تاریخ : 15:28 - 1398/07/13
کد خبر : 73931
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

خبر خوش برای کارگران پایان کار خورده و مدت معین کار

کارفرمایان حق اخراج یا خاتمه یک‌طرفه قرارداد کارگران را ندارند

خبر خوش برای کارگران پایان کار خورده و مدت معین کار

کارفرمایان حق اخراج یا خاتمه یک طرفه قرارداد کارگران را ندارند

به گزارش کارگر آنلاین ،مدیرکل بیمه بیکاری گفت: کارفرمایان حق اخراج و اتمام قرارداد کار کارگران به‌صورت یکطرفه را ندارند، قرارداد دوطرفه ملاک تصمیم‌گیری است.
 
به گزارش کارگر آنلاین ، کریم یاوری، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری با اشاره به اینکه کارفرمایان حق اخراج و یا خاتمه قرارداد کار کارگران به‌صورت یکطرفه را ندارند گفت: قرارداد کار مابین کارگر و کارفرما ملاک تصمیم‌گیری است.
 
وی در خصوص وظایف اعضاء شوراهای اسلامی کار موضوع فصل دوم قانون شوراها اظهار داشت: بالا بردن آگاهی کارکنان در زمینه اقتصادی، فنی و حرفه‌ای و نظایر آن و نیز نظارت بر امور واحد به‌منظور اطلاع از انجام صحیح کار و ارائه پیشنهاد سازنده به مدیران و مسئولان مربوطه در بنگاه اقتصادی است.
 
 یاوری اعلام کرد: یکی دیگر از وظایف شورا همکاری و کوشش در بهبود شرایط کار و دستیابی به میزان تولید پیش‌بینی‌شده در برنامه‌های تولیدی بنگاه اقتصادی است. شورای اسلامی کار در حدود وظائف و اختیارات خود در برابر هیئت موضوع 22 و مجمع کارکنان مسئول است.
 
کریم یاوری گفت: یک نفر از اعضاء شورای اسلامی کار به‌انتخاب اعضاء به‌عنوان عضو رابط شورا در جلسات هیئت  مدیره واحد برای ارائه نظریات و پیشنهادات شورا شرکت می‌کند، همچنین یک نفر نماینده مدیریت بنگاه اقتصادی در جلسات شورای اسلامی کار برای ارائه گزارشات مورد نیاز به شورا شرکت می‌کند.
 
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری گفت: وظیفه شورای اسلامی کار همراهی و هماهنگی با کارگران و کارکنان و مدیران برای بهبود رونق تولیدات است. هر چقدر همدلی و هماهنگی بین اعضای شورا و مدیران بنگاه بیشتر باشد بهبود امور و رونق تولید حاصل می‌گردد.
 
انتهای پیام/+