تاریخ : 23:48 - 1398/03/02
کد خبر : 72988
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

دیجیتال مارکتینگ چیست/یک مقاله پول ساز بخوانید

سئو سایت به چه معناست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست/یک مقاله پول ساز بخوانید

در دنیایی که روز به روز به سمت مجازی شدن پیش می رود هر کسب و کاری لازم است حضور فعالی در فضای مجازی داشته و استراتژی های دیجیتال مارکتینگ مناسب را تدوین کند. ما در این مقاله می خواهیم پاسخ جامعی در مورد سوال دیجیتال مارکتینگ چیست به شما بدهیم و شما را با تکنکیهای مختلف دیجیتال مارکتینگ آشنا کنیم.

به گزارش کارگر آنلاین ، در دنیایی که روز به روز به سمت مجازی شدن پیش می رود هر کسب و کاری لازم است حضور فعالی در فضای مجازی داشته و استراتژی های دیجیتال مارکتینگ مناسب را تدوین کند. ما در این مقاله می خواهیم پاسخ جامعی در مورد سوال دیجیتال مارکتینگ چیست به شما بدهیم و شما را با تکنکیهای مختلف دیجیتال مارکتینگ آشنا کنیم.
 
گرچه استقبالمردم ایران به بازاریابی دیجیتال در سالهای اخیر افزایش پیدا کرده است، اما در دنیا نیز Digital marketing به عنوان یکی از روش های پرطرفدار که استفاده از اصول و راهکارهای آن می تواند باعث رشد کسب و کارها شود مطرح است.
 
فراگیری اصول دیجیتال مارکتینگ در کنار دانش نیاز به تجربه هم دارد، این دانش هر لحظه در حال تغییر و تحول است. به همین دلیل باید تلاش کرد تا دانسته های خود را به روز کنیم و با انجام پروژه های عملی یافته های خود و صحت آن را بسنجیم.
 
مشتریان این روزها به تبلیغات مستقیم به ویژه تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردها بدبین شده اند و برای انتخاب کمتر سراغ محتوای اینگونه تبلیغات می‌روند.
 
بسیاری از کسب و کارها برای حضور هرچه بیشتر و کسب سهم بیشتری از بازار از تکنولوژی های نوین استفاده می کنند و حرکت در مسیر تکنولوژی یکی از ضروریات فعالیت های اقتصادی در عصر حاضر است.
 
دیجیتال مارکتینگ از تکنولوژی های روز در راستای دستیابی به جدیدترین شیوه های تعامل با مشتریان استفاده می کند و با کمترین هزینه امکان فروش هرچه بیشتر محصولات و خدمات را فراهم می‌آورد.
 
به کمک دیجیتال مارکتینگ و تنها با چند کلیک می توان به بازار هدف و مشتریان بالقوه دست پیدا کرد از این رو استفاده از دیجیتال مارکتینگ به یک ضرورت در دنیای امروز تبدیل شده است.
 
با مطالعه این نوشتار با مفهوم دیجیتال مارکتینگ و 7 بخش مختلف آن که به همت دانشجویان «کارگاه سئو وب24» و با هدف بررسی عملی یافته های کلاسی تهیه شده آشنا خواهید شد. از شما دعوت می‌کنیم مطلب را تا انتها دنبال کنید.
 
رسم توضیحی 1دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا مهم است
سئو سایت چیست و چرا در بازاریابی دیجیتال اهمیت دارد؟
 
هدف از طراحی سایت مشاهده حداکثری محتوا توسط بیشترین تعداد کاربران ممکن است، سئو سایت این امکان را فراهم می کند تا در موتورهای جستجو بیشتر دیده شوید و حداکثر کاربران ممکن را جذب کنید.
 
سئو از عبارت انگلیسی Search Engine Optimization گرفته شده و به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است.  اگر دوست دارید بدانید سئو چیست و اطلاعات بیشتری در خصوص راهکارهای ارتقای رتبه سایت بدست آورید این نوشتار را تا انتها دنبال کنید.
 
سئو سایت به چه معناست؟
 
به مجموعه ای از روش ها که به تعیین استراتژی های جذب مخاطب یک سایت می پردازد سئو سایت می گوییم و شخصی که مسئولیت اجرای برنامه های SEO را بر عهده دارد سئو کار گفته می ‌شود.
 
هرچه ارتباط بین کلمات کلیدی و صفحات یک وب سایت بیشتر باشد سئو سایت بهتر انجام شده و نتیجه مناسب تری بدست خواهد آمد.
 
