تاریخ : 19:30 - 1398/09/17
کد خبر : 74646
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

قیمت سکه تمام بهار به ۴۵۷۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۹/۱۷

قیمت سکه تمام بهار به ۴۵۷۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۹/۱۷

قیمت طلا و سکه در بازار باتوجه به تعطیلی بازارهای جهانی از افزایش نرخ ارز تبعیت کرد و بر این اساس قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به چهار میلیون و ۵۷۰ هزار تومان رسید.

 
به گزارش کارگر آنلاین ، قیمت جهانی طلا امروز یکشنبه با توجه به تعطیلی بازارها تغییری نداشت و در رقم ۱۴۶۰ دلار در هر اونس ثابت ماند.
 
براساس این گزارش، شان بوید رئیس موسسه سرمایه گذاری Agnico Eagle تاکید کرد: روند صعودی قیمت طلا ادامه خواهد یافت و قیمت طی ماه‌های آینده به ۲۰۰۰ دلار خواهد رسید.
 
وی افزود: روند صعودی بازار طلا از سال ۲۰۱۵ آغاز شده و این روند همچنان ادامه خواهد یافت. پیش بینی ما این است که قیمت طلا طی ماه‌های آینده به رکورد ۲۰۰۰ دلاری خواهد رسید.
 
این تحلیلگر بین المللی اظهار کرد: سرمایه گذاران بین المللی نباید نسبت به روند صعودی قیمت طلا نگرانی داشته باشند. به نظر من مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت، ارزش دلار آمریکا و شاخص سهام خواهد بود.
 
به نظر می‌رسد تنش‌های سیاسی و تجاری در عرصه بین المللی به خصوص جنگ تجاری بین آمریکا و چین نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت جهانی طلا خواهد بود.
 
موسسه سرمایه گذاری تی دی اس نیز بر این باور است که طلا با شکستن سطح مقاومتی ۱۵۰۰ دلاری در سال ۲۰۲۰ می‌تواند وارد یک فاز صعودی مجدد شود.
 
تحلیلگران موسسه تی دی اس تاکید می کنند که کاهش نرخ بهره واقعی در اقتصادهای بزرگ و توسعه یافته جهان موجب سرازیر شدن سرمایه ها به بازار دارایی‌های امن مثل طلا در سال ۲۰۲۰ خواهد شد.
 
به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، طلا با شکستن پرقدرت سطح مقاومتی ۱۵۰۰ دلاری در سال ۲۰۲۰ می‌تواند یک روند صعودی جدید را آغاز کند.
 
بانک استاندارد چارترد نیز اعلام کرده است که بازار تقاضای فیزیکی می‌تواند در کوتاه مدت موجب فشار بر قیمت طلا شود ولی وضعیت کلان اقتصادی در جهان می‌تواند موجب تقویت قیمت این فلز گرانبها در سال ۲۰۲۰ شود.
 
بانک استاندارد چارترد افزود: مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین، انتخابات انگلیس و نشست دسامبر فدرال رزرو آمریکا مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا طی هفته‌های آینده خواهد بود.
 
نگرانی درباره وضعیت مذاکرات تجاری آمریکا و چین می‌تواند موجب افزایش تقاضای فیزیکی طلا شود. برآوردها نشان می‌دهد واردات طلای هند در ماه نوامبر به بالاترین سطح خود در ۵ ماه اخیر رسیده است.
 
 قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۹/۱۷ تا ساعت ۱۷، ۱۲,۹۵۴ تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.
 
صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۲۷۵۰ تومان و ۱۲۹۵۰ تومان اعلام کرده است.
 
قیمت یورو در بازار امروز ۱۴,۴۵۶ تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را ۴۶۴۴ تومان تعیین کرده است.
 
صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۴۲۵۰ تومان و ۱۴۴۵۰ تومان اعلام کرده است.
 
طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و ۵۷۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۶۱۰ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز با افزایش روبرو شده است.
 
در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۶۶ هزار و ۵۴۸ تومان قیمت دارد.
 
نیم‌سکه، ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان و ۹۰۰ هزار تومان است.