تاریخ : 10:07 - 1398/09/18
کد خبر : 74667
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

بازگشت ۶ هزار کارگر به چرخه تولید/ ۵۰ شرکت ورشکسته احیا شدند

حاجعلی خبر داد؛

بازگشت ۶ هزار کارگر به چرخه تولید/ ۵۰ شرکت ورشکسته احیا شدند

مدیرکل تصفیه امور ورشکستگی قوه قضاییه از بازگشت ۶ هزار کارگر به چرخه تولید خبر داد.

به گزارش کارگر آنلاین ، حاجعلی مدیرکل تصفیه امور ورشکستگی قوه قضاییه با تاکید بر رونق تولید اظهار کرد: ورود امور تصفیه به جهت جلوگیری از ورشکستگی صنایع و بیکار شدن بسیاری از کارگران تاثیرگذار است.
 
وی با اشاره به اینکه وقتی کارخانه‌ای ورشکسته می‌شود هزینه نگهداری تا زمانی که رای قطعی شود، زیاد است، افزود: به تاسی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال و همچنین تاکیدات موکد رئیس قوه قضاییه براین هستیم تا به جای اینکه شرکت‌های ورشکسته را تعطیل کنیم، آن‌ها را احیا کنیم تا دوباره به چرخه تولید بازگردند.
 
عضو معاون دیوان عالی کشور در ادامه تصریح کرد: دراین رابطه شرکت‌های ورشکسته را در قالب قرار داد بهره برداری و یا اجاره به افراد واجد صلاحیت داده تا از در آمد حاصله اجاره، بخشی از طلب بستانکار‌ها پرداخت شود.
 
حاجعلی گفت: در طی چندین سال گذشته بیش از ۵۰ شرکت ورشکسته احیا شده و بیش از ۶ هزار کارگری که به واسطه ورشکستگی شغلشان را از دست داده اند به کار خود بازگشته اند.
 
وی افزود: در برخی از موارد علاوه براینکه کارخانه‌ای احیا شده، کارگر جدید نیز به آن اضافه شده است.
 
مدیرکل تصفیه امور ورشکستگی قوه قضاییه با اشاره به احیای کارخانه نساجی خامنه از توابع استان آذربایجان شرقی گفت: با احیای این کارخانه ۱۵۰ کارگر جدید جذب شده اند و در سال جاری جزء واحد‌های تولیدی برتر در سطح استان معرفی و نشان و لوح تقدیر دریافت کرده است.
 
وی افزود: همچنین در کارخانه نساجی سبلان پارچه در اردبیل که اکنون وضعیت بسیار خوبی دارد ۱۰۰ کارگر علاوه بر کارگر‌های موجود به این کارخانه جذب شده اند. شرکت آلومینیوم پارس در شهرستان ساوه از دیگر شرکت‌های ورشکسته است که در حین ورشکستگی ماهانه یک و نیم میلیارد زیان دهی داشت که از طریق این اداره کل احیا و به چرخه تولید و اشتغال بازگشته است.
 
وی افزود: در حال حاضر تعداد ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر جذب کار و تعدادی نیز به کارگران این شرکت اضافه و به عنوان واحد نمونه موفق به دریافت نشان و لوح تقدیر در استان مرکزی شده است.
 
انتهای پیام/