سئو از طریق ارتقای رتبه یک سایت در موتور های جستجو در نهایت به برند سازی و فروش بهتر یک سایت منجر می‌شود.
 
هرچه یک وب سایت در موتورهای جستجو به ویژه گوگل رتبه بهتری داشته باشد در نهایت اعتماد مخاطبان نسبت به محتوای آن بیشتر شده و می تواند بیشتر بفروشد به همین دلیل است که رقابت بسیاری برای بدست آوردن رتبه برتر موتورهای جستجو در حوزه های مختلف وجود دارد.
 
رسم توضیحی 2سئو چیست و چرا برای سایت های اینترنتی مهم است
 
موتورهای جستجو یکی از بهترین راهکار ها برای کاربران در جهت یافتن محتوای مورد نظرشان است، کاربران از طریق جستجو در موتورهای مختلف به نتایج مورد نظر خود دست پیدا می کنند، روزانه مطالب مختلفی بر روی فضای وب قرار می گیرد و برای اینکه مخاطب از میان محتواهای مختلف و متنوع محتوای شما را مطالعه کند لازم است در کنار تولید محتوای ارزشمند و اثر گذار از طریق رعایت اصول سئو محتوای خود را در مقابل چشمان مخاطبان قراردهید در غیر اینصورت نمی توانید انتظار داشته باشید از سوی مخاطب دیده شوید.
 
سئو یک شیوه تبلیغاتی آسان و تاثیرگذار است که می تواند در موفقیت کسب و کار شما بسیار تاثیر گذار باشد.
 
از این رو شناسایی عبارت هایی که در موتورها جستجو می شوند بسیار مهم و حیاتی خواهند بود.
 
هدف از انجام کار سئو چیست؟
 
افزایش کاربران وب سایت یکی از اهداف مهمی است که سئو سایت دنبال می کند و در نهایت به ارتقای ترافیک می‌انجامد.
 
برند سازی از طریق شناسایی و بیشتر دیده شدن یک برند از دیگر نتایجی است که از طریق بکاربردن اصول بهینه سازی وب سایت حاصل می‌شود.
 
درصورتیکه وب سایت شما به درستی سئو شود و از محتوای مناسبی برخوردار باشد به مرور زمان رتبه بهتری در موتورهای جستجو بدست خواهد آورد.
 
دیده شدن سایت و محتوای شما در موتورهای جستجو یک تبلیغ مناسب برای محصولات و خدمات شما خواهد بود که در دراز مدت به افزایش فروش منجر می‌شود.
 
چرا باید محتوای خود را درمعرض دید موتورهای جستجو قرار دهید؟
 
حجم بالای محتواهای منتشر شده در وب سایت ها از یک سو و پیشرفت های روزافزون و هوشمندی موتورهای جستجو از سوی دیگر سبب می شود  برای آنکه به بهترین شکل از سوی موتورهای جستجو شناسایی شویم نیازمند بکارگیری اصول سئو باشیم.
 
موتورهای جستجو نیازمند توسعه هستند و با طراحی الگوریتم های مختلف می‌کوشند عملکرد خود را ارتقا دهند. درصورتی‌که شما از اصول سئو آگاه باشید، با بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو از طریق سئو سایت می توانید در جایی قرار بگیرید که بیشترین بازدید ممکن را از سوی مخاطبان و مشتریانتان دریافت کنید.
 
سئو چیست
 
چه کسی برای سئو سایت مناسب است؟
 
سئو سایت دارای اصول و روش های مختلفی است که آگاهی از آن می تواند بازدید وب سایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
 
هر شخصی می تواند اصول ابتدایی سئو را فراگرفته و با بکارگیری آن رتبه خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهد. با این وجود تنظیمات پیشرفته سئو نیازمند دانشی است که از طریق مطالعه، تمرین و تجربه حاصل می‌شود و در اختیار متخصصانی است که برای یادگیری آن زمان زیادی صرف کرده اند.
 
بسیاری از اشخاص، شرکت ها و سازمان ها با هدف بهینه سازی سریع و حرفه ای وب سایت خود از کارشناسان سئو کمک می‌گیرند تا هرچه سریعتر و به بهترین شکل ممکن به نتایج دلخواه خود دست یابند.
 
مراحل سئو کدام است؟
 
سئو علاوه بر دانش به صرف زمان نیازدارد و شامل مراحل مختلفی است. مهمترین مراحل سئو عبارت اند از: سئو تکنیکال، بازاریابی محتوایی و لینک سازی هدفمند.
 
