تاریخ : 16:03 - 1398/09/22
کد خبر : 74811
سرویس خبری : فرهنگی
 

نکاتی که از قدرت اقتصادی امام سجاد علیه السلام در مدینه نمی دانید/صحیفه سجادیه در هند تدریس می شد

سیره امام سجاد(ع) بهترین راهکار در اقتصاد مقاومتی است

نکاتی که از قدرت اقتصادی امام سجاد علیه السلام در مدینه نمی دانید/صحیفه سجادیه در هند تدریس می شد

کارگر آنلاین : اگر ابعاد زندگی امام سجاد(ع) را بررسی کنیم، می‌بینیم که برای رسیدن به این هدف راه‌هایی جلوی ما قرار داده است. امام سجاد(ع) در مدینه صدها خانواده را اداره می‌کرد، بدون اینکه آن‌ها بدانند.

کارگر آنلاین :امام جمعه هرمزگان گفت: اگر ابعاد زندگی امام سجاد(ع) را بررسی کنیم، می‌بینیم که برای رسیدن به این هدف راه‌هایی جلوی ما قرار داده است. امام سجاد(ع) در مدینه صدها خانواده را اداره می‌کرد، بدون اینکه آن‌ها بدانند.

 


سیره امام سجاد(ع) بهترین راهکار در اقتصاد مقاومتی است

نعیم‌آبادی گفت: بسیاری از افراد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از چهره مبارک و نورانی امام سجاد(ع) به عبارت ناپسندی، امام بیمار یاد می‌کردند و هم اکنون هم به او عنوان امام دعا را داده‌اند، دید قبلی کاملاً غلط بود و دید فعلی هم ناقص است.

 


وی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) یقیناً و بی‌تردید امام دعا است، افزود: در کشور هندوستان مدتی صحیفه سجادیه به عنوان کتاب درسی بود، چرا ما این کتاب ارزشمند را رها کردیم. این اثر ارزشمند امام زین‌العابدین(ع) سند حقانیت ما است چرا بهره کافی از آن نمی‌بریم.



امام جمعه استان هرمزگان گفت: معروف‌ترین متن دعایی زبور داود(ع) است. ولی آن کتاب در مقابل صحیفه سجادیه هیچ است، ولی آیا فقط امام سجاد(ع) را می‌توانیم با صحیفه سجادیه بشناسیم؟ امام چهره‌های دیگری نیز دارد که باید شناخته شود.
 


وی ادامه داد: امام تا پایان عمر با کارهای فرهنگی و گریه سیاسی می‌سوخت و زندگی می‌کرد. امام با گریه‌هایش از عمق جان می‌سوخت و ما باید امروز از این شخصیت امام بهره فراوان ببریم.
 


نعیم‌آبادی خاطرنشان کرد: تمام مدیران و مسئولان در هر جایگاهی که هستند باید این حدیث را بخوانند و آن حدیث این است که: امام سجاد(ع) از نزدیکی به پیامبر اکرم(ص) یک درهم سوء استفاده نکرد، جامعه امروز ما به این حدیث بسیار نیاز دارد، إن‌شاءالله هیچ یک از مسئولان و افراد جامعه ما از جایگاه خود سوءاستفاده نکنند.
 


وی با بیان اینکه امسال سال اقتصاد و فرهنگ نام گرفته است، افزود: اگر ابعاد زندگی امام سجاد(ع) را بررسی کنیم، می‌بینیم که برای رسیدن به این هدف راه‌هایی جلوی ما قرار داده است. امام سجاد(ع) در مدینه صدها خانواده را اداره می‌کرد، بدون اینکه آن‌ها بدانند، آیا ما و ثروتمندان شیعه نیز این چنین هستیم؟ اگر قدرتمندان جامعه فقرا و مشکلات آن‌ها را شناسایی کنند، دیگر جامعه دچار مشکل نمی‌شود.
 


امام جمعه استان هرمزگان اظهار داشت: امام در زندگی خود هزاران برده را آزاد کرد و آن خانواده‌هایی را که اداره می‌کرد، اگر به آن‌ها قوتی می‌داد، چنانچه فردا یک تکه از آن نان را بر روی زمین می‌دید، فردا به همان مقدار از جیره آن خانواده کم می‌کرد، حتی اگر آن مقدار به اندازه برداشتن یک مورچه باشد، این رفتار امام در این سال اقتصادی باید الگوی ما باشد. اگر از ایشان الگوبرداری کنیم دیگر نیازی نیست تخم مرغ و سنگ قبر را از چین وارد کنیم، الگوی ما در سال اقتصاد مقاومتی باید صرفه جویی در عین داشتن باشد و هر چیزی را درست و به جای خود مصرف کنیم.