تاریخ : 12:07 - 1398/07/12
کد خبر : 73909
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

انتقاد کارگران و نماینده آنان از خانه کارگر/آنها غیر از رسیدگی به امور کارگران همه کاری می‌کند!

انتقاد کارگران و نماینده آنان از خانه کارگر/آنها غیر از رسیدگی به امور کارگران همه کاری می‌کند!

یک فعال حوزه کارگری با انتقاد به عملکرد خانه کارگر، نسبت به فعالیتهای غیرمرتبط این مجموعه انتقاد کرد.

 
به گزارش کارگر آنلاین ، حمید حاج اسماعیلی فعال حوزه کارگری در گفت‌وگو با نود اقتصادی گفت: چرا خانه کارگر برخلاف سایر احزاب فعال در کشور تا این اندازه امکانات، قدرت و ثروت دارد، مگر یک جریان سیاسی چقدر می‌تواند فعالیت کند؟
 
وی تصریح کرد: طبق چارچوبها و اساسنامه‌ای که برای جریانهای سیاسی در کشور تعیین شده ، آنها نمی‌توانند فعالیت اقتصادی یا فعالیتی غیرمرتبط داشته باشند، چطور این گروه خانه می‌سازد، امکانات می‌فروشد، شرکت‌داری می‌کند؟ باید نهادهای نظارتی در این رابطه پاسخگو باشند.
 
این فعال حوزه کارگری ادامه داد: یکی از ناکارآمدی‌های دولت، همین جریانهای با نفوذ هستند که در مسیر فعالیت طبیعی کشور سنگ‌اندازی می‌کنند. شفافیت نباید تنها برای افراد باشد بلکه باید برای جریانها و گروه‌های سیاسی باشد که به زور در جریانهای مدنی، صنفی و کارگری نفوذ دارند و از منافع آنها سوءاستفاده می‌کنند.
 
وی پیش از این نیز با تأکید بر اینکه «خانه کارگر مورد تایید کارگران نیست و جریانات سیاسی مانند خانه کارگر حق ندارند درباره کارگران تصمیم بگیرند» گفته بود: خانه کارگر بخاطر این مسئله درباره مسکن کارگران صحبت می‌کند تا بتواند شرکت‌های خودش را فعال کند!
 
گفتنی است عملکرد خانه کارگر در سال‌های گذشته و بویژه در مشکلات اخیری که برای کارگران بوجود آمد زیر سؤال است. گویا این مجموعه فقط زمان انتخابات سر و کله‌اش پیدا می‌شود ولی معلوم نیست در مواردی مانند مشکلات کارگران هفت تپه و هپکو چه عملکرد موثری داشته است؟ آیا مسئولان خانه کارگر پای
درد دل کارگران هپکو و نیشکر هفت تپه و... نشستند و برای رفع مشکلات تولید وقت صرف کردند و یا فقط در ایام انتخابات از رأی کارگران استفاده می‌کنند؟
در ایام انتخابات ریاست جمهوری 96 تبلیغاتی به نفع حسن روحانی و با نام خانه کارگر منتشر شد و در همان ایام هم نود اقتصادی گزارش داد که، خانه کارگر از روزی که علیرضا محجوب را به عنوان دبیرکل خود دید به یک تشکل کاملا سیاسی تبدیل شد و به شکلی از نام کارگران در راستای منافع اصلاح‌طلبان و تفکر کارگزاران سازندگی استفاده می‌کند.
 
عملکرد مدیران خانه کارگر در طول دولت روحانی بسیار پرانتقاد بوده و در ماجرای تعطیلی کارخانه‌های ارج، آزمایش، روغن نباتی جهان، پارس الکتریک، پلی اکریل اصفهان و صدها کارخانه و واحد تولیدی تعطیل شده و دفاع از حقوق هزاران کارگر بیکار شده در دولت روحانی کارنامه قابل قبولی نداشته‌اند. در این دولت هزاران نفر بیکار شدند، اما این سؤال وجود دارد که خانه کارگر چه واکنشی به این موضوع داشته است؟ به همین دلیل بسیاری از کارگران و تشکل‌های کارگری مستقل معتقدند که خانه کارگر نماینده کارگران به حساب نمی‌آید.