سئو تکنیکال
 
رعایت اصول استاندارد در  طراحی وب سایت تا حد بسیار زیادی به سئو تکنیکال کمک می‌کند. رعایت اصول سئو در طراحی، استانداردهای کد نویسی، رعایت اصول سرعت لود صفحات سایت به همراه طراحی ریسپانسیو صفحات از اصول اساسی سئو تکنیکال به شمار می‌آید.
 
بازاریابی محتوایی
 
بررسی رقبا، آنالیز کلمات کلیدی، تولید محتوای ارزشمند، دسته بندی، برچسب گذاری و لینک سازی مناسب تنها بخشی از فرآیند بازاریابی محتوایی به شمار می‌آید.
 
هر سایتی بدون محتوا یک پیکره بی جان است که مشاهده آن برای مخاطب هیچ جذابیتی نخواهد داشت، بنابراین تولید و بازاریابی محتوا یکی از مهمترین بخش های سئو سایت بشمار می‌رود.
 
لینک سازی هدفمند
 
همواره سایت هایی وجود دارند که از سایت شما سابقه بیشتری دارند و برای اینکه بتوانید به جایگاه بهتری در موتورهای جستجو دست یابید لازم است لینک سازی خارجی مناسب و هدفمندی داشته باشید.
 
لینک سازی هدفمند به  SEO Off-page  هم معروف است.
 
نتیجه گیری
 
سئو سایت یک فرآیند کاملا علمی و تخصصی است که شناسایی و بکارگیری آن نیامند دانش و تخصص است.
 
پس از یادگیری و بکارگیری اصول سئو لازم است صبرداشته باشید و ضمن پیگیری مستمر اصول برای حصول نتایج مطلوب صبور باشید.
 
زمان بزرگترین سرمایه اولیه ای است که برای بدست آوردن جایگاه مناسب در موتورهای جستجو باید صرف کنید.
 
فریم وک RACE چیست؟
 
اگر در فضای دیجیتال فعالیت دارید یا یک دیجیتال مارکتر هستید شاید تا به حال نام فریم ورک RACE را شنیده باشید. اما واقعا این فریم ورک چیست و چه کمکی به ما می‌کند؟ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا به توضیح آن بپردازیم.
 
تمام کار ها در فضای دیجیتال اعم از برنامه ریزی، اجرا، مدیریت و ارزیابی باید بنابر مدل RACE انجام شود. در واقع این مدل به هدف ایجاد شیوه ای منسجم تر و ساختارمند برای فعالیت در دنیای دیجیتال ایجاد شد زیرا طبق تحقیقات صورت گرفته بسیاری از شرکت ها استراتژی بازاریابی دیجیتال خوبی ندارند و در تعیین مسیر و ابزار درست، اشتباه می‌کنند. پس با استفاده از فریم ورک RACE مناسبت ترین استراتژی را طراحی و اجرا می‌کنیم.
 
فریم ورک RACE چرخه عمر کامل مشتری یا قیف بازاریابی را در برمی‌گیرد. حال ببینیم هرکدام از این مراحل چیست و چه اتفاقی در آن روی می‌دهد.
 
 فریم ورک RACE
 
مراحل فریم ورک  RACE
 
(R) اولین حرف از کلمه REACH است. REACH به معنی افزایش دسترسی و آگاهی از برند، محصولات و خدمات آن از طریق فضای دیجیتال و رسانه های آفلاین به منظور ایجاد ترافیک و بازدید از سایت و رسانه های اجتماعی آن برند است. در این شاخه از انواع رسانه ها مانند رسانه های پولی و رسانه هایی که تحت مالکیت خود برند است استفاده می‌شود.
 
