تاریخ : 11:02 - 1398/08/20
کد خبر : 74262
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

تصمیم جدید برای بانک رفاه کارگران سازمان تامین اجتماعی دقایقی پیش اعلام شد

مجلس طرح تنفس ۵ ساله به بانک رفاه کارگران را با اولویت بررسی می‌کند

تصمیم جدید برای بانک رفاه کارگران سازمان تامین اجتماعی دقایقی پیش اعلام شد

نمایندگان مجلس، با بررسی اولویت طرح اعطای تنفس ۵ ساله، با مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام بانک های تجاری غیردولتی موافقت کردند.

به گزارش کارگر آنلاین ، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز- دوشنبه- مجلس شورای اسلامی بررسی اولویت طرح مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام بانک‌های تجاری غیردولتی را تصویب کردند.
 
سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین به عنوان نماینده متقاضیان این اولویت گفت: طرح مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام بانک‌های تجاری غیردولتی با رعایت تمام موارد از جمله سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب تدوین شده و قطعا در صورت تصویب این طرح به بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی کمک های شایانی خواهد شد.
 
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در شرایط فعلی با مشکل نقدینگی مواجه است؛ دولت قادر به پرداخت مطالبات این سازمان نیست بنابراین  هر نوع خلل در فعالیت بانک رفاه و سازمان تامین اجتماع؛ ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
 
نقوی حسینی اظهار کرد: با تصویب طرح مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام بانک های تجاری غیردولتی، به بانک رفاه برای واگذاری سهام تنفس و مهلت ۵ ساله ارائه خواهد شد.
 
بهروز نعمتی نماینده تهران در مخالفت با این طرح گفت: یک روز بحث خصوصی سازی را در مجلس مطرح و بر آن اصرار می کنید و زمان اجرا و واگذاری ها، موضوع استثنا شدن را مطرح می کنید؛   اگر بانک رفاه را واگذار کنیم مگر چه اتفاقی می افتد، چه فوریتی دارد که بانک رفاه را استثنا کنیم.
 
محمد محمودی شاهنشین نماینده شهریار نیز در موافقت با این طرح گفت: این موضوع مربوط به بانکی است که دولتی نیست، سازمان تامین اجتماعی نیز یک بخض عمومی غیر دولتی است و بحث واگذاری مطرح نیست، ضمن اینکه واگذاری بانک رفاه رد شرایط فعلی زندگی ۴۰ میلیون از جمعیت کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.
 
اولویت این طرح با ۱۴۶ رأی موافق، ۳۶ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در جلسه تصویب شد.