروز مشکلاتی در کشور شده است و سطح انقلاب و خواسته های مردم را با بی لیاقتی های خود یکسان می دانند.
 
وی افزود: اگر گفتمان رهبری و انقلاب اسلامی بر سیاست های خصمانه دشمنان غربی غلبه کند که این موضوع نزدیک است در این شرایط دولت آمریکا و ایادی مستکبر آن برای همیشه نابود خواهند شد و به زباله دان تاریخ خواهند پیوست.
 
احمدی بیان داشت: قطعا به نفع جریان داخلی بزک کننده غرب نیست که انقلاب اسلامی بر سیاست های خصمانه آنها غلبه کند چون در آن شرایط دیگر نمی توانند کیسه های خود را پر کنند،فرزندان خود را برای تحصیلات به آمریکا بفرستند و یا گرین کارت های خود را بگیرند.
 
وی افزود: جریان واقعی انقلاب اسلامی و دلسوز به کشور نباید فریب سیاست های بزک کنندگان را بخورد.
 
این کارشناس سیاسی در پایان با اشاره به آیه مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا خاطر نشان کرد: فقط نیاز است که جریان واقعی انقلاب اسلامی هویت واقعی خود را حفظ کند و ولایتمداری را به طور عملی و صادقانه در میدان عمل نشان دهند در اینصورت خداوند به وعده های خود عمل خواهد کرد.
 
منبع : خبرگزاری بسیج