تاریخ : 18:50 - 1398/09/12
کد خبر : 74534
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

خبر خوشحال کننده رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو برای بازار خودرو/آغاز کاهش قیمتها/خریداران چند روز اخیر ضرر کردند

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو ؛

خبر خوشحال کننده رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو برای بازار خودرو/آغاز کاهش قیمتها/خریداران چند روز اخیر ضرر کردند

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید: قیمت خودرو بعد از انتخابات مجلس گران نمی‌شود. کسانی‌که در زمان گرانی قیمت بنزین خودروی مورد نظر را در بازار گران خریدند ضرر کرده‌اند.

به گزارش کارگر آنلاین، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودرو بعد از انتخابات مجلس گران می‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودرو در بازار براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. قطعا کسانی که در این شرایط در صنعت خودرو سرمایه‌گذاری می‌کنند در آینده نمی‌توانند خودرو خود را با قیمت بالا بفروشند.
 
سعید موتمنی در توصیه‌ای به مردم افزود: با تصویری رکودی که در بازار خودرو مشاهده می‌شود قطعا قیمت خودرو بعد از انتخابات مجلس گران نخواهد شد. معتقدیم قیمت خودرو در آستانه یا حتی بعد از انتخابات مجلس ثابت باقی می‌ماند و گران‌تر نخواهد شد؛ چرا که سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو مطمئن نیست.
 
او اظهار کرد: امروز درباره وضعیت بازار خودرو با ۵۰ نفر از همکاران صحبت می‌کردیم متاسفانه مشتری در بازار خودرو دیده نمی‌شود و خرید و فروش در بازار خودرو فعلا قفل است. یعنی بازار خودرو به خواب زمستانی رفته است.
 
پژو ۲۰۶ را ۱۰۰ میلیون تومان هم نمی‌خرند
 
موتمنی به افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن در بازار خودرو اشاره کرد و گفت: قبل از افزایش قیمت بنزین برخی سودجویان در بازار خودرو اختلالی را ایجاد کردند و همین موضوع باعث شد که به یک‌باره قیمت خودرو گران شود. ما بر این باوریم کسانی‌که در زمان گرانی قیمت بنزین خودروی مورد نظر را در بازار گران خریدند ضرر کرده‌اند.
 
او اظهار کرد: خوشبختانه با عرضه به موقع خودروسازان قیمت خودرو در بازار فروکش کرده است و همچنین دیگر شاهد دلال بازی در بازار خودرو نیستیم. نمایندگی‌ها هم خودروهای ثبت نامی را در این بازه زمانی یک ماهه تحویل می‌دهند.
 
موتمنی گفت: آنقدر وضعیت معاملات خودرو در بازار ضعیف است که برای خودروهای فروش فوری هم مشتری وجود ندارد. به عنوان مثال قبل از گرانی قیمت بنزین برای خودرو ۲۰۶ تیپ پنج ۱۱۴ میلیون تومان آگهی فروش گذاشته شد در حالی که امروز این خودرو را به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان هم نمی‌خرند. حتی در برخی سایت‌ها قیمت پراید را ۵۳ میلیون تومان گذاشته‌اند در حالی که این خودرو را ۴۸ میلیون تومان می‌خرند. باید بگویم کسانی که در اردیبهشت ماه در صنعت خودرو سرمایه‌گذاری کرده بودند هنوز نتوانستند آنها را به بازار بفروشند. منبع : تجارت نیوز