تاریخ : 18:20 - 1397/10/21
کد خبر : 71958
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

علت و درمان غذایی سلولیت (تجمع چربی)+راه سریع درمان و برگشت ناپذیری

علت و درمان غذایی سلولیت (تجمع چربی)+راه سریع درمان و برگشت ناپذیری

کارگر آنلاین : سلولیت و تجمع چربی زیرپوست همان دون دون شدن پوست است. پوست بدن برخی افراد در ران ها، باسن و کپل ها مثل پوست پرتقال حالتی ناهماهنگ دارد که علت و راههای درمان خاصی دارد.

سلولیت ، دلیل سلولیت
سلولیت و تجمع چربی زیرپوست همان دون دون شدن پوست است. پوست بدن برخی افراد در ران ها، باسن و کپل ها مثل پوست پرتقال حالتی ناهماهنگ دارد که علت و راههای درمان خاصی دارد.

علت سلولیت و راههای درمان

سلولیت چیست؟سلولیت

 
سلولیت

بعضی ها سلولیت را تجمع توکسین ها یا همان سموم و مواد زاید بدن در زیر پوست می دانند. البته نمی توان این عقیده را کاملاً درست دانست.سلولیت در واقع حاصل به وجود آمدن ناهنجاری در شکل، ترتیب و اندازه ی سلول های چربی، آب و فیبرهای کلاژن در ناحیه ران ها و باسن است که به پوست یک ظاهر پرتقالی شکل و به اصطلاح «دون دون و زبر» می دهد.

 

 

سلولیت نتیجه ی عوامل متعددی است که در این مطلب قصد داریم اول به آن ها اشاره کرده و سپس چند ماده ی غذایی موثر برای مقابله با آن را ارائه دهیم.

عوامل به وجود آورنده ی سلولیت

سلولیت بنا به دلایل متعددی از مسائل هورمونی گرفته تا متابولیسم به وجود می آید. علاوه بر این ران ها، باسن و کپل ها در خانم ها نقاطی هستند که چربی ها به طور طبیعی در آن مناطق بیشتر تجمع دارند و برای تأمین نیازهای احتمالی زمان بارداری به کار میایند.

سلولیت

سلولیت چیست و چرا پوست را دون دون می کند؟

عوامل زیادی پوست را به شکل پوست پرتقال در می آورد مثل:

 حجم چربی های موجود در زیر پوست:هر چه میزان چربی های زیر پوستتان بیشتر باشد احتمال تشکیل و زیاد شدن سلولیت نیز بالا می رود.

 داشتن تغذیه ی نامناسب

 عوامل ژنتیکی

 مصرف دخانیات

 داشتن رژیم های یویویی

 متابولیسم کند

 مصرف برخی از داروها مثل قرص های لاغری، ادرار آور، قرص های خواب آور، قرص های ضدبارداری و غیره

 نداشتن فعالیت جسمی مناسب

 اختلالات هورمونی مثل بالا بودن میزان استروژن

 دهیدراته شدن پوست

 ضخامت و رنگ پوست

برای درمان سلولیت یا تجمع چربی زیرپوست چه کنیم؟

سلولیت از آن دست مشکلاتی است که به سختی رفع می شود و در بسیاری از موارد اصلاً از بین نمی رود. تنها کاری که می توان کرد این است که جلوی آن را بگیرید و یا تلاش کنید که حجمش کمتر شود.

موادغذایی برای درمان سلولیت و دون دون شدن پوست

بیشتر رژیم های غذایی مناسب می توانند مشکل پوست پرتقالی شکل را حل کنند اما باید بدانید هیچ راه معجزه آسایی وجود ندارد. به عنوان مثال اگر یک هفته ی تمام مدام لب به غذا نزنید و فقط هندوانه بخورید مشکلتان حل نخواهد شد.

حواستان به سمومی که وارد بدنتان می کنید باشد. برای همین از کافئین زیاد،نیکوتین و غیره بپرهیزید. سیگار را ترک کنید تا خون در رگ هایتان به راحتی جریان داشته باشد.

