تاریخ : 11:31 - 1398/08/11
کد خبر : 74164
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

دو عامل مرگ بیشتر ایرانی ها +جزییات

دو عامل مرگ بیشتر ایرانی ها +جزییات

ملک زاده گفت: ۵۰ درصد از مرگ‌های زودرس در کشور به دلیل سکته‌های قلبی و مغزی است.

به گزارش کارگر آنلاین ، رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و رییس انجمن گوارش در نشست خبری نوزدهمین کنگره بیماری‌های گوارش و کبد که در ساختمان مرکزی مرکز پژوهشکده برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و سیصد نفر عضو انجمن گوارش و کبد هستند که ۷۰ درصد از آن‌ها در شهرستان فعالیت می‌کنند.
 
او با بیان اینکه کبد چرب یک بیماری خاموش است، گفت: طبق آمار ۳۰ درصد از مردم کشور مبتلا به این عارضه دچار هستند.
 
ملک زاده افزود: امروزه ۵۰ درصد از مرگ‌های زودرس در کشور به دلیل سکته‌های قلبی و مغزی است که اکثر این افراد کبد چرب دارند.
 
 
در ادامه مراسم سید محمد مهدی میرناصری دبیر اجرایی کنگره بیماری های گوارش و کبد اظهار کرد: در این کنگره ۷۷۰ پزشک متخصص داخلی شرکت می کنند و  ۱۴۹مقاله به دبیرخانه ارسال شده است که ۱۴۶ مقاله داوری و ۱۲۹ مقاله در کنگره ارائه می‌شود.
 
او بیان کرد: در حاشیه کنگره یک کارگاه آندوسکوپی ویژه متخصصان داخلی تشکیل شد که ۳۲۵ نفر در آن شرکت می‌کنند.
 
میر ناصری تاکید کرد: در نوزدهمین کنگره گوارش متخصصانی از کشورهای لیتوانی، ترکیه، امریکا، افریقای جنوبی ، هند، لبنان و سوریه شرکت می‌کنند .
 
او افزود: کارگاه پیشرفته آندوسکوپی در بیمارستان فیروزگر برگزار می شود.
 
همایون واحدی، متخصص گوارش و کبد گفت:در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور، بین ۴۰ تا ۴۵ نفر از بیماری های التهابی روده رنج می برند؛ این عارضه بیشتر در بین جوانان بروز و شیوع پیدا کرده است.
 
او با بیان اینکه داروهای بیماری التهاب روده تحت پوشش بیمه قرار دارند، گفت: داروهای بابولوژیک که در حال حاضر در کشور تولید می شود، عوارض داروهای معمولی را ندارد.
 
واحدی افزود: بیماری های التهابی روده همیشه با بیمار همراه است و فقط باید به درستی کنترل شود تا عارضه ای به دنبال نداشته باشد.
 
او بیان کرد: نوزادانی که با عمل سزارین به دنیا می آیند، بیشتر مستعد بیماری التهاب روده هستند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران