تاریخ : 12:52 - 1398/04/21
کد خبر : 73166
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

شگفتی سازی بانونی کار آفرین ایرانی +دلایل موفقیت

بانوی کارآفرینی که برای ۲۱۰ نفر شغل ایجاد کرد؛

شگفتی سازی بانونی کار آفرین ایرانی +دلایل موفقیت

یک بانوی تولیدکننده ارومیه با ایجاد کارگاه تولید چیپس میوه، قارچ و زعفران برای ۲۱۰ نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرد.

 به گزارش کارگر آنلاین ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی؛ بانوی تولیدکننده ارومیه‌ای گفت: با ایجاد کارگاه تولید چیپس میوه، قارچ و زعفران برای ۲۱۰ نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرده‌ام.
 
آرزو سلطان زاده اظهار کرد: کار تولید چیپس میوه را از سال ۹۵ با اعتبار ۵۰ میلیون تومان در یک کارگاه کوچک در ارومیه آغاز کردم.
 
وی افزود: میزان اشتغال‌زایی مستقیم ۱۰ نفر و غیر مستقیم ۲۰ نفر در اوایل شروع فعالیتم بود، اما اکنون موفق شدم برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی کنم که با توسعه کارگاه این تعداد افزایش هم پیدا خواهد کرد. 
 
این بانوی تولید کننده تصریح کرد: در حال حاضر در سه زمینه تولید چیپس میوه، قارچ و زعفران فعالیت دارم و به دنبال افزایش کارگاه های تولید قارچ هستم که در هر کارگاه بین ۱۰ تا ۲۰ نفر مشغول به فعالیت خواهند شد.
 
سلطان زاده ابراز داشت: پس از گسترش تولیدات، دعوتنامه‌ای از کشور گرجستان برایم ارسال شد تا به عنوان تولید کننده در آن کشور فعالیت کنم، اما به خاطر کشورم و این مردم قبول نکردم.
 
وی در ادامه گفت: اکنون چیپس میوه ما به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود که با استقبال خریداران در این کشورها مواجه شده و آن ها درخواست ۵۰ تن میوه خشک کرده اند که حدودا حاصل تبدیل ۵۰۰ تن میوه است و اگر مسئولان زمینه صادرات این محصول را فراهم کنند، حاصل زحمات هیچ کشاورزی در آذربایجان غربی پایمال نمی‌شود.
 
سلطان زاده افزود: ما به منظور حمایت از کشاورزان زعفران نیز پیاز این محصول را به قیمت مشهد و حدود یک دوم تا یک سوم بازار استان به شکل عمده عرضه می‌کنیم.
 
وی تصریح کرد: معمولا مشکل اصلی تولید کنندگان، مساله بازاریابی و فروش است که در این باره به بانوان و جوانان که علاقه مند به ورود به عرصه تولید هستند اعلام می‌کنم حاضر به کمک و عهده دار شدن این بخش از چرخه تولیدشان هستم.
 
این بانوی تولید کننده خاطرنشان کرد: به بانوان و جوانان توصیه می کنم که همیشه به فکر پشت میزنشینی نباشند و برای رونق تولید وارد عرصه شوند و بدانند که می توان در این زمینه به موفقیت دست پیدا کرد.