تاریخ : 12:40 - 1398/09/22
کد خبر : 74808
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

تحلیل بازارها در هفته سوم آذر ماه / اوج‌گیری و سقوط یک‌باره قیمت‌ها / طلا عقب ماند

طلا از صعود بازماند/

تحلیل بازارها در هفته سوم آذر ماه / اوج‌گیری و سقوط یک‌باره قیمت‌ها / طلا عقب ماند

در سومین هفته از آذر ماه امسال، طلا تنها بازنده بازارها بود و دلار، سکه و بورس روند صعودی را پشت سرگذاشتند و با تغییر قیمت بیشتر از ۱٫۵ درصد همراه شدند. در بین بازارها، بازار سهام بیشترین بازدهی مثبتی را داشت.

به گزارش کارگر آنلاین ، در سومین هفته از آذر ماه امسال، طلا تنها بازنده بازارها بود و دلار، سکه و بورس روند صعودی را پشت سرگذاشتند و با تغییر قیمت بیشتر از ۱٫۵ درصد همراه شدند.
 


در بین بازارها، بازار سهام بیشترین بازدهی مثبتی را داشت.
 


بازار سهام که هفته گذشته با رشد ۳٫۶ درصدی شاخص مواجه شده بود، در هفته جاری نیز طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، روندی صعودی به خود گرفت. در همین راستا، شاخص کل در هفته جاری، توانست ۵٫۲ درصد بازدهی را کسب کند و با رشدی ۱۶ هزار و ۸۰۰ واحدی، در آستانه ورود به کانال ۳۴۰ هزار واحدی قرار بگیرد.
 


قیمت دلار صرافی ملی که هفته گذشته با رشد ۲٫۴ درصدی به سطح ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده بود، در هفته جاری نیز صعودی ظاهر شد و در نهایت با افزایش ۲۰۰ تومانی در سطح ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان در پایان هفته قرار گرفت.
 


در معاملات هفته جاری در صرافی های بانکی، قیمت دلار در روز سه‌شنبه از مرز ۱۳ هزار تومان و یورو از مرز ۱۵ هزار تومان عبور کرده بود اما با سقوط یکباره قیمت در روز بعد مواجه شدند.
 


در بازار فلزات طلایی نیز برخلاف روند هفته گذشته، طلا نتوانست همانند سکه روند صعودی در پیش بگیرد.
 


براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تهران، در هفته مذکور هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد با افت ۱٫۲ درصدی از ۴۵۴ هزار و ۸۰۰ تومان در ابتدای هفته به ۴۴۹ هزار تومان در پایان هفته رسید.
 


همچنین قیمت هر سکه بهار آزادی نیز با رشد ۲٫۵ درصدی همراه شد، به طوری که قیمت آن از چهار میلیون و ۲۹۰ هزار تومان در ابتدای هفته به چهار میلیون و ۳۹۹ هزار تومان در پایان هفته رسید.