تاریخ : 10:52 - 1398/03/25
کد خبر : 73094
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر از گران شدن طلا در هفته جاری خبر داد+دلیل

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پس از مذاکرات با ژاپن / آیا طلا گران می‌شود؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر از گران شدن طلا در هفته جاری خبر داد+دلیل

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: چنانچه امروز بازار ارز مدیریت نشود و ارز مورد نیاز مردم به موقع در صرافی‌ها تزریق نشود قیمت دلار و قیمت طلا تا پایان هفته گران خواهد شد.

به گزارش کارگر آنلاین ، به نقل از سایت تجارت‌نیوز، قیمت انس جهانی طلا روند صعودی به خود گرفته است و در بازار داخلی نیز هفته گذشته قیمت طلا روندی صعودی را از خود به جای گذاشت. آیا این روند در هفته اول بعد از مذاکرات ایران و ژاپن ادامه می‌یابد؟
 
در همین زمینه رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است قیمت طلا گران شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: اتفاق‌های سیاسی اخیر در قیمت جهانی طلا بی‌تاثیر نیست. قطعا بازار طلا و ارز در نخستین روز هفته نسبت به موضوع‌های سیاسی واکنش نشان می‌دهد.
 
ابراهیم محمدولی افزود: چنانچه افراد به سمت تشکیل بازار متشکل ارزی پیش نروند و قیمت دلار هم از سوی بانک مرکزی کنترل نشود، قیمت دلار تا پایان هفته روند نوسانی را خواهد داشت و ممکن است قیمت طلا هم تا پایان هفته گران شود.
 
او اظهار کرد: طی دو روز گذشته قیمت انس جهانی طلا افزایش یافت و در بازار داخلی هم در هفته گذشته طلای ۱۸ عیار ۱٫۴ درصد بازدهی مثبت داشت، قیمت سکه امامی ۰٫۳ درصد افزایش یافت و بازار ارز به عنوان تنها بازار با بازدهی منفی شاهد ۱٫۴ درصد کاهش قیمت بود.
 
محمدولی گفت: چنانچه امروز بازار ارز مدیریت نشود و ارز مورد نیاز مردم به موقع در صرافی‌ها تزریق نشود قیمت دلار و قیمت طلا تا پایان هفته گران خواهد شد. البته ما در نوسان‌های قیمت طلا و دلار نسبت به سایر کشورها مستثنی نیستیم و از این رو افزایش قیمت‌ها امری غیر قابل پیش‌بینی نیست.