تاریخ : 10:03 - 1398/08/11
کد خبر : 74159
سرویس خبری : حوادث
 

قتل پسر باجناق رضاخان میرپنج توسط یک افغانی در تهران!

قتل پسر باجناق رضاخان میرپنج توسط یک افغانی در تهران!

حسینعلی اسفندیاری، در جوانی با عفت دختر میرپنج تیمورخان ازدواج کرد و باجناق رضاشاه، شوهر خواهر تاج الملوک و شوهرخاله محمدرضا پهلوی شد. حاصل این ازدواج پسری به نام فرشید بود.

 
به گزارش کارگر آنلاین ، حسینعلی اسفندیاری، پسر میرزا حسن خان اسفندیاری محتشم السلطنه و نوه میرزا محمد خان نوری صدیق الملک بود که در سال ۱۲۸۰ه.ش. متولد شد. او دکترای طب خود را در شهر پاریس گرفت و پس از بازگشت به ایران در ۱۳۱۲ ه.ش به بهداری ارتش رفت و پس از طی مراتب، درجه سرتیپی گرفت.
 
او همچنین رایزن فرهنگی و سرپرست محصلین نظامی در آمریکا بود. اسفندیاری همچنین عضو مجلس سنای ایران ( از ۱۳۴۶/۰۷ه.ش. تا ۱۳۵۷/۱۱ه.ش. ) یعنی در دوره های پنجم، ششم و هفتم مجلس سنا و یک سناتور انتصابی بود. چندی نیز رئیس بهداری وزارت دارایی بود و زمانی عضو هیات عامل سازمان برنامه گردید.
 
او در جوانی با عفت دختر میرپنج تیمورخان ازدواج کرد و باجناق رضاشاه، شوهر خواهر تاج الملوک و شوهرخاله محمدرضا پهلوی شد. حاصل این ازدواج پسری به نام فرشید بود. پس از انقلاب مدتی در زندان بود و مدتی پس از آزادی در ۱۳۶۳ ه.ش در تهران به دست نوکر افغانی خود به قتل رسید. منبع : نامه نیوز