تاریخ : 10:39 - 1398/09/04
کد خبر : 74452
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

خبر خوش/مجلسی ها با فوریت طرح جدید نمایندگان برای بنزین موافقت کردند

خبر خوش/مجلسی ها با فوریت طرح جدید نمایندگان برای بنزین موافقت کردند

نمایندگان با یک فوریت طرح الزام دولت به پرداخت تمامی درآمد ناشی از مدیریت سوخت به مردم موافقت کردند.

کارگر آنلاین : در ادامه جلسه علنی نوبت عصر - یکشنبه- مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس با ۱۰۱ رای موافق، ۶۲ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۳ نماینده حاضر با یک فوریت طرح الزام دولت به پرداخت تمامی درآمد ناشی از مدیریت سوخت به مردم رای موافق دادند.
 
نصراله پژمانفر به عنوان نماینده درخواست کنندگان این دوفوریت این طرح گفت: یکی از نگرانی ها این است که درآمدها با هزینه‌های مردم همخوانی ندارد، تصمیم گرفته شد که همه درآمدهای ناشی از افزایش قیمت سوخت در اختیار مردم قرار گیرد؛ منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین در حسابی در خزانه‌داری کل کشور واریز  و علاوه بر مبلغ یارانه‌ها به حساب خانوارها واریز شود.
 
وی افزود: به این منظور باید هزینه‌ها و درآمدها را محاسبه کنیم  که بر مبنای آن درآمدهای ناشی از افزایش قیمت سوخت برای مردم هزینه شود؛ ما نمایندگان نتوانستیم در مدیریت قیمت سوخت تاثیرگذار باشیم؛ اما مراقب باشیم که این درآمدها شفاف شود تا بتوانیم آن را به مردم برسانیم.
 
محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان در مخالفت با این طرح گفت: الان موضوع فوریت این طرح مطرح است، این موضوع در حوزه اجرا حتما نیازمند اصلاح است و فرمایشات رهبری نیز موید این موضوع است؛ اشکال این است که دولت با عجله این مدیریت سوخت را اجرایی کرد در حالی که تصمیم کارشناسی باید متناسب با شرایط زمانی و مکانی باشد.
 
وی افزود: چه عجله ای وجود دارد که دو فوریت طرح را مطرح کنیم و ۲۴ ساعته برای این کار مهم در کشور تصمیم گیری کنیم.
 
مهدی مقدسی نماینده موافق با این طرح نیز گفت: الان ۱۰ روز است مکه قیمت بنزین افزایش یافته است، مجلس هم در این تصمیم نقش نداشت؛ یکی از وظایف ما تدوین و تصویب بودجه یا تغییر آن است، اکنون که افزایش قیمت بنزین را به عنوان یک منبع درآمدی داریم، باید در بودجه آن رااعمال کنیم.
 
پیش از طرح یک فوریت، مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، دو فوریت این طرح را به رای گذاشت که نمایندگان به ۹۳ رای موافق، ۷۱ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۱۹۳ نماینده حاضر با آن مخالفت کردند.