(A) اولین حرف از کلمه ACT است که کوتاه شده ی واژه INTERACT است. هدف از این مرحله در فریم ورک RACE افزایش تعامل با مخاطبین است. حال پرسش مهم این است که چگونه در دنیای دیجیتال مخاطب را جذب کنیم تا با آن ها افزایش تعامل داشته باشیم؟ بله دقیقا درست است، محتوا! همه توانایی تولید محتوا را دارند اما کار وقتی سخت می شود که شما باید محتوای جذاب تولید کنید تا مخاطبین ترغیب شوند که از آن ها بازدید کنند. در سایت و رسانه های اجتماعی خود انواع محتواهای متنی، عکس، ویدیویی و… تولید کنید و همیشه معیار کیفیت را در نظر داشته باشید. در واقع تمام این کارها انجام می‌شود تا مخاطب را از بالاترین سطح قیف فروش به داخل و به یک مرحله پایین تر سوق دهید. در بسیاری از بیزینس ها خصوصا B2B این مرحله به منظور ایجاد سرنخ ها انجام می‌شود. یکی از مهم ترین ابزارها در این مرحله گوگل آنالیتیکس است، پس استفاده مناسب از آن را مدنظر داشته باشید. ثبت نام مخاطبان در سایت به عنوان کاربر، ثبت اطلاعات به منظور دریافت خبرنامه، به اشتراک گذاشتن محتوای شما در رسانه های اجتماعی با سایر کاربران و… از شاخص هایی است که می تواند میزان موفقیت شما در این مرحله را نشان دهد.
 
(C) اولین حرف از کلمه CONVERT به معنای تبدیل و تغییر دادن است. یعنی تبدیل سرنخ ها و مخاطبینی که داشتید به مشتریانی که از شما خرید کنند. یادتان باشد این خرید می تواند آنلاین از سایت شما یا به صورت آفلاین باشد. در واقع مشتری گامی حیاتی برمی دارد و در ازای خدمات یا محصولات شما پرداخت انجام می دهد و به یک پله پایین تر در قیف فروش می رسد.
 
(E) اولین حرف از کلمه ENGAGE است. در این مرحله سعی می کنید با مشتریانی که اولین خرید را از شما انجام می‌دهند تعامل بیشتری برقرار کنید و آن ها را وارد فرآیند وفادار سازی به برند خود کنید. در واقع هدف در این مرحله افزایش طول عمر مشتری است. فراموش نکنید که این مرحله از فریم ورک RACE از لحاظ زمانی طولانی تر از سه مرحله قبلی است. میزان تکرار خرید یا به اشتراک گذاری محتوای برند شما در فضای مجازی توسط مشتری، معیارهای خوبی برای اندازه گیری درصد موفقیت شما در این مرحله است. همچنین باید گزینه های دیگری نظیر درصد مشتریان فعال، میزان رضایت مشتریان و پیشنهادات مشتریان را با استفاده از سیستم های دیگری مانند باشگاه مشتریان بررسی کرد.
 
یکپارچگی
 
تمام مراحلی که ذکر کردیم یک فرآیند کاملا یکپارچه و سازمان یافته است. یعنی شما می توانید هنگام استفاده از مدل RACE علاوه بر استفاده از فضای مجازی، هم  زمان از پتانسیل رسانه ها و بستر آفلاین نیز در جهت بهبود فرآیند و بالا رفتن بازده کار خود استفاده کنید. میزان آگاهی از برند خود را افزایش دهید و مخاطبین را به سوی رسانه های آنلاین خود سوق دهید.یا به عبارت دیگر استفاده از باشگاه مشتریانی که در مرحله ENGAGE می باشند و به آن اشاره کردیم.
 
چرا فریم ورک RACE ؟
 
به نقل از سایت smartinsights طبق تحقیقاتی که صورت گرفت، در کمال ناباوری مشخص شد بسیاری از بیزینس ها و شرکت های کوچک و بزرگ استراتژی دیجیتال مارکتینگ ندارند!
 
حتی هنگامی که شما استراتژی لازم را داشته باشید اینکه بدانید آن را از کجا و چگونه شروع کنید یا چگونه آن را سازمان دهی کنید، یک چالش بزرگ برای شما خواهد بود.
 
در نتیجه استفاده از فریم ورک RACE باعث می شود تمام بیزینس ها از مزایا و پتانسیل فضای آنلاین نهایت اسفاده را ببرند.
 
شاخص های کلیدی عملکرد (KPIs) برای مدیریت مدل RACE
 
هدف از به کار بردن شاخص های کلیدی عملکرد ارزیابی و اندازه گیری میزان موفقیت شما در استفاده از فریم ورک RACE است. برای اینکه بتوانید برای هر کدام از چهار مرحله مدل RACE  شاخص های کلیدی عملکرد (KPIS) مناسبی را تعریف کنید باید به برند و اهداف برند خود توجه کنید.
 
