تاریخ : 01:28 - 1398/01/06
کد خبر : 72703
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

خبر فوری/ تهران هم آماده رسیدن سیل شد+اظهارات معاون اول رئیس جمهور

خبر فوری/ تهران هم آماده رسیدن سیل شد+اظهارات معاون اول رئیس جمهور

معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: مسوولان باید آماده وقوع سیل در تهران باشند و محل های پرخطر از سوی پلیس و شهرداری شناسایی و اطلاع رسانی شود.

معاون اول رئیس جمهوری در جلسه ستاد بحران در ساختمان استانداری تهران با اشاره به پیش بینی ها در مورد احتمال وقوع سیل در تهران گفت: باید در برابراحتمال وقوع سیل درپایتخت آماده باشیم.
 
به گزارش کارگر آنلاین از ایرنا، اسحاق جهانگیری در جلسه مدیریت بحران استان تهران گفت: لازم است با مدیریت مناسب، آثار زیانبار سیل کمتر شود.
 
وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی درباره بارندگی های شدید عنوان کرد: از سه روز گذشته هواشناسی درباره بارندگی شدید در تهران هشدار داده و امکان وقوع سیل وجود دارد.
معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: درس امروز شیراز جدی بود. ما گلستان و مازندران رفتیم و شرایط سختی آنجا بود اما لحظات کوتاه شیراز تکان دهنده بود و هموطنان جان خود را از دست دادند .
جهانگیری ادامه داد: مدیران گلستان مازندران تلفات جانی را مدیریت کردند و موارد اتفاق افتاده خیلی مرتبط با سیل نبود البته این اتفاق درد آور است.
وی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی ها بارندگی در تهران تا فرداشب ادامه دارد در نتیجه امشب باید مراقبت های لازم صورت گیرد و همه با حساسیت از پایتخت با تمام وجود محافظت کنیم.
 
معاون اول رییس جمهور گفت: در شیراز از لحظه بارندگی تا سیل ۲۰ دقیقه زمان طول نکشید لذا مسوولان باید آماده وقوع سیل در تهران باشند و محل های پرخطر از سوی پلیس و شهرداری شناسایی و اطلاع رسانی شود.
جهانگیری اظهار کرد: ‌امیدوارم این اتفاق نیفتد اما موضوع را جدی بگیرید و کنترل کنید.
معاون اول رئیس جمهوری افزود: لذا باید فرض را بر این گذاشت که سیل می آید و به عنوان مسئولان مربوطه آن احتمال نیامدن سیل را از دستور خارج کنید و به طور قطعی بگویید سیل می آید.
 
وی تاکید کرد: با همین رویکرد اگر جایی خطری هست آنها را شناسایی کنید، کارهایی که باید انجام شود را انجام دهید و اگر نیاز به اطلاع رسانی بود اطلاع رسانی در شرایط بحرانی و ویژه باشد.
جهانگیری اظهارامیدواری کرد که با ایجاد آمادگی در استان تهران حتی در صورت بروز سیلاب کمترین خسارت ها را شاهد باشیم.
 
وی با اشاره به میزان خسارت ها و تلفات جانی سیل امروز در شیراز گفت: سیل امروز شیراز خیلی جدی و تکان دهنده بود که بیش از ۱۰ برابر آنها بر روحیه انسان آثار تند و نگران کننده ای داشت.
 
انتهای پیام