تاریخ : 10:33 - 1398/04/05
کد خبر : 73123
سرویس خبری : حوادث
 

فوری/صدور حکم حبس و شلاق برای حناچی شهردار تهران

پس از محکومیت یک عضو شورای اسلامی شهر تهران ؛

فوری/صدور حکم حبس و شلاق برای حناچی شهردار تهران

پس از آنکه یک عضو شورای شهر تهران با طرح ادعایی مجرمانه علیه شهردار سابق، به حبس و شلاق محکوم شد؛ حالا پیروز حناچی، شهردار اصلاح‌طلب تهران نیز همان جرم را مرتکب شده است.

 
به گزارش کارگر آنلاین ، حناچی روز سه‌شنبه گذشته در جریان بررسی تفریغ بودجه سال ۹۶ شهرداری تهران، طی اظهاراتی گفته است: اگر چارچوب‌های مالی به‌طور کامل اجرا می‌شد ما با بدهی بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومانی روبرو نبودیم!
 
او می‌افزاید: تمام تلاشمان این است که هزینه کردها در چارچوب بودجه مشخص شورا باشد. هر چند که موانع زیاد است اما از همکارانم نیز درخواست شده که شرکت‌ها و سازمان‌ها را به گونه‌ای هدایت کنند که هزینه‌کرد آن‌ها در چارچوب مصوب انجام شود.
 
این خبر با تیتر «بدهی ۵۰ هزارمیلیاردی شهرداری بخاطر عدم رعایت چارچوب‌های مالی در گذشته» در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است. 
 
*ادعای حناچی درباره بدهی ۵۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری در دوره سابق، در حالی است که پیش از این محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران نیز چنین ادعایی را مطرح کرد اما پس از شکایت محمدباقر قالیباف، به جرم توهین و نشر اکاذیب به ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
 
ضمن اینکه عدد اعلامی میرلوحی نیز ۲ هزار میلیارد تومان بیش از رقم اعلامی حناچی بود !
 
قالیباف در کنار شکایت از میرلوحی، همچنین در یک برنامه تلویزیونی پیرامون رقم صحیح بدهی‌های شهرداری در پایان دوره کاری خود از این گفت که نرخ بدهی شهرداری تهران در زمان اتمام مسئولیت او ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده که از این میزان نیز ۱۴ هزار میلیارد تومان مربوط به طلب شهرداری از دولت است.
 
و اما چرا شهردار اصلاح‌طلب تهران نیز با اینکه می‌داند در حال تکرار یک دروغ است اما به جرگه «۵۰ میلیاردی‌های شورای شهر» پیوسته است؟
 
آگاهان سیاسی از این می‌گویند که شهرداری تهران پس از مشخص شدن ناکارآمدی‌ها، فروخوابیدن غبارهای اقدامات تبلیغاتی و باز افتتاح پروژه‌های قالیباف؛ قصد دارد با هجوم تبلیغاتی به سمت شهردار سابق و کارنامه «مدیریت جهادی»، دست به عرض اندام سیاسی بزند و ناکارآمدی خود را با سیاست‌بازی پوشش دهد. اقدامی که توسط نجفی هم پی گرفته شد اما به بدعاقبتی انجامید...
 
گفتنیست، روزنامه همشهری، ارگان شهرداری تهران نیز اخیراً در اقدامی عجیب و چند روز پس از هدف گرفته شدن پهپاد آمریکایی توسط پدافند ایران، صحبت‌های منافقین و مقامات آمریکا درباره ایران را تکرار کرد و در گزارشی مدعی وجود گرسنگی در ایران و شیوع بیماری‌های ناشی از سوء تغذیه شد !
منبع : سایت مشرق نیوز