تاریخ : 15:33 - 1397/11/03
کد خبر : 72070
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

پراید گران نیست!

پراید گران نیست!

مدیرعامل سابق سایپا گفت: مردم را نمی‌شود فریب داد و آن‌ها تحولات را زیر نظر دارند و می‌فهمند که چه کسی به دنبال خدمت است و چه کسی در حال بازی‌های سیاسی است. ضمن اینکه مساله گرانی پراید به گونه‌ای که فکر می‌کنید نیست.

به گزارش کارگرانلاین، مدیرعامل سابق سایپا در بخشی از گفتگوی خود با تسنیم گفت: مردم را نمی‌شود فریب داد و آن‌ها تحولات را زیر نظر دارند و می‌فهمند که چه کسی به دنبال خدمت است و چه کسی در حال بازی‌های سیاسی است. ضمن اینکه مساله گرانی پراید به گونه‌ای که فکر می‌کنید نیست.
 
قیمت پراید اگر بر فرض مثال ۴۰ میلیون تومان هم باشد، معادل ۳۷۰۰ دلار است. آیا کسی می‌تواند خودرویی در هر کجای جهان به بنده نشان دهد که بتوان با ۳۷۰۰ دلار خرید؟ قطعا خیر. ببینید؛ اینکه جامعه ما به دلیل رکود اقتصادی شدید کنونی فقیر شده و توان خرید بالا ندارد تقصیر خودروساز نیست.
 
این مساله به کلان اقتصاد کشور باز می‌گردد و باید کلیت اقتصاد به گونه‌ای بازخوانی شود تا مردم ثروتمندتر شوند و بتوانند پرداخت بیشتری برای خرید خودرو انجام دهند. نمی‌شود در بازار‌های سکه، ارز و ... جهش قیمتی تا ۴ برابر داشته باشی و همزمان قیمت خودرو را سرکب کنی.