تاریخ : 19:39 - 1398/06/16
کد خبر : 73552
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

خبر نگران کننده رئیس تامین اجتماعی برای برای مخاطبین این سازمان!

سازمان تامین اجتماعی ۲۹ میلیارد هزار تومان کسری بودجه دارد

خبر نگران کننده رئیس تامین اجتماعی برای برای مخاطبین این سازمان!

سازمان تامین اجتماعی 29 میلیارد هزار تومان کسری بودجه داردمدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی باید ۲۹ هزار میلیارد تومان بابت گروه‌های حمایتی وصول کند که وصول نمی‌شود.

به گزارش کارگر آنلاین ، مصطفی سالاری در نشست کارگروه اقتصاد مقاوتی استان یزد که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: شرایط استان یزد از لحاظ تامین اجتماعی خاص است، زیرا از منظر درصد جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در جایگاه دوم کشوری قرار دارد به عبارتی درصد جمعیت کارگری و مستمری بگیر این استان بالا است و سازمان تامین اجتماعی به حدود ۸۰ درصد جمعیت استان یزد تعهد دارد.
 
وی با بیان این که کیفیت ارائه خدمات درمانی بر زندگی مردم تاثیر گذار است، ادامه داد: نارسایی هایی که در ارائه خدمات درمانی وجود دارد، حتماً نیاز است که به صورت جدی به آن پرداخته شود و مشکلات رفع شود.
 
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: مستمری‌بگیران تنها گروه دریافت کننده خدمات تامین اجتماعی نیستند، بلکه کارگران شاغل، افراد و قشرهای حمایتی در کنار مستمری بگیران همه مشترکا  از خدمات درمانی سازمان استفاده می کنند و مهم این است که سطح این خدمات ارتقا یابد.
 
سالاری ادامه داد: لازم است از دو حیث خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی ارتقا یابد، یکی در مراکز ملکی درمانی مانند درمانگاه ها و بیمارستان های تامین اجتماعی و دیگری  در خدماتی که از دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان های دولتی، خصوصی و خیریه ها ارائه می شود.
 
وی با اشاره به دلایل مختلف تاخیر در پرداخت های سازمان تامین اجتماعی به مراکز طرف قرارداد گفت: تاخیر در پرداخت‌ها حتما روی کیفیت خدمات اثر خواهد گذاشت و ارائه کنندگان خدمات به تامین اجتماعی نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.
 
 سالاری با اشاره به مذاکرات وزیر کار با وزیر بهداشت گفت: با مذاکراتی که انجام شده برآنیم تا نگذاریم میزان بدهی های به سازمان تامین اجتماعی بیشتر شود و از این به بعد نیز با سازوکارهایی که دیده شده هر ماه مطالبات پرداخت شود به طوری که ۶۰ درصد آن را فوری پرداخت کنیم و مابقی آن را نیز در یک بازه زمانی محدود و مشخص پرداخت شود.
 
وی افزود: در مقابل نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید یک نوعی کنترل هزینه در قالب نسخه نویسی‌ها داشته باشد و همچنین همسان سازی هایی در هزینه ها و پرداخت ها صورت گیرد.
 
سالاری گفت: ما دو سوم حق بیمه ۲۶ صنف را نمی‌گیریم و آنها با ۱۰ یا ۷ درصد پرداخت بیمه می‌شوند و مابقی آنها را قرار بوده که دولت پرداخت کند که دولت هم امکان پرداخت ندارد.
 
وی ادامه داد: امسال نیز سازمان تامین اجتماعی باید ۲۹ هزار میلیارد تومان بابت گروه های حمایتی وصول کند که وصول نمی شود و این ۲۹ هزار میلیارد تومان باعث کسری در پرداخت ها به بیمارستان ها، درمانگاه ها و به طور کلی بخش درمان می شود که بر کیفیت خدمات اثر خواهد گذاشت.
 
 سالاری عنوان کرد: در حوزه درمان تعهد جدی داریم که کیفیت خدمات و گستره جغرافیایی را افزایش دهیم که همه این برنامه‌ها مربوط به افزایش مراکز درمانی نیست بلکه راهکارهای مختلفی در نظر گرفته شده که عدالت بیشتری بین شهرستان‌های مختلف به لحاظ خدمات درمانی به وجود آوریم.