تاریخ : 20:41 - 1398/02/05
کد خبر : 72875
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

اگر در خانه کودک و نوزاد دارید نگران یبوست مخفی آن ها باشید +روش پیشگیری و درمان

سرویس بهداشت و درمان کارگر آنلاین ؛

اگر در خانه کودک و نوزاد دارید نگران یبوست مخفی آن ها باشید +روش پیشگیری و درمان

چه نوزاد شما با پستان یا چه با شیشه تغذیه شود، خیلی آسان بر حسب رژیم غذایی مایع اولیه، می توانید تخمین بزنید که به میزان کافی آب مصرف می کند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان کارگر آنلاین ، اگر به نظر می رسد که کودکتان زور می زند و یا اگر پوشک او پر از گلوله های سفت است ، این علامتی است که مطمئنا نشان می دهد که آن ها آن طور که باید حرکت نمی کنند .اگر او دارای یبوست مزمن باشد ، یا اگر در مدفوع او خون پیدا کردید ، با پزشک تماس بگیرید ، زیرا این می تواند نشانه های یک وضعیت وخیم باشد. اهدف این بخش فقط برای اطلاع رسانی است - پس همیشه با متخصص اطفال برای سوالات پزشکی تماس بگیرید.
 
توصیه های موثر خانگی برای درمان یبوست نوزاد
این نکات را که مادرها برای بچه ها به کار می برند تا مدفوعشان نرم شود را ، بررسی کنید !
درمان یبوست نوزاد با افزایش مصرف آب :
چه نوزاد شما با سینه یا چه با شیشه تغذیه شود ، خیلی آسان بر حسب رژیم غذایی مایع اولیه ، می توانید تخمین بزنید که به میزان کافی آب مصرف می کند . اگر کودک شما نشانه های یبوست را نشان می دهد ، سعی کنید به غذای او بعد از هر تغذیه 2- 4 اونس ( 1/2- 1/4 فنجان ) آب اضافه کنید تا به روده ها کمک کند به درستی کار کنند.
برای درمان یبوست نوزاد آب میوه بدهید:
آب لیمو دارای اثر ملین طبیعی است . اما آب میوه های گلابی یا سیب نیز به خوبی برای کاهش یبوست ملایم کار می کنند .اکثر نوزادان به سرعت آب میوه را به دلیل شیرین بودن آن ترجیح می دهند ، بنابراین تنها زمانی که کوچولوی شما مبتلا به یبوست است ، آب میوه کامل پیشنهاد می شود . برای جلوگیری از نفخ ، به آرامی با کمتر از 2 اونس از آب میوه بعد از تغذیه شروع کنید.
خوراک با فیبر بالا برای درمان یبوست نوزاد :
موز ، غلات برنج ، هویج و پنیر از مهم ترین رژیم های غذایی نوزادان هستند، آن ها هم چنین می توانند اثرات جانبی بر روی مدفوع داشته باشند ؛ مواد غذایی مثل ، زردآلو ، گلابی ، هلو و آلو گزینه های بهتری ، برای کمک به جلوگیری از یبوست هستند.
کودک را در حالت نشستن روی دوچرخه قرار دهید :
گاهی اوقات تحرک کودک شما کمک می کند روده ها نیز خود تحریک شوند. کودک را به پشت در مقابل خود قرار دهید . پاهای او را بالا ببرید و آن ها به حالت دایره حرکت دهید، تا حرکات دوچرخه ای را تقلید کنند . گردش باید به کاهش فشارهای شکمی کمک کند و همه چیز را به سمت درست هدایت کند.
 
از بین بردن یبوست نوزاد
مارک دیگری از شیر خشک را استفاده کنید:
اگر کودک شیر خشک مصرف می کند، گاهی اوقات یک تغییر برای رفع یبوست لازم است . هر کودک به اجزاء تشکیل دهنده شیر خشک یک واکنش نشان می دهد . بنابراین چند نوع شیر خشک را امتحان کنید تا کودکتان یکی از بهترین ها را تحمل کند . اکثر انواع شیرخشک ها دارای گزینه های کم لاکتوز هستند ،که ممکن است کودک شما بهتر آن را تحمل کنند.
برای درمان یبوست، درجه حرارت کودک را اندازه بگیرید :
تحریک مقعدی می تواند به حرکت روده کودک ،کمک کند. از وازلین برای چرب کردن دماسنج مقعدی استفاده کنید و آن را در مقعدکودک قرار دهید ؛ چند بار قبل از برداشتن آن ، نوک آن را به آرامی تکان دهید . تحریک اغلب باعث ایجاد حرکت روده می شود.
درمان یبوست نوزاد با ماساژ شکم:
کودک را به پشت بخوابانید ، دست خود را بر روی شکم او قرار دهید . با استفاده از حرکت در جهت عقربه های ساعت ، شکم کودک خود را با حرکات دایره ای بزرگ ،ماساژ دهید . از اشارات کودک استفاده کنید تا میزان فشار لازم را متوجه شوید ، اگر او خشمگین شد یا گریه کرد ، شما بیش از حد فشار می آورید.
درمان یبوست نوزاد
برای درمان یبوست او را در حمام گرم قرار دهید :
حمام گرم تقریبا همه کس را تسکین می دهد استدلال این است که آب گرم به کودک شما کمک می کند تا آرام شود. به بدنش اجازه می دهد تا آنچه را که در بدنش نگه داشته است از بین ببرد زمانی که شما او را خشک می کنید نیز زمان مناسبی است که سعی کنید او را ماساژ تکنیکی تسکین دهنده دهید.
استفاده از یک شیاف گلیسیرین برای درمان یبوست نوزاد
با پزشک خود مشورت کنید که طبق سن نوزاد ، اندازه و مدت زمانی که یبوست دارد ، دقیقا چقدر از شیاف را باید استفاده کنید . ممکن است که پزشک 1/4 تا 1 شیاف کامل را توصیه کند .شیاف گلیسیرین معمولا طی 15-30 دقیقه باعث ایجاد حرکت روده می شود.
برای درمان یبوست نوزاد چه کاری انجام ندهیم:
از آن جا که نوزادان کوچک هستند ، می توانند به سرعت آب بدن خود را از دست بدهند توصیه می شود هرگز از روغن معدنی ، تنقیه یا مسهل های محرک در نوزادان خود استفاده نکنید.
 
اگر هیج کدام از راهنمایی های قبلی یبوست کودکتان را تسکین نداد ، مراجعه به پزشک ضروری است تا مانع از هر گونه بیماری زمینه ای دیگر شود.
 
منبع: نمناک