تاریخ : 16:04 - 1397/10/16
کد خبر : 71910
سرویس خبری : فرهنگی
 

نخستین آلبوم «رادیو» منتشر شد/ فراز و نشیب یک سبک موسیقایی

با برگزاری یک مراسم رونمایی؛

نخستین آلبوم «رادیو» منتشر شد/ فراز و نشیب یک سبک موسیقایی

نخستین آلبوم رسمی گروه موسیقی «رادیو» به آهنگسازی فهام گوهری و خوانندگی نیما طاری با برگزاری یک مراسم رونمایی در عرصه موسیقی عرضه شد.

به گزارش کارگرانلاین، نخستین آلبوم رسمی گروه «رادیو» با صدای نیما طاری و آهنگسازی فهام گوهری روز جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ رونمایی شد. در این مراسم فهام گوهری، نیما طاری، بابک ریاحی‌پورنوازنده گیتار باس، نیما حمیدی نوازنده درامز و مسرور شیدایی میکس و مسترینگ درباره آلبوم «رادیو» توضیح‌هایی را ارائه دادند.

آدمی که آرزو ندارد بهتر است بمیرد
فهام گوهری آهنگساز و تنظیم کننده این اثر گفت: این گروه یک اتفاق بود و من فقط آن را پرورش دادم. این اتفاق از نیما با یک تک ترک شروع شد و بعد تصمیم گرفتیم آن را به یک آلبوم تبدیل کنیم. با کمک دوستانی که داشتم مانند بابک ریاحی پور و ارتباطی که از طرف او با دیگر نوازنده‌ها ایجاد شد در یک سال و نیم گذشته به صورت بسیار جدی کار را جلو بردیم.

وی افزود: آلبوم «رادیو» به صورت فول آکوستیک ضبط شد و در آن سمپل بازی نداشتیم. در این راه شرکت «طنین هنر باربد» و آرش یاسمینی نهایت همکاری را با ما داشتند.

گوهری تاکید کرد: ما برای خودمان برنامه‌ریزی کرده‌ایم و می‌خواهیم سال آینده (۱۳۹۸) کنسرت‌هایمان را در سالن‌های کوچک شروع کنیم و بعد از آن در سال ۹۹ اجراهایمان را به سالن برج میلاد ببریم. البته این موضوع فعلا تنها یک آرزو است ولی آن را محقق خواهیم کرد. آدمی که آرزو نداشته باشد و خودش را وقف آرزوهایش نکند، بهتر است بمیرد.

گوهری همچنین با اشاره به دلیل انتشار آلبوم در این شرایط بد اقتصادی و موسیقی کشور توضیح داد: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که روزی ۲۰۰ تک قطعه با کیفیت‌های زیر خط فقر منتشر می‌شود، البته در این میان آثار ارزشمندی هم منتشر می‌شود اما من و نیما از اول می‌خواستیم شناسنامه‌دار جلو برویم برای همین به دنبال آلبوم رفتیم تا به اجرا برسیم.

این آهنگساز و تنظیم کننده گفت: صرف‌نظر از من، دیگر عواملِ نخستین آلبوم «رادیو» از بهترین‌ها هستند. ما تک تکِ نوازندگان را گردِ هم آوردیم تا بتوانیم از هنر و افکار آنها برای ارتقای سطح کیفی آلبوم استفاده کنیم.

بابک ریاحی‌پور که یکی از نوازندگان گیتار باس است در صحبت‌هایش گفت: همیشه دوست داشتم‌از اسمم و توانم برای کارهای خوب و جدید مایه بگذارم. این‌پروژه را با عشق و علاقه قبول کردم زیرا دوستی من و فهام هم در این کار بسیار موثر بود.

در ادامه نیما حمیدی درباره آلبوم «رادیو» گفت: با کمال میل همکاری با این گروه را قبول کردم و وقتی کار به مرحله آخر رسید از آن بسیار راضی بودم. از مردم می‌خواهم که ما را حمایت کنند زیرا گروه‌های راک در ایران از حمایت ارگان و سازمان‌های دولتی برخوردار نیستند و این فقط خودمانیم که می‌توانیم این موسیقی را در کشور جدی کنیم.

«رادیو» را به خاطر نوستالژی‌اش انتخاب کردیم
سرور شیدایی مسئول میکس و مسترینگ آلبوم «رادیو» هم در این نشست گفت: سبک راک موسیقی روز مملکت ما نیست. در موسیقی راک حرف‌های جدی زده و شنیده می‌شود و این مساله برای خیلی‌ها خوشایند نیست. امیدوارم مردم آلبوم را بخرند زیرا تنها خریدشان است که به ادامه کار ما کمک می‌کند درغیر این صورت این موسیقی هیچوقت به نتیجه نمی‌رسد.

در ادامه نیما طاری خواننده گروه «رادیو» گفت: برایم کار کردن درکنار چنین استادانی در اولین آلبوم باعث افتخار است. من و فهام گونه‌های مختلفی از سلایق و افکارمان را ترکیب کرده‌ایم تا مسیرمان را بهتر دنبال کنیم.

وی همچنین درباره دلیل انتخاب کردن نام «رادیو» برای این بند گفت: چندین نام برای گروهمان در نظر داشتیم که متاسفانه همه را رد کردند. در نهایت به «رادیو» رسیدیم که به خاطر جنبه نوستالژی بودنِ این رسانه و فلسفه‌ای که در رادیو نهفته است، این نام را انتخاب کردیم. «رادیو» از قدیمی‌ترین مرجع‌های شنیدن موسیقی در دنیا است. همین الان هم بسیاری از مردم با رادیو موسیقی می‌شنوند.

در ادامه این مراسم دو قطعه از آلبوم «رادیو» توسط نیما طاری برای حاضران اجرا شد و در پایان مراسم رونمایی و امضا پوستر این آلبوم توسط عوامل آلبوم «رادیو» انجام شد.

آلبوم «رادیو» در ۹ قطعه با نام‌های «سقوط»، «خیال»، «سفر»، «قول فراموشی»، «مرز تنهایی»، «قصه عالم»، «بازگشت»، «حقارت» و «فیلم طنز» منتشر شده است. بابک ریاحی‌پور نوازنده گیتار باس، مسعود همایونی نوازنده گیتار آکوستیک و الکتریک، نیما حمیدی نوازنده درامز، فهام گوهری نوازنده پیانو و سینتی سایزر و بهرنگ نادری نوازنده گیتار الکتریک گروه نوازندگان و فلورا فرزانه به‌عنوان همخوان در تولید آلبوم «رادیو» نقش داشته‌اند.
منبع: مهر