تاریخ : 23:01 - 1398/09/01
کد خبر : 74422
سرویس خبری : سیاسی
 

دو مرتبه این طرح را پیش رهبری بردند و ایشان نپذیرفتند/ آقا در جمع فرماندهان ارتش گفتند مراقب فتنه باشید

اظهارات جدید دکتر زاکانی پیرامون حوادث اخیر:یکی از پایه‌های فتنه ۹۸‌ همین اتفاقات اخیر است/ دولت عامدانه این راه را انتخاب کرد/ رهبرانقلاب فداکاری کردند/ اگر حمایت نمی‌کردند دومینوی تخریب ادامه داشت

دو مرتبه این طرح را پیش رهبری بردند و ایشان نپذیرفتند/ آقا در جمع فرماندهان ارتش گفتند مراقب فتنه باشید

طبق برآوردها در این چند روز اغتشاشات، حدود ۲۰ هزار میلیارد خسارت خورده و قرار بوده از این طرح ۳۱ هزار میلیارد عاید شود. یعنی دوسوم پول از بین رفت. این کار برنامه ریزی شده است چون پایه اول فتنه عمل نکرده است.

به گزارش کارگر آنلاین ، پنجشنبه شب هفته گذشته قیمت بنزین یکباره افزایش یافت و مانند چند سال پیش دوباره سهمیه‌بندی شد. بر این اساس قیمت بنزین سهمیه ای با 50 درصد افزایش به 1500 تومان و بنزین آزاد نیز 3 برابر شد و به 3000 تومان رسید. این اقدام دولت موجب اعتراض مردم شد و در پی آن برخی عناصر آشوب طلب نیز دست به اقدامات خرابکارانه زدند و باعث برهم زدن نظم عمومی کشور شدند. 
 
علیرضا زاکانی در خصوص این اتفاقات به حلقه وصل گفت: فتنه ۹۸‌چهار پایه دارد. پایه اولش فشار اقتصادی و یاس است. این فشارها در جامعه سرخوردگی ایجاد می کند. وی افزود: پایه دوم ناکارامدی است. ناکارامدی خود سه قسمت دارد یعنی مسئولان یا نمی توانند یا نمی دانند و یا می دانند اما کاری انجام می دهند که به ضرر مردم تمام می‌شود.
 
زاکانی درباره پایه سوم این فتنه خاطرنشان کرد: سومین پایه فتنه 98 دعوت به نافرمانی مدنی است. مثلا بیان جملاتی مانند به خیابان‌ها بیایید یا سران سه قوه استعفا دهند و... .
 
نماینده سابق مجلس افزود: پایه چهارم ایجاد آشوب است. ابتدا اشوب سازمان یافته، بعد از آن لمپنیزم و اقدامات وحشیانه اراذل و اوباش در جامعه است و قسمت سوم لشگر گرسنگان و کسانی که از فشار اقتصادی سرخورده شده اند.
 
زاکانی یادآور شد: این‌چهار پایه وقتی از یک جا شروع می شود بقیه هم به حرکت می افتد. امسال پایه اول متزلزل شد، مدتی بود که بازار آرام شد و ثبات اقتصادی ایجاد شد، لذا بخشی از تزلزل از بین رفت.
 
وی تاکید کرد: آمدن آیت‌الله رییسی هم بخشی از امید را زنده کرد. لذا پایه اول التیام پیدا کرد و به سمت بهبودی رفت اما در قضیه بنزین، ناکارامدی بعنوان پایه اول عمل کرد و ما را دچار بحران کرد.
 
زاکانی در ادامه گفت: کاری که دولت آغاز کرد عامدانه بود چون راه درست را انتخاب نکرد و راه نادرست را هم به 
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: سال ۸۵ هرچند احمدی نژاد ابتدا راضی نبود و بالاخره مجبور شد سهمیه بندی را انجام دهد اما حدود ۲ ماه مردم را توجیه و کلی برنامه ریزی کرد تا این کار را انجام دهد. اما متاسفانه طرح به این مهمی امسال ناگهان و بدون هیچ توجیهی اجرایی شد.
 
وی تاکید کرد: طبق برآوردها در این چند روز اغتشاشات، حدود ۲۰ هزار میلیارد خسارت وارد شده است و قرار بوده از طرح سهمیه‌بندی بنزین ۳۱ هزار میلیارد عاید شود. یعنی دوسوم پول از بین رفت. این کار برنامه ریزی شده است چون پایه اول فتنه عمل نکرده است.
 
زاکانی در خصوص نظر رهبر معظم انقلاب درباره این طرح گفت: دو مرتبه این طرح را پیش آقا بردند و ایشان نپذیرفتند. دفعه سوم مسئولان اجماع و همه تایید کردند و آقا پذیرفتند.
 
وی گفت: حضرت آقا چند وقت پیش در جمع فرماندهان ارتش گفتند که مراقب فتنه باشید و آمادگی داشته باشید. دشمن سال ۷۸ در فتنه دانشگاه هرچه تلاش کرد، نتوانست مردم را وارد کند. تا سال ۸۸ تلاش کردند سازماندهی مردم را انجام دهند. کیان تاجبخش می گفت یگان‌هایی در قالب سمن ها و ان‌جی‌اوها طراحی کردیم. این شبکه درختی شد که فقط یک جرقه می‌خواست، آن‌جرقه فتنه ۸۸ شد.
 
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: آنجا موفق نشدند و سال ۹۶ اقدام کردند. در سال ۹۶ دیدند لشکر پابرهنگان را می شود به میدان اورد. شیوه به میدان آمدن هم فضای مجازی بود.
 
وی افزود: در این قضیه حضرت آقا فداکاری کردند و جام زهر نوشیدند. اگر حمایت نمی ‌کردند دومینوی تخریب، ادامه پیدا می کرد. ایشان با شناخت دقیق میدان، خود را هزینه کردند. هیچ‌کس نمی توانست این کار را انجام دهد.
 
زاکانی خاطرنشان کرد: ایشان به ما توجه دادند که نگاهتان را به رهبری عوض کنید. رهبری دنبال بلوغ مردم و سیستم‌هاست. ایرادها باید از طریق صندوق رای رفع و اصلاح شود. این رشد عقلانی زمینه تغییر را باید فراهم کند. رهبر انقلاب این‌ جوانمردی را در اوج نشان دادند و قدرت اختیار و انتخاب را از مسوولان سلب نکردند.
 
وی در پایان گفت: کار حضرت آقا را باید تبیین کرد وگرنه در میان فعالان انقلابی هم دچار مشکل خواهیم شد.منبع:جهان نیوز