تاریخ : 16:15 - 1398/01/16
کد خبر : 72783
سرویس خبری : حوادث
 

خبرفوری/کنکور به خاطر سیل عقب افتاد+جزییات

احتمال تغییر زمان برگزاری کنکور ارشد ۹۸ به دلیل سیل؛

خبرفوری/کنکور به خاطر سیل عقب افتاد+جزییات

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از بررسی تغییر زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ به منظور پاسخگویی به تقاضای داوطلبان ساکن مناطق سیل‌زده خبر داد.

کارگر آنلاین : عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از بررسی تغییر زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ به منظور پاسخگویی به تقاضای داوطلبان ساکن مناطق سیل‌زده خبر داد.
 
سیل اخیر نه تنها نگرانی های بیشماری برای هموطنان در مناطق استان های خوزستان، لرستان و گلستان ایجاد کرده است، بلکه به دغدغه ای بزرگ برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ تبدیل شده است. 
 
بر اساس برنامه زمانبندی سازمان سنجش آموزش کشور، این آزمون قرار است روزهای پنجم و ششم اردیبهشت ماه امسال در سراسر کشور برگزار شود که با توجه به خسارت های وارد شده به خانه ها و شرایط عادی زندگی استان های یاد شده، عملاً امکان آمادگی این داوطلبان هم برای کنکور کارشناسی ارشد به حداقل رسیده است. 
 
تعداد زیادی از این داوطلبان طی روز گذشته خواستار تغییر زمان برگزاری این آزمون شده اند. 
 
پیگیری های خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا از مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم و ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر بررسی این مساله به نتیجه نرسید.
 
با این حال، سید جواد ساداتی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و شورای سنجش و پذیرش دانشجو روز جمعه در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا اعلام کرد که این موضوع در جلسه روز یکشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی می شود.
 
برای تغییر زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۹۸، تصمیم گیری و مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیاز است.
 
منبع : ایرنا