 
 
به طور خلاصه به برخی از شاخص های کلیدی عملکرد در هر مرحله از مدل RACE اشاره می‌کنیم:
 
– در مرحله REACH
 
– تعداد هر بازدید
 
– ارزش هر بازدید
 
– در مرحله ACT
 
– میزان نرخ پرش (bounce rate)
 
– فعالیت های صورت گرفته از سوی مخاطب در سایت
 
– در مرحله CONVERT
 
– پر کردن فرم
 
– فروش محصول یا خدمات
 
– در مرحله ENGAGE
 
– به اشتراک گذاری محتوا
 
– خرید مجدد
 
به یاد داشته باشید که ممکن است استفاده از فریم ورک RACE  و شاخص های کلیدی عملکرد برای ارزیابی آن، بار اول سخت باشد اما برند شما را به سوی برداشتن گامی درست هدایت می کند.
 
گوگل ادوردز یا تبلیغات در گوگل در دیجیتال مارکتینگ
 
گوگل ادوردز سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است که در آن تبلیغ کنندگان می توانند بر روی کلیدواژه های خاص سرمایه گذاری کنند تا تبلیغات آن ها در نتایج جستجو دیده شود.
 
با استفاده از گوگل ادوردز می توان یک سایت را در کمترین زمان به صفحه اول و حتی لینک اول نتایج جستجو تبدیل کرد.
 
گوگل ادوردز
 
گوگل ادوردز بهتر است یا سئو ؟
 
تبلیغات گوگل ادوردز و سئو بخش های اصلی بازاریابی موتورهای جستجو هستند. زمانی که می‌خواهید کمپین بازاریابی دیجیتال را اجرا کنید، این دو با ارزش ترین ابزارهایی خواهد بود که به کمک آنها می توانید نتایج دلخواه و مطلوب خود را به دست آورید و در دنیای دیجیتال مارکتینگ ظاهر شوید
 
بهترین راهکار، استفاده ترکیبی از سئو و گوگل ادوردز برای نگهداری برند در نتایج بالای صفحات جستجو است.
 
ساختار کلی اکانت گوگل ادوردز
 
ساختار کلی اکانت گوگل ادوردز
 
امتیاز کیفیت یاQuality Score
 
به زبان ساده می‌توان گفت امتیاز کیفی تبلیغات گوگل یا همان Quality Score، عامل تعیین‌ کننده رتبه تبلیغات (Ad Rank) یا همان سیستم امتیازدهی به متن تبلیغ است که طبق آن، رتبه آگهی شما برای نمایش مشخص می‌شود. برای محاسبه امتیاز کیفی تبلیغات، گوگل به چند فاکتور اهمیت می‌دهد:
 
•          نرخ کلیک (CTR)
 
•          میزان مرتبط بودن هر کلمه کلیدی نسبت به گروه تبلیغاتی آن
 
•          کیفیت و میزان مرتبط بودن صفحه فرود
 
•          میزان مرتبط بودن متن آگهی گوگل
 
•          تاریخچه فعالیت حساب کاربری گوگل ادوردز شما
 
پس از بررسی عوامل بالا، گوگل امتیاز نهایی تبلیغ شما را محاسبه می‌کند و هزینه پرداختی بابت تبلیغ را اعلام می‌کند.
 
Ad Rank یا رتبه تبلیغات شما
 
Advertiser’s Ad Rank  بر اساس CPC یا همان هزینه پرداختی برای هر کلیک و البته امتیاز کیفی شما،  تعیین می‌شود.
 
باید تلاش کنید با نسبت خوبی این دو گزینه را بالا ببرید تا سریعتر بین نتایج جست و جوی گوگل ظاهر شوید.
 
هر چه رتبه ی تبلیغ بالاتر باشد، سبب می شود تبلیغ در جایگاه بالاتری به نمایش در بیاید که این امر غالبا سبب افزایش درصد کلیک بر نمایش (CTR) نیز می شود. همچنین درصد بالای CTR به نوبه ی خود بر نمره ی کیفیت کلید واژه ها تاثیر به سزایی دارد. با این حال باید به تاثیر نمره ی کیفیت در جایگاه نمایش تبلیغ توجه داشت، این بدان معناست که نمره ی کیفیت تبلیغ افزایش نخواهد یافت مگر اینکه درصد CTR تبلیغ شما با درصد CTR مورد انتظار در جایگاه بالاتر یکسان باشد. گفتنی است برای جایگاه نمایش بالاتر مجبور به افزایش هزینه کلیک هستید اما این بدان معنا نیست که با افزایش هزینه کلیک ها می توانید نمره ی  کیفیت آن کلیدواژه را افزایش دهید.
 
مزایده گوگل ادوردز
 
گوگل از سیستم مزایده برای رتبه بندی آگهی هایی که در صفحه نتایج گوگل ظاهر می‌شوند و همچنین برای تعیین هزینه هر کلیک استفاده می‌کند.
 
