تاریخ : 19:04 - 1398/09/01
کد خبر : 74418
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

خبر خوش وزیر راه و شهرسازی/معلمان بدون در نظر گرفتن وضعیت استخدامی صاحب مسکن ملی می‌شوند

مردم نگران ثبت نام در سایت مسکن ملی به دلیل مشکل اینترنت نباشند؛

خبر خوش وزیر راه و شهرسازی/معلمان بدون در نظر گرفتن وضعیت استخدامی صاحب مسکن ملی می‌شوند

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا زمانی که از اتصال اینترنت و دسترسی همه مردم در مناطق مختلف به اینترنت اطمینان حاصل نکنیم، ثبت نام‌ها انجام نمی‌شود.

به گزارش کارگر آنلاین ، محمد اسلامی درباره ثبت نام در سایت مسکن ملی در شرایط قطعی اینترنت تاکید کرد: مردم نگران نباشند و قرار نیست این شرایط باعث جاماندگی عده‌ای از ثبت نام در سایت مسکن ملی شود.
 
وی با تاکید بر اینکه ثبت نام‌ها در سه استان کردستان، کهکیلویه و بویراحمد و گلستان به تعویق افتاد تا از لحاظ دسترسی به اینترنت به شرایط پایدار برسیم، تاکید کرد: مردم نگران نباشند و تا زمانی که از اتصال اینترنت و دسترسی همه مردم در مناطق مختلف به اینترنت اطمینان حاصل نکنیم، ثبت نام‌ها انجام نمی‌شود.
 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرار نیست این شرایط باعث تاخیر در اجرای برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن شود، اظهار داشت: در تلاش هستیم که سایت جایگزینی طراحی شود که با زیرساخت اینترنت ملی بتوان از آن برای ادامه ثبت نام‌ها استفاده کنیم.
 
اسلامی تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم فردی به دلیل عدم دسترسی به اینترنت از ثبت نام جا بماند.
 
وی با بیان اینکه در مرحله اول ثبت نام‌ ها هستیم، گفت: تا زمانی که اراضی مورد نیاز تامین شود و متقاضی برای خرید مسکن ملی در آن اراضی وجود داشته باشد، ثبت نام مسکن ملی در شهرها ادامه دارد. البته هنوز ظرفیت خالی برای استان‌هایی مانند کرمان و سیستان و بلوچستان وجود دارد.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های مسکن مهر و مسکن ملی اظهار داشت: پروژه مسکن ملی براساس تقاضای موثر و نیاز واقعی در شهرها و نقاط مختلف به اجرا می‌رسد بنابراین هر نقطه‌ای که تقاضا برای آن وجود داشته باشد مسکن ساخته می شود و شاهد مسکن فاقد متقاضی در این پروژه نخواهیم بود.
 
اسلامی با تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم در جریان صاحب خانه کردن مردم عدد بزرگی را به نمایش بگذاریم، ادامه داد: در هر نقطه‌ای که امکان ساخت و ساز باشد و مردم هم از آن استقبال کنند به اندازه همان میزان استقبال، خانه ساخته خواهد شد.
 
وی با اشاره به توافق با وزارت آموزش و پرورش برای ساخت مسکن ویژه فرهنگیان و معلمان گفت: آنچه وزارت راه در توان دارد ساخت 50 هزار واحد است اما وزارت آموزش و پرورش آمادگی ساخت 170 هزار واحد در کل کشور را دارد.
 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این تعداد واحد قرار است که 3.5 ساله ساخته شوند، گفت: تمام شرایط آن منطبق بر شرایط مسکن ملی است و باید ضوابط مسکن ملی هم در این طرح رعایت شود. به این معنا که متقاضیان نباید سابقه ملکی داشته باشند، نباید از مسکن و تسهیلات دولتی استفاده کرده باشند، سابقه سکونت آنها در محل مورد متقاضی باید به حد نصاب برسند و ...
 
اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا متقاضیان مسکن فرهنگیان حتما باید استخدام رسمی باشند، گفت: وضعیت استخدامی افراد مورد ملاک نیست و هر فردی که آموزگار است می‌تواند در صورت احراز شرایط در این پروژه شرکت کند. منبع : ایلنا