 توصیه می کنیم این مواد غذایی را دریابید و با کمی ورزش و ماساژ حجم این توده های چربی را کاهش دهید:

کرفس

کرفس و مواد غذایی دیگر برای درمان و کاهش سلولیت

 کرفس

کرفس به دلیل داشتن ترکیبات تلخ چندان پرطرفدار نیست. اما با این حالی یکی از بهترین خوراکی های موجود برای مقابله با توده ی چربی محسوب می شود. کرفس ادرار آور، هضم کننده ی غذا و ملین است برای همین باعث می شود که متابولیسم یا همان سوخت و ساز چربی ها بالا برود و به این ترتیب حجم سلولیت کاهش می یابد. خاصیت دیگر کرفس این است که باعث کاهش اشتها می شود و بخشی از چربی ها را به همراه مدفوع از بدن خارج می کند. بهترین شیوه این است که این ماده ی غذایی را به عنوان پیش غذا میل کنید. به خاطر اینکه اشتهایتان را کاهش می دهد و باعث می شود که غذای اصلی را کمتر میل کنید.

مارچوبه

ستاره ی مواد غذایی ضدسلولیت مارچوبه است. به خاطر اینکه این ماده ی غذایی کاملاً بدون چربی است. از این گذشته مارچوبه سرشار از فیبر و مواد معدنی می باشد. علاوه بر این خاصیت ادرار آوری آن بسیار قوی بوده و با حالت احتباس آب بدن مقابله می کند.

پیاز

شاید باورتان نشود ولی پیاز هم جزو مواد غذایی ضدسلولیت محسوب می شود. پیاز باعث تحریک دستگاه گوارش شده، میزان قند خون را کاهش می دهد و رگ ها و عروق را فعال تر می کند. توصیه می کنیم برای تهیه تمام غذاها و سس هایتان از این ماده ی غذایی استفاده کنید.

میوه های قرمز رنگ

به خاطر اینکه میوه های قرمز رنگ باعث تحریک جریان خون می شود به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارند با سلولیت مقابله می کنند. این میوه های خوش رنگ و آبدار منبع فوق العاده ی ویتامین P محسوب می شوند. این ویتامین خاصیت ارتجاعی و نرمی رگ ها را بالا می برد.

چای سبز

چای سبز با سلولیت مقابله می کند به دلیل اینکه خاصیت ادرار آوری و لاغری دارد. چای سبز برای سلامتی فوق العاده است و باعث تحریک لیپولیز می شود. یعنی با انباشتگی چربی ها مقابله کرده و نمی گذارد که این چربی ها در مناطق نامناسب بدن تجمع کنند. این خاصیت از چای سبز یکی از بهترین نوشیدنی های لاغری می سازد. توجه داشته باشید که چای سبز شما را از گزند بیماری های قلبی عروقی و کلسترول بالا نیز در امان می دارد.

غلات کامل

غلات کامل سرشار از فیبرهای غذایی هستند و باعث دفع چربی های انباشته شده در ران ها، باسن و شکم می شوند. توجه داشته باشید که غلات کامل یا همان سبوس دار منبع فوق العاده ی آنتی اکسیدان ها نیز محسوب می شوند. برای همین شما را از بیماری های مختلف دور می کنند.

موز

برای این که با لبخند از پسِ سلولیت بر بیایید میوه ی خندان را دریابید. بله موز! این میوه سرشار از پتاسیم است و باعث تحریک جریان خون شده و از احتباس آب جلوگیری می کند.

 چند توصیه ی کلی

 لطفاً تا حد امکان مصرف قند و شیرینی جات را کاهش دهید. بدن این قندها را به چربی تبدیل کرده و بجای سوزاندن، آن ها را ذخیره می کند. این چربی هایِ بیش از حد باعث ایجاد سلولیت های بیشتر می شود.

 دانه های کامل و سرشار از فیبر مثل برنج قهوه ای، سوپ جو و ذرت بو داده را بیشتر مصرف کنید. توجه داشته باشید که فیبرهای موجود در این قبیل مواد غذایی جلوی اشتهای شما را خواهند گرفت و شما گرایش کمتری به مصرف غذا خواهید داشت برای همین لاغرتر خواهید شد.

 مصرف نمک را محدودتر کنید. برای خوش طعم کردن غذا از سبزیجات معطر استفاده کنید.

 از مصرف حبوباتی مثل عدس و لوبیا غافل نشوید.

 مصرف مواد غذایی چرب را محدودتر کنید.

 مصرف تخم مرغ را کاهش دهید.

 مصرف گوشت های قرمز چرب را محدود کنید. ماهی و گوشت مرغ کم چرب و بدون پوست را در الویت قرار دهید.

 حواستان به سمومی که وارد بدنتان می کنید باشد. برای همین از کافئین زیاد، نیکوتین و غیره بپرهیزید. سیگار را ترک کنید تا خون در رگ هایتان به راحتی جریان داشته باشد.