بیایید را با مثالی توضیح دهیم:
 
مزایده گوگل 
 
به عنوان مثال ما 3 تبلیغ کننده داریم که می‌خواهند آگهی خود را برای یک کلمه کلیدی با فضای رقابتی بالا، در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش دهند. هر یک از آنها به ترتیب می‌خواهند برای هر کلیک در این جایگاه مبلغ 0.04 سنت، 0.02 سنت و 0.06 سنت بپردازند.
 
در این مثالAli  با مبلغ 0.04 سنت و Quality Score 8 است ، سپس Reza با مبلغ 0.02  سنت و Quality score 9 است و در آخر Mina با مبلغ 0.06  سنت و Quality Score 5 قرار دارند.
 
در این مزایده هر شخص که Ad Rank آن بالا قرار گیرد برنده مزایده از سوی گوگل می شود ، همان طور که در تصویر مشاهده می کنید Ali با Ad Rank 0.32 از بقیه تبلیغ دهندگان بالاتر بوده و گوگل آن را در نتایج بالاتر قرار می دهد.
 
انواع Keyword Match Type
 
وقتی در کمپین خود بر روی یک کلمه کلیدی قیمت تعیین می کنید، لازم است از کلمات کلیدی (keyword match type) استفاده کنید، تا به گوگل بگویید تبلیغات شما چقدر گسترده یا محدود، به نمایش گذاشته شود.
 
در گوگل ادوردز چهار نوع مختلف Keyword Match Type داریم:
 
•          Broad Match
 
•          Modified Broad Match
 
•          Phrase Match
 
•          Exact Match
 
  Broad Match Type
 
نوع پیش فرض کلمات کلیدی در ادوردز بوده و هدف آن این است که به حجم وسیعی از بیننده ها برسد. وقتی از Broad Match استفاده می‌کنید، تبلیغ شما دارای این شرایط است که برای تمام کلمات موجود در کلمه کلیدی ای که استفاده کرده اید و بیینده جستجو می کند به نمایش گذاشته شوند.
 
به این دلیل که تبلیغات Broad Match برای دسترسی به حجم وسیعی از بیننده ها در دیجیتال مارکتینگ ایجاد می شود، جستجو کننده ها ممکن است تبلیغ شما را ببینند، در حالیکه تبلیغ شما نامرتبط است، بر روی آن کلیک کنند و این باعث افزایش خیلی سریع هزینه های شما شود. Broad Match یک راه عالی برای دریافت کلیک های زیاد است، اما تبلیغ دهنده ها باید با دقت به نتایج جستجوهای انجام شده نگاه کنند تا مطمئن شوند پولی که پرداخت میکنند، برای ترافیک ورودی غیر مرتبط نباشد.
 
AdWords Modified Broad Match
 
می توان گفت که Modified Broad Match نوعی Broad Match است که محدودیت های بیشتری دارد. این نوع به شما این اجازه را می‌دهد که به تعداد زیادی از بیننده ها برسید، اما کنترل بهتری بر روی پخش تبلیغ خود داشته باشد. شما در این نوع کلمه کلیدی از علائم “+” و “-” استفاده می‌کنید. اگر شما از علامت “+” قبل از هر کلمه ای استفاده کنید، در زمان جستجو، حتما آن کلمه در عبارت جستجو شده وجود دارد. اما زمانی که از علامت “-” قبل از هر کلمه استفاده کنید، در زمان جستجو اگر آن کلمه در کنار کلمه ی کلیدی شما باشد، دیگر تبلیغ شما نمایش داده نخواهد شد.
 
AdWords Phrase Match Type
 
Phrase Match  نیز تطبیقی از Broad Match است، اما همانند Modified Broad Match کنترل بیشتری بر روی کلمه کلیدی به شما می دهد. تبلیغ شما زمانی نشان داده می شود که دقیقا همان عبارت در جستجو وجود داشته باشد، اما کلمات دیگری نیز در ابتدا و انتهای آن عبارت می تواند وجود داشته باشند.
 
کلمه کلیدی Phrase Match در داخل “…” نوشته می شود.
 
در این نوع کلمه ی کلیدی بدلیل اینکه جستجو می تواند شامل کلماتی قبل و بعد از عبارت مورد نظر باشد، دارای انعطاف بوده، اما امکان دارد ورودی زیاد و نامربوطی را به وب سایت شما وارد کند.&