تاریخ : 06:39 - 1398/09/13
کد خبر : 74550
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

اخبار تکمیلی معاون سازمان تامین اجتماعی از چگونگی هزینه برای بیمه شدگان/ مستمری بگیران و بازنشستگان

ماهانه 9 هزار میلیارد تومان برای بیمه شدگان تأمین اجتماعی هزینه می‌شود؛

اخبار تکمیلی معاون سازمان تامین اجتماعی از چگونگی هزینه برای بیمه شدگان/ مستمری بگیران و بازنشستگان

معاون امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی هزینه‌های سازمان برای بیمه شدگان را ماهانه بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: عمده این هزینه‌ها مربوط به مستمری و حقوق بازنشستگان است.

به گزارش کارگر آنلاین به نقل از بیرجند، قائم موهبتی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: حق بیمه از مردم برای مردم است و اگر این حق بیمه از مردم گرفته می‌شود در قبال آن خدمات دراز مدتی از جمله مستمری بگیری و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.
 
وی با تأکید بر اینکه وضعیت تأمین اجتماعی خراسان جنوبی در سال‌های اخیر بهتر شده است افزود: در شاخص‌‌های مهم سازمان از سال 93 تاکنون روند استان مثبت بوده و بالای نرخ مصوب سازمان است.
 
معاون امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر 81 درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که نسبت به پوشش 74 درصدی کشور وضعیت بهتری است.
 
 
موهبتی با بیان اینکه در خراسان جنوبی بیمه اتباع خارجی یکی از زمینه‌های افزایش سطح پوشش بیمه است تصریح کرد: به لحاظ ملاحظات انسانی تبعه ایرانی و خارجی برای سازمان تفاوتی ندارد و به استناد قانون تبعه ساکن در استان با دو شرط اقامت و اشتغال باید پوشش بیمه اجباری پیدا کند.
 
وی به کمبود پزشک متخصص در مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان اشاره و اظهار داشت: تأمین کننده پزشک متخصص وزارت بهداشت است و اگر وزارت بهداشت این نیروها را تأمین کند سایر تجهیزات و امکانات توسط سازمان تأمین می‌شود. منبع : خبرگزاری تسنیم