تاریخ : 10:07 - 1398/08/11
کد خبر : 74160
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

به فکر آینده شغلی فارغ التحصیلان باشیم

یک فعال بازار کار تاکید کرد؛

به فکر آینده شغلی فارغ التحصیلان باشیم

یک فعال حوزه کار از وزارت علوم خواست بر اساس تخصص‌هایی که بازار به آنها نیاز دارد رشته‌های دانشگاهی را تعریف کند و آینده شغلی فارغ التحصیلان را درنظر بگیرد.

 
به گزارش کارگر آنلاین ، فتح اله بیات در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به آمار بالای فارغ التحصیلان بیکار نیازمند شناسایی رشته‌های پر تقاضا در بازار کار و تربیت دانشجویان بر مبنای این رشته‌ها هستیم.
 
وی افزود: بسیاری از جوانان تحصیل کرده که دارای مدرک دانشگاهی هستند یا تخصصی گرفته‌اند انتظار دارند برایشان کار ایجاد شود و ما نمی‌توانیم تنها به دانشگاه رفتن آنها فکر کنیم و بازار کاری برایشان متصور نباشیم.
 
این فعال حوزه کار با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای آینده شغلی جوانان گفت:آموزش و پرورش و وزارت علوم باید بنشینند در مورد آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان و دانشجویان به همفکری برسند و جوانان را به سمت نیازهای بازار سوق دهند.
 
بیات در پایان تشکیل و راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی برای شناسایی فضای کسب و کار و ارائه آموزش‌های منطبق با نیاز بازار به دانشجویان را خواستار شد.
 
به گزارش ایسنا، ‌ بر اساس آمارها بیش از سه میلیون بیکار در کشور وجود دارد و سالانه ۸۰۰ هزار نفر نیروی متقاضی کار جدید به این آمار افزوده و وارد بازار کار می‌شوند که بر این اساس فراهم کردن فرصت‌های شغلی مناسب برای جوانان جویای کار و تحصیلکردگان دانشگاهی امری ضروری به شمار می‌رود.