تاریخ : 14:13 - 1397/11/01
کد خبر : 72034
سرویس خبری : فرهنگی
 

فاطمیه، سند حقانیت تشیع است

فاطمیه، سند حقانیت تشیع است

رئیس شورای هیئات‌های مذهبی شهرستان خرم‌دره گفت: فاطمیه، سند حقانیت تشیع است.

 
رئیس شورای هیئات‌های مذهبی شهرستان خرم‌دره گفت: فاطمیه، سند حقانیت تشیع است.
 
کارگر آنلاین : حمدالله مرادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فرا رسیدن ایام  شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: در مجالس متعلق به حضرت صدیقه (س)، چون موضوع دفاع دخت پیامبر اکرم (ص) از ولایت مطرح است می‌توان معرفت‌افزایی کرد، تا مردم بدانند ولایت‌محور است و حضرت صدیقه (س) فدایی ولایت هستند.
 
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین پیام حضرت زهرا (س) برای جامعه اسلامی ولایت‌مداری است، تاکید کرد: ما نیز باید با الگوگیری از این بانوی بزرگوار با تبعیت از رهنمودهای ولی‌فقیه در راه اقتدار اسلام گام برداریم و با فعالیت در مسائل فرهنگی و دینی بتوانیم کارهای خوبی را در مقابله با هجمه‌های فرهنگی داشته باشیم.
 
وی با اشاره به برنامه‌های شورای هیئات مذهبی شهرستان در ایام فاطمیه، گفت: در ایام فاطمیه هیئات مذهبی با فضاسازی تبلیغی و نصب پلاکارد، بنر، تراکت‌های تبلیغی و پرچم‌های مزین به نام حضرت زهرا (س) فضای شهر را فاطمی خواهند کرد.
 
مرادی به برگزاری مراسم عزاداری در مساجد شهرستان خرم‌دره اشاره کرد و گفت: مراسم ویژه ایام فاطمیه در همه مساجد شهرستان برگزار خواهد شد و با توجه به تقارن ایام فاطمیه با ایام دهه‌فجر در مراسم‌ ایام فاطمیه دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مخاطبان توسط خطبا بازگو خواهد شد.
 
مرادی در ادامه به حضور پرشور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فاطمیه اشاره و گفت: حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فاطمیه نشان از فرهنگ‌سازی خوب هیئات مذهبی شهرستان در شناساندن جایگاه و مقام ایام فاطمیه در شهرستان و نیز نشان از غنی بودن مراسم ایام فاطمیه دارد.
 
وی مقوله عفاف و حجاب را از ماندگارترین درس‌های ایام فاطمیه برای نسل بشر عنوان کرد و گفت: نسل تحصیل کرده، مومن و انقلابی باید با تأسی از سیره عملی و رفتاری حضرت فاطمه زهرا (س) و ایجاد نهضت روشنگری، بتوانند جوانان مبتلا به بیماری غرب‌زدگی را از خواب جهالت بیدار کرده و راه سعادت واقعی را به آن‌ها نشان دهند.
 
مرادی از بصیرت به‌عنوان یکی دیگر از دروس قابل تامل ایام فاطمیه یاد کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) با لحظه‌شناسی و بصیرتی که داشتند تا آخرین لحظه پشتیبان ولایت بودند و در این راه به شهادت رسیدند. نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند همانا خداوند با غضب فاطمه غضبناک و با خشنودی ایشان خشنود می‌شوند.