تاریخ : 22:07 - 1397/10/08
کد خبر : 71827
سرویس خبری : سیاسی
 

فتنه ۸۸ اصل ولایت را هدف گرفته بود؛ «فامیل‌بازی» در میان برخی مسئولان تبدیل به رویه شده است

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد؛

فتنه ۸۸ اصل ولایت را هدف گرفته بود؛ «فامیل‌بازی» در میان برخی مسئولان تبدیل به رویه شده است

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه هدف اصلی فتنه ۸۸ براندازی ولایت بود گفت: متاسفانه «فامیل‌بازی» در میان برخی مسئولان تبدیل به رویه شده است.

 سید محمد حسینی امشب در سلسله برنامه‌های ویژه 9 دی در مسجد ولی عصر(عج) مشهد اظهار داشت: در سال 88 حداقل 8 ماه با انواع درگیری و آتش‌سوزی و حمله به  اموال عمومی و بانک‌ها صرفا به خاطر داشتن چهره حزب‌الهی که اتفاقات کمی نبود درگیر بودیم و نهایت در 9 دی ماه 88 این فتنه به پایان رسید.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اتفاقات سال 88 فراموش نشدنی بوده و باید در تاریخ همیشه تکرار و بازگو شود تا مردم از آن عبرت بگیرند که اگر چه سبب درگیری‌های کوتاه چند ماهه شد اما مردم فهیم ایران پایان خوشی را برای آن رقم زدند و حماسه 9 دی را آفریدند.

حسینی اظهار داشت: این حماسه باید همیشه در ذهن‌ها ماندگار باشد چرا که کسانی که در سال 88 خرده عوامل برپایی فتنه بودند و بر چهره نظام پنجه می‌کشیدند امروز در نظام جمهوری اسلامی دارای منصب و مسئولیت بوده و برای نظام مدعی شده‌اند.

وی ادامه داد: با شدید شدن درگیر‌ی‌ها که با شعارهای خود، ولایت و تغییر مدیریتی و رهبری را هدف قرار دادند مردم فهیم و معتقد ایران با سردادن شعارهای انقلابی در راهپیمایی مردمی که در 9 دی برگزار کردند حماسه آفریده و آتش فتنه‌گران را خاموش کردند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: غرب و صهیونیست در ادامه جنبش مخملی در گرجستان و جنبش نارنجی در اوکراین، عوامل فتنه را وارد ایران کردند و گمان کردند با تحریک مردم به بهانه جابجایی آرایشان که دروغی بیش نبود به خیابان‌ها کشاندند.

حسینی افزود: اما دولت غرب، مردم فهیم و پایبند به امامت و رهبری که دارای اعتقادات دینی خاصی نیز بوده را دست کم گرفته و فراموش کرد که ایران دارای نهاد مردمی بسیج سازندگی است و  ایران با اوکراین و گرجستان  فرق دارد.

وی بیان کرد: فتنه‌گران با ایجاد یک فضای غبارآلود به نفع خود مردم را تحریک کرده و بسیاری از مردم نیز به همکاری با این فتنه‌گران پیوسته اما با ورود رهبری و صیانت وی از رای مردم و حکم بر عدم انتخابات مجدد، مردم ایران متوجه هدف فتنه که براندازی ولایت بود شده و راه خود را جدا کردند.

این فعال سیاسی خاطر بیان کرد: امروزه و در شرایط کنونی کشور نیز، برخی از افراد هستند که به دنبال ایجاد اغتشاش و ناامنی در کشور بوده و با گرانی قبل از شروع تحریم مردم را به این سمت که توانایی اداره و مدیریت اقتصادی و معیشتی کشور نیست تحریک کرده اما مردم ایران آگاه هستند که این شرایط را فتنه‌گران و عوامل غربی پدید آورده‌اند.

حسینی  در پاسخ به سوال یکی از حاضرین مبنی بر چرایی عدم حضور سران فتنه در دادگاه علنی بیان کرد: ابتدا این افراد آزادانه به زندگی خود ادامه داده اما در ادامه، جنبش بهاری که در ترکیه برپا شد این دو طرح بهار ایرانی را مطرح که با این اقدام آنان شورای امنیت ملی وارد عمل شده و حکم به حصر این دو داد  که اگر شورا تصمیم به تغییر این حکم کند، قوه قضاییه وارد عمل شده و مجازاتی را با شدت و حدت بیش‌تری برای این افراد در نظر گرفته که به یقین به ضرر آنها است.

وی در ادامه در زمینه سوال یکی از حاضران مبنی بر فامیل‌مداری مسئولان خاطرنشان کرد: متاسفانه خیلی از افراد که دارای مسئولیت در کشور بوده بسیاری از افراد فامیل خود را بر سرکار آورده که آخرین مورد، مسئولیت داماد رئیس جمهور بود که واکنش شدیدی را به همراه داشت و سبب عقب نشینی مسئولان از این رویه شد.

حسینی تشریح کرد: نقطه قوت نظام اسلامی توجه به اقدامات مسئولان بوده و این‌که باید حق خود را مطالبه کنند  و مسئولان نیز باید بدانند این مسئولیت و منصب، طعمه و سفره نیست که دیگران را بر سر آن آورده بلکه امانتی است که باید از آن صیانت شود.

انتهای پیام/ن