تاریخ : 11:58 - 1397/11/25
کد خبر : 72272
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

تجمع دوباره کارگران روغن جهان مقابل استانداری زنجان

تجمع دوباره کارگران روغن جهان مقابل استانداری زنجان

کارگران روغن نباتی جهان صبح امروز مقابل استانداری زنجان برای پیگیری مطالبات خود تجمع کردند.

به گزارش کارگر آنلاین ، صبح امروز (پنجشنبه ۲۵ بهمن ماه) کارگران روغن نباتی جهان در پی محقق نشدن خواسته‌های خود مقابل استانداری زنجان تجمع کردند.

یکی از کارگران این مجموعه به خبرنگار ایلنا گفت: مشکلات روغن نباتی جهان به قوت خود باقی است و کارفرما هیچ اقدام مثبتی برای ادامه روند تولید علارغم مهیا بودن شرایط آن صورت نداده است. در عین حال او عقیده دارد که منابع مالی کافی برای تهیه مواد اولیه تولید در این واحد وجود ندارد.

وی افزود: یک سال است همه مسئولان وعده پیگیری می‌دهند؛ اما عمل نمی‌کنند. ۵ ماه معوقات حقوقی، مشکلات بیمه کارگران که ماه‌ها پرداخت آن به تاخیر افتاده و تامین مواد اولیه همچنان گریبان‌گیر این مجموعه است.

یکی دیگر از کارگران اظهار کرد: قرار بود مسئولان استانی موضوع مطالبات مزدی‌مان را از طریق کارفرما پیگیری کنند و نتیجه را به اطلاع کارگران برسانند.

کارگران روغن نباتی جهان می‌گویند: پیگیری نشدن مشکلاتمان باعث شده هرچند وقت یکبار کارگران دست به اعتراض صنفی بزنند.

وی در ادامه درباره مشکلات صنفی خود و همکارانش گفت: طی چند روز گذشته سرویس ایاب ذهاب کارگران به دلیل معوق ماندن مطالبات راننده‌ها متوقف شده است. باتوجه به اینکه کارفرما برنامه‌ مشخصی برای پرداخت مطالبات معوقه مزدی و بیمه‌ای ما ندارد، با توجه به آنکه در آستانه سال نو قرار داریم، نگران افزایش معوقات مزدی و تامین هزینه‌های زندگی خود هستیم.

به گفته وی، باتوجه به اینکه کارخانه روغن نباتی جهان از ظرفیت‌های بالایی برای ایجاد شغل برای اهالی استان برخوردار است. از شخص استاندار انتظار داریم به عنوان بالاترین مقام استانی پیگیر راه‌اندازی کارخانه و بررسی مشکلات کارگران باشند.

photo_۲۰۱۹-۰۲-۱۳_۲۳-۱۸-۵۶

منبع: ایلنا