تاریخ : 14:09 - 1398/07/25
کد خبر : 74050
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

خبری نگران کننده برای بازنشستگان برای روزهای بعد اربعین اعلام شد/چه ضرری رقم خواهد خورد؟

نمایندگان می‌گویند استردادِ اصلاح «قانون مدیریت خدمات کشوری» غیرقانونی است

خبری نگران کننده برای بازنشستگان برای روزهای بعد اربعین اعلام شد/چه ضرری رقم خواهد خورد؟

در پی اظهارنظرهای نمایندگان مجلس مبنی بر غیرقانونی بودن استرداد لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری، به نظر می‌رسد تصمیم قطعی به بعد از تعطیلات اربعین موکول شده است.

به گزارش کارگر آنلاین ، در روزهای گذشته، نمایندگان مجلس از تلاش دولت برای استرداد لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری انتقاد کردند.
 
بیست و یکم مهرماه، پنج نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس، خواستار جلوگیری از استرداد لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری توسط دولت شدند. در این نامه ضمن انتقاد از تلاش دولت برای بازگرداندن لایحه آمده است که نمایندگان ساعت‌ها روی این لایحه کارِ کارشناسی کرده‌اند و نباید این لایحه مسترد شود.
 
پنج نماینده مجلس همچنین به امیدواری جمعیت کثیری از بازنشستگان کشور اشاره کرده‌اند که امیدوارند با تصویب نهایی این لایحه، معیشت‌شان بهبود یابد.
 
در ادامه‌ی این کشاکش‌ها، احمد بیگدلی (سخنگوی کمیسیون بررسی لایحه دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری) گفت: تقاضای دولت برای استرداد این لایحه، غیرقانونی است.
 
وی با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک بررسی لایحه دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری در مهر سال ۹۷ و بررسی بیش از یکساله این لایحه در مجلس، از تقاضای استرداد این لایحه از سوی دولت پس از، بیش از یک سال بررسی در مجلس و تهیه گزارش نهایی خبر داد و گفت: درخواست دولت خلاف قانون آیین نامه داخلی مجلس درباره شرایط استرداد لوایح است و مجلس پس از تعطیلات اربعین درباره آن تصمیم گیری می‌کند.
 
بازنشستگان کشوری در تماس‌های پیاپی از اقدام دولت ابراز نگرانی کردند و خواستار اقدام نمایندگان برای جلوگیری از استرداد این لایحه شدند.
 
به گفته‌ی بازنشستگان، بهبود پایدار معیشت مستمری‌بگیران صندوق کشوری، در گروی اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری است که بایستی دائمی شدن این قانون در دستور کار قرار بگیرد.
 
این بازنشستگان می‌گویند: امیدواریم بعد از تعطیلات اربعین، نمایندگان با استرداد لایحه مخالفت کنند و اجازه ندهند امیدهای بازنشستگان ناامید شود.منبع : ایلنا