تاریخ : 10:43 - 1398/04/23
کد خبر : 73173
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

کیفر خواست برای یک فعال کارگری صادر شد

فقط از "امنیت شغلی" دفاع کرده‌ام!

کیفر خواست برای یک فعال کارگری صادر شد

حسین حبیبی کیفرخواست صادره علیه خود را دریافت کرد. او می‌گوید: به دلیل دفاع از امنیت شغلی کارگران، به نشر اکاذیب متهم شده است.

به گزارش کارگر آنلاین ، به نقل از ایلنا در روزهای گذشته، در شعبه دادسرای فرهنگ و رسانه، علیه حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراها و دبیر کانون هماهنگی استان تهران) کیفرخواست صادر شد. این کیفرخواست خطاب به ریاست دادگاه‌های کیفری ۲ (مجتمع قضایی کارکنان دولت) صادر شده است. 

او روز گذشته با مراجعه، این کیفرخواست را دریافت کرد. کیفرخواستی که در آن، به اتهام نشر اکاذیب و براساس شکایت دیوان عدالت اداری، بزهکار شناخته شده است.

حبیبی در این رابطه می‌گوید: من از حق «امنیت شغلی کارگران» دفاع کرده‌ام و از همه فعالان کارگری و تشکل‌های صنفی نیز توقع دارم از مهمترین مطالبه کارگران یعنی امنیت شغلی و لزوم عقد قرارداد دائم دفاع کنند.

او همچنان معتقد است: دیوان عدالت در اسرع وقت بایستی نسبت به ابطال دادنامه ۱۷۹ و همچنین دادنامه ۵۳۷-۵۳۸ که منجر به ابطال دستورالعمل‌های ۳۶ و ۳۸ و بخشنامه ۳ وزارت کار شده، اقدام نماید تا از ظلم و تعدی نسبت به کارگران با دستاویز این اهرم‌های به ظاهر قانونی جلوگیری شود.

حبیبی می‌گوید: دفاع از امنیت شغلی کارگران، نه تنها جرم نیست، بلکه وظیفه اصلی من به عنوان یک نماینده کارگری همین است.