تاریخ : 11:28 - 1398/07/29
کد خبر : 74085
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

آخرین خبرها و مطالبات از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

آخرین خبرها و مطالبات از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

رییس کانون بازنشستگان استان اصفهان گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا شود.

به گزارش کارگر آنلاین به نقل از سایت سینا خبر مهدی ترکان در جمع بازنشستگان تامین اجتماعی در مسجد و حسینیه محمد رسول الله(ص) شهرضا، تصریح کرد: بنا بود همسان سازی به صورت پلکانی اجرا شود اما نباید به نحوی باشد که افراد با حقوق بالا بیشترین و افراد با حداقل حقوق کمترین افزایش را تجربه کنند.
 
ترکان بیان داشت: سازمان تامین اجتماعی، اَبَر صندوق کشور است که ۵۲ درصد مردم کشور در آن عضو هستند که امروز با چالش روبه رو شده‌ و اگر این مشکل ادامه پیدا کند فاجعه به  بار خواهد آمد.
 
وی اظهار داشت : اگر دولت بدهی ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند، مشکلات این سازمان رفع می شود.
 
رییس کانون بازنشستگان استان اصفهان افزود: در برنامه ششم توسعه قرار بود هر سال ۲۰ درصد از این بدهی پرداخت شود که تا کنون سازمان تامین اجتماعی هیچ مبلغی دریافت نکرده است.
 
ترکان تصریح کرد: بر اساس قانون، دولت حق دخالت در تصمیم گیری برای سازمان تامین اجتماعی ندارد و ما با فروش شرکت های شستا مخالف هستیم و مخالفت خود را به دولت و مجلس اعلام کرده‌ایم. نباید شرکت‌های شستایی سازمان تامین اجتماعی را به بخش خصوصی بفروشند بلکه باید مدیریت این شرکت‌ها تقویت شود.
 
وی افزود : در ماه ۸۰ هزارتومان نیز برای بیمه تکمیلی پرداخت می‌کنیم در حالی‌که بیمه تکمیلی ناتکمیل است و در بیشتر مواقع پرداخت این بیمه عقب می‌افتد.
 
رییس کانون بازنشستگان استان اصفهان گفت: خود “درمان” در استان اصفهان بیمار است و باید این وضعیت درمان شود تا درمان بازنشستگان نیز سامان یابد.
 
ترکان با اشاره به وضعیت نابسامان بازنشستگان با بیماری های خاص، افزود: حقوق و خدمات درمانی یک بازنشسته به هیچ عنوان کفاف هزینه های درمانی بیماران خاص را نمی دهد.
 
در ادامه این جلسه نماینده مردم شهرضا و دهاقان گفت: تامین اجتماعی هیچ سهمی از منابع دولتی ندارد و باید برای حفظ آن بکوشیم تا منافع کارگران حفظ شود.
 
سمیه محمودی تصریح کرد: اگر در مجلس یازدهم تعداد اعضای فراکسیون کارگری افزایش یابد می توان اقدامات موثری برای بهبود معیشت کارگران انجام داد.
 
محمودی اظهار داشت: بدهی دولت به صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی باید پرداخت و تعهدات دولت اجرا شود.
 
وی بیان داشت: در همین راستا کارگروه نمایندگان و وزیر تشکیل و جلساتی در کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار شد که دولت درخواست مهلت سه ماهه داد.
 
نماینده مردم شهرضا و دهاقان گفت: در صدد برگزاری جلسه با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای اجرایی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان هستیم.
 
محمودی واگذاری مکان مناسب برای کانون و ارتباط همه جانبه کانون و خانه کارگر را ضروری دانست.
 
کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرضا از سال 1388 تاسیس شده و هنوز مکان مناسبی برای ارائه خدمات به بازنشستگان ندارد.
 
 در حال حاضر 8 هزار سرپرست خانوار بازنشسته تامین اجتماعی در شهرضا زندگی می کنند که از این تعداد 2 هزار و 700 نفر حقوق زیر 500 هزار تومان در ماه دریافت می کنند و در فقر شدید به سر می برند.
 
اولین خواسته کانون بازنشستگان از مسئولان شهرستان در اختیار قرار دادن مکانی مناسب برای قسمت های اداری و درمانی کانون و ایجاد فضای سبز و استراحتگاه مناسب برای بازنشستگان در سطح شهر است.
 
شهرستان شهرضا با جمعیت حدود 160 هزار نفر و دوشهر منظریه و شهرضا و 23 روستا در 70 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.