تاریخ : 20:36 - 1398/09/01
کد خبر : 74420
سرویس خبری : فرهنگی
 

یازده هزار روایت درباره ی طب اسلامی وجود دارد+نکات جالب آیت الله تبریزیان

یازده هزار روایت درباره ی طب اسلامی وجود دارد+نکات جالب آیت الله تبریزیان

پژوهشگر طب اسلامی گفت: در طب اسلامی ۱۱هزار روایت و حدیث در حوزه سلامت وجود دارد، این تعداد روایت‌ها در حوزه نماز و قرآن روایت نشده است.

به گزارش کارگر آنلاین ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس تبریزیان پژوهشگر طب اسلامی در همایش طب اسلامی که در مسجد خاتم‌الانبیاء ورامین برگزار شد، اظهار داشت: اوج شکوفایی طب اسلامی به زمان امام صادق (ع) برمی‌گردد، امام صادق(ع) می‌فرمایند طبی اسلامی برترین طبی است که در جهان است، طب اسلامی از خدا گرفته می‌شود و برترین طب درمانی در دنیا است.
 
وی گفت: طب اسلامی دانش پیامبر اسلام و امامان است، طب اسلامی و علم بشریت در دست اهل‌بیت است.
 
این پژوهشگر طب اسلامی افزود: طب اسلامی برترین طب در جهان است، غربی‌ها هر چه دارند از کتاب‌های اسلامی برداشت و آن‌ها را به نفع خود بهره‌برداری کردند .
 
تبریزیان ادامه داد: تمام علوم و فنون علمی در دست اهل‌بیت و عصمت و طهارت است، باید از فرمایشات امامان معصوم استفاده کنیم، در کتاب‌های اسلامی درمان همه بیماری‌ها وجود دارد.
 
وی تصریح کرد: در طب اسلامی ۱۱هزار روایت و حدیث در حوزه سلامت وجود دارد، این روایت‌ها نشان‌دهنده آن است که دین اسلام به‌سلامت مؤمنان و بشریت اهمیت زیادی می‌دهد.
 
این پژوهشگر طب اسلامی تأکید کرد: سونامی سرطان به سمت خانه‌ها در حال حرکت است، آمار فشارخون در ایران یک‌سوم جمعیت کشور است چرا با وجود این بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، همچنان بیماری‌های فشارخون و سرطان و سایر بیماری‌ها در حال افزایش است.
 
تبریزیان بیان داشت: ۱۱ هزار روایت اسلامی در ۴ جلد کتاب نوشته‌شده است و در همین خصوص اقدام به ساخت داروها طب اسلامی کرده‌ایم، طب اسلامی همه معجزات دین مبین اسلام است باید با اعتقاد قلبی به درمان و طب اسلامی پرداخت.
 
وی عنوان کرد: درمان سرطان خون در طب اسلامی در یک هفته تضمینی انجام می‌شود، در حال حاضر نازایی در کشور افزایش پیداکرده است حدیثی از سوی پیامبر اسلام در حوزه نازایی وجود دارد و می‌شود به‌راحتی این بیماری را در کشور درمان کرد.
 
پژوهشگر طب اسلامی اظهار کرد: دنیا برای بیماری اوتیسم مانده است، در ایران در حوزه طب اسلامی اوتیسم دوهفته‌ای درمان می‌شود.
 
تبریزیان تأکید کرد: طب اسلامی یکی دعا و دیگری دارو است که کشورهای غربی در این حوزه ورود کردند و با سرعت در حال پیشرفت هستند، کشورهای غربی از طب اسلامی الگوبرداری کردند و در حال ساخت داروهای طب اسلامی هستند.
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر مشغول نوشتن کتاب فیزیک اسلامی هستم، بنده از ورامین اعلام می‌دارم حاضرم با دنیا در حوزه فیزیک اسلامی، طب اسلامی، منظومه شمسی مناظره و در خصوص مباحث علمی بحث کنم.
 
پژوهشگر طب اسلامی در ادامه افزود: هر مصیبتی که بر سر ما نازل می‌شود به خاطر اقدامات خود انسان و گناهان و رفتار خود انسان است.
 
تبریزیان یادآور شد: در دین اسلام آمده است که حیوانات حلال‌گوشت را ذبح کنید چراکه خون در گوشت حیوان نماند که باعث می‌شود گوشت سنگین شده و منجر به سکته قلبی شود.
 
وی در ادامه مراسم در بین مردم ورامین گفت: در بیماری مأیوس شدن وجود ندارد، چه‌کار باید کرد که به بیماری سرطان دچار نشویم، به بیماری فشارخون دچار نشویم، چه‌کار باید کنیم که به دیابت دچار نشویم اکثر مردم از درمان این بیماری‌ها اطلاع ندارند.
 
پژوهشگر طب اسلامی ادامه: سه وعده قرآنی را رعایت کنیم، قانون اول روزی انسان در روز دو وعده است از خوردن ناهار خودداری کنیم که باعث به وجود آمدن بسیاری از بیماری‌ها می‌شویم، قانون دوم در خوردن و آشامیدن زیاد روی نکنیم که باعث به وجود آمدن نیمی از بیماری‌ها انسان زیاد روی کردن در خوردن و آشامیدن است و قانون سوم از سر سفره زمانی کنار بکشید که میل به خوردن دارید که باعث می‌شود سالم بمانید.
 
تبریزیان افزود: آشامیدن زیاد آب خوب نیست چرا کم خوردن آب باعث می‌شود استقامت بدن افزایش پیدا کند و سالم بماند، در وعده‌های غذایی مصرف شیر را زیاد کنید که باعث می‌شود استحکام بندی انسان محکم‌تر شود و سلامتی انسان دو برابر شود.
 
وی اذعان کرد: باید در پخت نان تجدیدنظر کنیم، از مصرف روغن نباتی پرهیز کنیم، روغن‌زیتون مرغوب‌ترین روغن در دنیا است و مصرف روغن‌زیتون باعث سلامتی می‌شود.
 
پژوهشگر طب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند به دو میوه زیتون و انجیر قسم‌خورده است، باید کشت این دو میوه را افزایش دهیم چرا هر انسانی از این دو میوه مصرف کند بسیاری از بیماری‌ها از بین می‌رود.
 
انتهای پیام/67037/پ/ی30