تاریخ : 20:49 - 1398/09/18
کد خبر : 74691
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

مجلس منتشر کرد/بازنشستگان در سال 99 طعم همسان سازی حقوق را خواهند چشید

همسان سازی حقوق بازنشستگان به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد/ اعتبار در نظر گرفته شده در سال ۹۹ حدود یک پنجم است

مجلس منتشر کرد/بازنشستگان در سال 99 طعم همسان سازی حقوق را خواهند چشید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، می‌گوید: همسان سازی حقوق بازنشستگان به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و نمایندگان در تلاشند اعتباری که دولت در لایحه بودجه سال ۹۹ برای این امر در نظر گرفته، را افزایش دهند.

به گزارش کارگر آنلاین ، معصومه آقاپور علیشاهی (عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی) در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت درباره اختصاص 6هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه 99، گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان از جمله فرهنگیان، نیروهای مسلح، ارتش، تامین اجتماعی و... به 30 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اعتبار در نظر گرفته شده برای این امر در سال 99 حدود یک پنجم است.
 
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 باید اعتبار در نظر گرفته شده برای همسان سازی حقوق بازنشستگان را افزایش دهد، یعنی همان گونه که در بودجه سال 98 از محل افزایش درآمد پالایشگاه ها و پتروشیمی به اعتبار پیش بینی شده دولت مبلغی افزوه شد برای بودجه سال 99 نیز این اقدام انجام شود.
 
وی اظهار کرد: نمایندگان تلاش می‌کنند اعتبار در نظر گرفته شده در لایحه بودجه 99 برای همسان سازی حقوق بازنشستگان را افزایش دهند زیرا با توجه به گرانی کالاها و خدمات، معیشت این قشر تحت تاثیر قرار گرفته و آنها را با مشکلات بسیار روبه رو کرده است.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: در حال حاضر کشور شرایط اقتصادی خاصی را تجربه کرده و قیمت برخی اقلام و مایحتاج ضروری خانوارها چندین برابر شده، بنابراین همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال 99 یکی از الزامات است.