تاریخ : 21:57 - 1398/09/07
کد خبر : 74474
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

خبر خوش نوبخت برای افزایش حقوق تمامی شاغلان و بازنشستگان لحظاتی پیش اعلام شد

حقوق همه شاغلان و بازنشستگان ۱۵درصد افزایش می‌یابد/ ۲۴ میلیون خانوار یارانه نگرفتند

خبر خوش نوبخت برای افزایش حقوق تمامی شاغلان و بازنشستگان لحظاتی پیش اعلام شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۱۵ آذرماه لایحه بودجه سال آینده کشور تقدیم مجلس شورای اسلامی و در این روز حتی اگر نمایندگان و مجلسی‌ها هم نباشند همان روز تمام مستندات بودجه به مجلس ارسال می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۱۵ آذرماه لایحه بودجه سال آینده کشور تقدیم مجلس شورای اسلامی و در این روز حتی اگر نمایندگان و مجلسی‌ها هم نباشند همان روز تمام مستندات بودجه به مجلس ارسال می‌شود.
 
به گزارش کارگر آنلاین  به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت بعد از ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با اشاره به اینکه آمریکا همه بخش‌های ایران را مورد تحریم ظالمانه قرار داده است اظهار داشت: جلوگیری از صدور نفت، خرید دارو، فعالیت بانکی و کشتیرانی و حتی وقیح‌تر از این دشمنان، رهبر معظم انقلاب و مسئولان و وزرا را مورد تحریم قرار داده‌اند که به اهداف خود دست یابند.
 
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان بی‌رحمانه‌ترین ظلم‌ها و تحریم‌ها علیه ملت و نظام اسلامی اعمال کرده‌اند گفت: در این راستا نمی‌گذاریم طرح‌ها و پروژه‌ها حتی طرح‌های راه‌آهن که با فاینانس تامین مالی می‌‌شود متوقف شود.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: ایران به عنوان یک کارگاه  سازندگی تبدیل شده و همه این پروژه‌ها در زمانی اجرایی شده که بی‌رحمانه‌ترین  تحریم تاریخ معاصر علیه نظام اعمال شده است.
 
نوبخت با بیان اینکه دشمنان تصور می‌کنند با این تحریم‌ها می‌توانند ایران را فلج کنند گفت: پوزخند زده می‌شود که کشور را فلج کردند اتفاق کوچکی که می‌افتد جشن می‌گیرند که کار تمام شده است.
 
وی با اشاره اعتراض مردم در کشورهای مختلف نسبت به مطالبات خود یک چیز عادی و مرسوم است خاطرنشان کرد: بیش از یک سال است روزهای شنبه هر هفته در اروپا  مردم تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند و این نشان می‌دهند در همه نقاط این نوع اعتراضات مرسوم است و چون دشمنان ایران از تحریم‌ها در اهداف خود ناکام ماندند امیدشان به این اعتراضات بود ولی با همدلی و انسجام مردم راه به جایی نخواهند برد.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه تمام ترفندهای دشمنان با انسجام مردم خنثی می‌شود افزود: امید دشمنان در اهداف تدوین شده ناکام گذاشته شد و این نشان از اقتدار و توانمندی ایران اسلامی است.
 
نوبخت از تقدیم لایحه بودجه سال آینده خبر داد و بیان کرد: 15 آذرماه لایحه  بودجه سال آینده کشور تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود و در این روز حتی اگر نمایندگان  و مجلسی‌ها هم نباشند همان روز تمام مستندات بودجه به مجلس ارسال می‌شود.
 
وی افزود: قبل از اینکه این لایحه در مجلس مطرح شود توضیح می‌دهیم در این بودجه به رغم فشار به منابع مالی کشور بوجود آمده مردم دچار رنج و فشار شوند تلاش است به شکل‌های مختلف جبران کنیم.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه سال آینده درآمدهای نفتی با قیمت 4200 تومان برای تامین کالاهای اساسی تقدیم می‌شود افزود: در این بودجه همه کالاهای اساسی به رغم اینکه نرخ ارز در بازارها نرخ دیگری باشد همچنان با نرخ 4200 تومان تحویل مردم خواهیم داد.
 
نوبخت به افزایش قیمت بنزین پرداخت و افزود: طبق قانون، برنامه و سیاست اقتصاد مقاومتی این مهم باید انجام می‌دادیم که دنبال محدود کردن مصرف هستیم و همه منابع حاصل از آن به مردم برگرداندیم.
 
وی با بیان اینکه اکنون بیش از 17 میلیون و 700 هزار خانوار از یارانه معشتی برخوردار شدند تصریح کرد: 24 میلیون خانوار تاکنون  یارانه نگرفته‌اند که این تعداد جمعیت به اندازه چند برابر برخی کشورها هستند.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: وظیفه داریم بررسی کنیم هر فرد و خانوار که بر اساس شاخص تعاون و رفاه شایسته پرداخت هستند به آنها پرداخت می‌شود.
 
نوبخت با تاکید بر حمایت همه جانبه از معیشت و حقوق مردم گفت: شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران همواره مورد توجه قرار دارند.
 
وی با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین در سال‌های گذشته مرسوم بود خاطرنشان کرد: سال 93 قیمت بنزین از 400 به 700 تومان و از 700 به 1000 تومان افزایش یافت که این افزایش‌ها هیچ کدام از ماه قبل مشخص نبود.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه تنها سالی که قیمت بنزین تغییر نکرد سال 1395 بود گفت: در سال 96 مجلس  نسبت به تغییر قیمت بنزین موافقت نکرد و سال گذشته هم اصلا مناسب نمی‌دانستیم که قیمت بنزین افزایش یابد.
 
نوبخت با بیان اینکه امسال نرخ ارز ثبات نسبی داشته و تورم نقطه‌ای ماهانه و سالانه رونده کاهنده پیدا کرده و خطر بزرگی کشور ما را تهدید می‌کرد که وارد کننده بنزین باشیم گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال  مصرف بنزین به بالای 106 میلیون لیتر در روز برسد با این روند سال بعد باید بنزین را وارد می‌کردیم که روند این افزایش مصرف، سبب فلج شدن ناوگان حمل و نقل می‌شد.
 
وی بیان کرد: سران نظام  جمهوری اسلامی ایران به این نتیجه رسیدند که باید  قیمت بنزین افزایش یابد.
 
معاون رئیس جمهور از افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان خبر داد و خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده حقوق همه شاغلان و بازنشستگان 15 درصد افزایش می‌یابد و یک عدد دیگر نیز هم‌تزاری به بازنشستگان و شاغلان پرداخت می‌شود و در این راستا سال آینده 1000 میلیارد تومان به اعتبارات افزوده می‌شود.
 
وی همسان سازی حقوق  قراردادی‌ها و استخدامی‌ها از محل مولدسازی را از برنامه‌ها دانست و گفت: یک برنامه ویژه برای اشتغال  تدوین شده و حداقل 66 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی  مصوب می‌شود و در این راستا افراد تحت پوشش مورد توجه قرار دارند و در کنار توسعه راه و بزرگراه از اشتغال محرومان غافل نمی‌شویم.