تاریخ : 20:08 - 1397/10/09
کد خبر : 71840
سرویس خبری : فرهنگی
 

اظهارات مقام وزارت اطلاعات در مورد قلاده های طلا / توصیه رهبری به رئیس جمهور چه بود؟

اظهارات مقام وزارت اطلاعات در مورد قلاده های طلا / توصیه رهبری به رئیس جمهور چه بود؟

"حضرت رهبری یکبار به من فرمودند که به رئیس جمهور توصیه کردم فیلم "قلاده هاى طلا" را ببیند. چندى پیش هم در سخنرانى عمومى ضمن اظهار لطف به قدرت سینماى ایران فرمودند: من فیلمى را توصیه کردم آقاى رئیس جمهور ببیند و از دکتر علی‌ عسگرى پرسیدم چرا هرسال 9دی فیلم "قلاده هاى طلا" دچار سانسور و عدم پخش مىشه یا پس از فشار مردمى براى پخشش می‌فرستید شبکه افق؟ گفتند من تا حالا درمورد این فیلم چنین تصمیمى نگرفتم و..

به گزارش کارگر آنلاین به نقل از ایسنا؛ یک مقام آگاه در وزارت اطلاعات در پی بازپخش فیلم «قلاده‌های طلا» از رسانه ملی اعلام کرد: متأسفانه امسال هم رسانه ملی علی‌رغم تذکراتی که در سال‌های قبل داده شده بود، این فیلم را پخش کرد.

این مقام آگاه گفت: پرداختن هنری به ماجرای فتنه سال ۸۸ اقدام ارزشمندی است اما متاسفأنه بخش‌هایی از فیلم که مرتبط با وزارت اطلاعات است، سراسر دروغ‌پردازی و مشحون از تهمت‌های ناروا به مجموعه سربازان گمنام امام زمان (عج) می‌باشد.

وی اظهار کرد: البته از کارگردان فیلم که جزو پرسنل وزارت اطلاعات بوده و به هر دلیل از این وزارتخانه منفصل شده است، انتظار چنین تهمت‌پراکنی‌هایی نمی‌رفت.

اما انتقادها چرا دوباره شروع شده است ؟

به گزارش خبرنگار کارگر آنلاین شاید یکی از دغدغه مندانی که با قدرت به میدان آمد تا با ارائه اثری در دنیای تصویر نشان دهد که سال 88 چه اتفاقاتی افتاد، ابوالقاسم طالبی بود. او "قلاده های طلا" را که یک روایت صریح از جنایت فتنه گران داخلی و خارجی بود را به نمایش عموم گذاشت. آنقدر این روایت تاثیرگذار بود که قبل و بعد از نمایش این فیلم هجمههای گستردهای را برای فیلم و هنرمندان و دست اندرکاران آن ایجاد کردند.

این اتفاق بعد از گذشت این سالها هم ادامه دارد. چرا که ابوالقاسم طالبی در آستانه "نهم دی" و پخش این فیلم در شبکه افق ویژه فیلمهای سینمایی آخر هفته تلویزیون در صفحه اجتماعی خودش این اعتراض را عنوان کرد.

او نوشت: "حضرت رهبری یکبار به من فرمودند که به رئیس جمهور توصیه کردم فیلم "قلاده هاى طلا" را ببیند. چندى پیش هم در سخنرانى عمومى ضمن اظهار لطف به قدرت سینماى ایران فرمودند: من فیلمى را توصیه کردم آقاى رئیس جمهور ببیند و از دکتر علی‌ عسگرى پرسیدم چرا هرسال 9دی فیلم "قلاده هاى طلا" دچار سانسور و عدم پخش مىشه یا پس از فشار مردمى براى پخشش می‌فرستید شبکه افق؟ گفتند من تا حالا درمورد این فیلم چنین تصمیمى نگرفتم و...

به نظر شما این نفوذی پرقدرت کیست که در تلویزیون هرسال سعى میکنه این قطعه از تاریخ درست دیده نشه؟"

امین حیایی، محمدرضا شریفی نیا، حمیدرضا پگاه، حسین سحرخیز، چنگیز جلیلوند، داریوش اسدزاده، نیلوفر خوش خلق، پوراندخت مهیمن، پردیس افکاری، آزیتا ترکاشوند، مریم سلطانی، علی‌رام نورایی، محمود عزیزی، مهدی صبایی، کیانوش گرامی، علی اصغر، داود مقدادیان و اسماعیل زنگل گیاه، بازیگران فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» هستند.

این فیلم به کارگردانی ابوالقاسم طالبی در سال 1390 تولید شد و در پایان همان سال، جزو فیلم‌های اکران نوروزی سال 91 بود. «قلاده‌های طلا» در آن سال، شمار زیادی از مخاطبان را به سینما آورد و بیش از 3 و نیم میلیارد تومان فروش کرد.